کاربران ایرانی در فیس بوک

ده‌ها صفحه متعلق به کاربران ایرانی در فیس بوک به بهانه تفرقه‌افکنی حذف شد

بیش از 82 صفحه متعلق به کاربران ایرانی در فیس بوک حذف شد. شبکه های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام و توییتر به بهانه‌های مختلف از جمله تفرقه‌افکنی، چندین اکانت متعلق به کاربران ایرانی و روسی را مسدود کرده‌اند.

فیس بوک، یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه های اجتماعی جهان، به بهانه ترویج پیام‌های تفرقه‌انگیز، بیش از 82 صفحه متعلق به کاربران ایرانی را حذف کرده است. فیس بوک مدعی است که تعدادی از صفحه‌ها، گروه‌ها و حساب های کاربری متعلق به ایرانیان با انجام رفتارهای هماهنگ نامعتبر، قصد اثرگذاری بر روی مخاطبانی در کشورهای انگلیس و آمریکا را داشته‌اند. آن‌ها خودشان را به عنوان یک شهروند آمریکایی و انگلیسی معرفی کرده و مطالبی در زمینه نژادپرستی، مهاجرت و مخالفت با سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا منتشر می‌کردند.

ناتانیل گلیچر، رئیس بخش سیاست‌گذاری امنیت سایبری فیس بوک در مورد این اقدام اظهار کرد ما از هفته گذشته صفحه‌های کاربران ایرانی که قصد تفرقه‌افکنی را داشته‌اند، شناساسی کرده و به حذف آن‌ها اقدام کرده‌ایم. البته به دلیل اینکه فعالیت صفحه‌های حذف شده با حکومت ایران ارتباطی نداشته‌ است، نمی‌توانیم کسی را به عنوان مقصر اصلی معرفی کنیم.

کاربران ایرانی در فیس بوک

علت حذف حساب کاربران ایرانی در فیس بوک

شرکت فیس بوک در گذشته نیز به حذف صفحات کاربران ایرانی اقدام کرده و در مرداد 97 بیش از صدها صفحه کاربری مرتبط با ایران و روسیه را از شبکه‌های فیس بوک و اینستاگرام حذف کرده است. در واقع حدود 652 صفحه که ماهیت ایرانی و روسی داشته‌اند، به علت رفتارهای هماهنگ نامعتبر و تلاش برای تاثیرگذاری روی انتخابات آمریکا، توسط فیس بوک حذف شده‌اند. در پی این اقدام، شبکه اجتماعی توییتر نیز 284 حساب کاربری ایرانی را حذف کرده است. از جزئیات صفحه‌های حذف شده اطلاعاتی منتشر نشد.

پس از مدتی، با بررسی‌های انجام شده مشخص شد حذف صفحه های کاربران ایرانی در فیس بوک و توییتر به دلیل فعالیت‌هایی در زمینه حمایت از توافق هسته‌ای ایران و تبلیغ علیه رژیم صهیونیستی بوده‌ است. این در حالی است که اعضای گروهک تروریستی منافقین با حساب‌های کاربری جعلی در حال تحریک مردم به خشونت در فضای مجازی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند و شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر تا الان هیچ واکنشی نسبت به آنها انجام نداده‌اند.

کاربران ایرانی در فیس بوک