وزارت ارتباطات

تغییرات مدیریتی همکاری مشترک وزارت ارتباطات و وزارت نیرو را متوقف می‌کند؟

تغییر مدیرعامل‌های سازمان فناوری اطلاعات و شرکت توانیر نگرانی‌هایی را برای اجرای سند نوپای اقدام مشترک وزارت ارتباطات و وزارت نیرو افزایش داده است. آیا این تغییرات تاثیر منفی روی اجرای این سند مشترک دارد؟

در آخرین روزهای تیرماه امسال سند اقدام مشترک توسعه کاربرد‌های فناوری‌های نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در صنعت آب و برق میان وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت نیرو امضا شد و برای اجرای این سند دو شرکت توانیر و سازمان فناوری اطلاعات به عنوان مجری این سند انتخاب شدند.

اما مهرماه امسال با منصوب شدن متولی زاده به عنوان مدیرعامل شرکت توانیر و ناظمی به عنوان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات، نگرانی‌هایی از تعویق افتادن یا متوقف شدن سند اقدام مشترک توسعه کاربردهای فناوری‌های نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت آب و برق مطرح شد. به همین خاطر این موضوع را از هادی مدقق مشاور مدیرعامل توانیر و مجری طرح فهام و سهیل رادیوم مجری طرح اینترنت اشیا و هوشمندسازی سازمان فناوری اطلاعات ایران پیگیری کردیم. هادی مدقق مشاور مدیرعامل توانیر در مورد تاثیر تغییرات در سند اقدام مشترک گفت:

من امیدوارم این تغییرات تاثیر مثبتی بر روند اجرای سند اقدام مشترک بگذارد. از سویی مدیرعامل جوانی برای سازمان فناوری اطلاعات بر سر کار آمده است که می‌تواند با انرژی بیشتر و انگیزه بالاتر این قضیه را دنبال کند.

وی ادامه داد این طرف هم در مجموعه توانیر مهندس متولی زاده که خودشان جزو ارائه‌دهندگان بحث کنتورهای هوشمند شبکه برق بوده‌اند به عنوان مدیرعامل توانیر انتخاب شده‌اند. ایشان خصاً علاقه‌مند به اجرا هستند، اجرای این طرح را پیگیری می‌کنند و این کار را در اولویت‌های شرکت توانیر قرار داده‌اند تا این کار به ثمر برسد. به نظر می‌رسد این تغییرات برای پیش‌برد این سند مثبت باشد.

سهیل رادیوم مجری طرح اینترنت اشیا و هوشمندسازی سازمان فناوری اطلاعات نیز در مورد تغییرات مدیریتی به وجود آمده در سازمان فناوری اطلاعات و توانیر و همچنین تاثیر آن بر روند اجرای سند اقدام مشترک، گفت:

زمانی که دکتر سراییان بودند، خودشان این طرح را بسیار پیگیری می‌کردند و جلسات هفتگی مرتبطی برقرار می‌شد و کارها در سمت وزارت ارتباطات بسیار خوب پیش می‌رفت. دکتر ناظمی هم که جوان هستند و به پیگیری‌ها، نیروی جوانی را هم اضافه کرده‌اند. باید زمانی را به ایشان داد که سوار کار شوند و با فرآیندها و کارها آشنا شوند. گیر کار این سند به نظرم در سمت وزارت ارتباطات نیست.

وی در مورد نقش وزارت ارتباطات در این سند افزود وزارت ارتباطات مانند ابزاری برای هوشمندسازی است، یعنی برای اجرای هوشمندسازی می‌تواند در اختیار وزارت کشاورزی باشد که با آقای حجتی قرارداد امضا کردند. از سویی می‌تواند در اختیار وزارت نیرو باشد که با آقای اردکانیان قرارداد امضا کردند. وزارت ارتباطات، شرکت‌های اپراتوری و زیرمجموعه‌های خود را دارد و خدمات خود را ارائه می‌دهد. مهندس آذری جهرمی نیز همیشه خود به سمت وزرای دیگر حرکت کرده است تا این اتفاقات خوب در کشور اجرا شود.

مجری طرح اینترنت اشیا و هوشمندسازی سازمان فناوری اطلاعات معتقد است با توجه به آمادگی کامل وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌هایش باید پیگیری‌ها از سوی وزارت نیرو باشد و ببینیم آنها چه میزان برای این کار اقدام کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. موندم وزارت ارتباطات و وزارت نیرو چه ربطی به هم دارن

  2. اصلا این دوتا چه ربطی بهم داشتن

  3. اینا مگه همکاری هم میکردن