روياهاي خود را چاپ کنيد!

 محققان در کشور شیلی با استفاده از هدست خوانشگر امواج مغزی امکان تبدیل ایده‌های ذهنی به اشیاء واقعی را با کمک چاپگر سه بعدی فراهم کرده‌اند.پیام‌های مغزی توسط هدست EPOC‌ دریافت شده و با استفاده از یک برنامه رایانه‌ای، امکان چاپ سه بعدی ایده های ذهنی به اشیاء واقعی را فراهم می کند. در ادامه با مشروح اين خبر گجت نيوز را همراهي کنيد.

 هدست EPOC‌ سیگنال‌های مغزی کاربر را بصورت لحظه‌ای دریافت می‌کند؛ با شروع برنامه طراحی رایانه ای، اشکال پایه‌ای بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود که کاربر می‌تواند با قدرت ذهنی در شکل آن دخل و تصرف ایجاد کند.

سیگنال های مغزی ارسال شده توسط هدست EPOC‌ دریافت می‌شوند که این امر به توسعه و طراحی شکل مورد نظر کمک می کند؛ در نهایت شکل مورد نظر که تصویری از ایده ذهنی کاربر است، بر روی صفحه نمایش ظاهر و توسط چاپگر سه بعدی ساخته شود.

این فناوری در شیلی مورد آزمایش قرار گرفته و در جدیدترین تست، کودکان با استفاده از قدرت ذهنی خود یک بازوی رباتیک را بوسیله چاپگر سه بعدی تولید کرده اند.


منبع : diyzilla

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کاملا درسته دوست عزیز ولی تخیلات گذشته همگی فناوری های امروز هستند. ذهنی که میتونه تخیلات رو توی فیلمها بکار بگیره مطمئنا توانایی ساخت اون رو هم داره

  2. in fanavari ro chand sal pish faghat too filmaie elmi takhaioli mishod didsurprise