بازار موبایل

بازار موبایل پس از افزایش نرخ ارز؛ گوشی های میان رده بیشتر خریدار دارند

با افزایش نرخ ارز شاهد رشد چشم‌گیر قیمت گوشی های تلفن همراه بوده‌ایم. در شرایط فعلی خریداران گوشی های آیفون و پرچمداران کاهش یافته و مردم به خرید گوشی های میان‌ رده‌ تمایل بیشتری دارند. در ادامه به بررسی آخرین وضعیت بازار موبایل می‌پردازیم.

با توجه به افزایش نرخ ارز به ویژه دلار، قیمت گوشی های موبایل با رشد چشم‌گیری همراه بوده و به همین دلیل قدرت خرید مردم به شکل عجیبی کاهش یافته است. تاثیرهای منفی التهاب بازار ارز، موجب افت بازار موبایل شده و مشکلات زیادی را برای فروشندگان این نوع کالاها به همراه داشت؛ به گونه‌ای که مردم دیگر از گوشی‌هایی نظیر آیفون استقبال نمی‌کنند و بیش از پیش به خرید گوشی های میان رده تمایل دارند. در ادامه از زبان فروشندگان تلفن همراه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

بازار موبایل

دیدگاه فعالان حوزه تلفن همراه نسبت به افت بازار موبایل

دیدگاه فروشندگان محصولات اپل

فروشندگان گوشی های اپل در این زمینه عنوان می‌کنند در گذشته تعداد فروش ما با آمار خوبی همراه بود، اما در حال حاضر مردم قادر به خرید چنین گوشی‌هایی نبوده و افراد بسیار کمی جهت خرید گوشی آیفون به فروشگاه ما مراجعه می‌کنند. قبلا یک گوشی آیفون نهایتا با قیمت 5 میلیون تومان فروخته می‌شد، اما الان همان گوشی با قیمتی بیش از 10 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در نتیجه با چنین شرایطی کسی به خرید گوشی های آیفون تمایل نخواهد داشت.

بازار موبایل

دیدگاه فروشندگان محصولات سامسونگ

فروشندگان گوشی های سامسونگ نیز در این خصوص عنوان کردند در حال حاضر گوشی‌هایی که بیشتر به فروش می‌رسانیم با میانگین قیمتی 3 تا 5 میلیون تومان است و خریداران ما تنها کسانی هستند که واقعا مایل به خریدن یک گوشی جدید هستند و کسی برای خرید یک گوشی مدل بالاتر مراجعه نمی‌کند. البته خریداران محصولات ما نسبت به قبل با کاهش چشمگیری همراه بوده است.

بازار موبایل

دیدگاه فروشندگان سایر برندهای تلفن همراه

فروشندگانی که انواع مختلفی از برندها را می‌فروشند نیز عنوان می‌کنند این روزها مردم به دنبال گوشی های میان رده بوده و مایل به خرید گوشی های پرچمدار نیستند. در حال حاضر گوشی‌هایی که بیشتر به فروش می‌روند دارای قیمتی بین 2 تا 3 میلیون بوده و مشتریان ما نیز نسبت به گذشته کاهش یافته است.

بازار موبایل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. ما ها اازه همون میان رده هاشونم نمی تونیم بخریم

  2. [فروشندگان گوشی های سامسونگ نیز در این خصوص عنوان کردند خریداران ما تنها کسانی هستند که واقعا مایل به خریدن یک گوشی جدید هستند و کسی برای خرید یک گوشی مدل بالاتر مراجعه نمی‌کند.]

    کاملاً درست می فرمایند

    هیچ شخصی تمایل ندارد گوشی خودش رو به روز کنه (با گوشی خودش می سازه)

    حتی اشخاصی که برای اولین بار می خوان گوشی بخرن، گوشی های 100 دلاری و پایین رده رو انتخاب می کنند

    به هر حال باعث و بانی این شرایط تحریمی، مردم ایران نیستند و فقط نقش قربانی رو بازی می کنند.

    باید گریست

    با سپاس

  3. پایین رده هم خریدشون خیلی بیشتره

  4. اینو هرکسی میدونه کسی دیگه پرچمدار نمیتونه بخره

  5. مردم پول یه قوطی رب گوجه 25 تا 30 هزارتومنى رو ندارن چه برسه به گوشى والا ما که تو خرید گوشى پایین رده اش موندیم چه به برسه به میان رده!!!
    🙁
    🙁
    :'(

  6. نه می خوایید مردم برن گوشی 10میلیونی بخرن
    ت ایران دولت فقط بلده جنسارو گرون کنه بلد نیس در آمد مردم رو بالا ببره

    رییس جمهور دروغ میگه جهانگیری دروغ میگه نوبخت دروغ میگه سران دولت ما همشون دروغگو تشریف دارن

    هر وقت قیافه نحصشون رو تلویزیون میبینی دارن میگن ما مشکل نداریم مردم در شرایطی خوبی به سر می برن ارز ارزون شده

    غلط کردید مرتیکه های مفت خور به ولله چقد منتظر بودم و پول جمع کرده بودم برم LG G7یا S8 بخرم نتونستم گوشی بخرم پولمم خرج شد مشکل من و امثال من داریم نه شما آقای روحانی و جهانیگیری و نوبخت و…
    شما که هرچی بخوایید واستون مفتس شما خائن تشریف دارید وقتی میبینید مردم مشکل دارن و میگید مشکل ندارن هی میگید ارزون شده و ارزون میشه کجاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااس؟؟؟؟؟؟؟

    تا کی دروغ اون کسایی که ب این قا رای دادن باید جوابگو باشن الان کجان ت سوراخ موش قایم شدن

    دیگ پول خرید یه گوشی هم نداریم.کشور ما مردمش اصلا از این نظام راضی نیستن چون حتی قدرت ساده ترین چیزا رو هم ندارن از چی راضی باشن آخه