مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6

مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6 : تغییرات چقدر است؟

با مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6 (OnePlus 6T vs OnePlus 6) می‌خواهیم به هرآنچه باید از تو پرچمدار سال 2018 وان پلاس بدانید اشاره کنیم. آیا گوشی وان پلاس ۶ تی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای خرید باشد؟

وان پلاس 6 تی رسما معرفی شده است و به زودی می‌توانیم آن را در کنار دیگر گوشی های هوشمند پرچمدار مشاهده کنیم. در حالی باید به جدیدترین گوشی وان پلاس سلام کنیم که کمتر از یک سال پیش بود با مدل قبلی آن، وان پلاس 6 ملاقات کرده بودیم. پس این مدل جدید را هم اکنون به رسمیت شناخته‌ایم، اما فراموش نکنید که وان پلاس 6 نیز یکی از نام‌های بزرگی بود که در نیمه‌ی نخست سال موفق شد محبوبیت خوبی را خسب کند. حالا وقت آن رسیده به مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6 بپردازیم.

مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6

اولین چیزی که ما باید به آن برسیم، این است که دو گوشی از نظر مشخصات فنی چه تفاوت‌هایی اندکی با یکدیگر دارند. این نباید شما را شوکه کند؛ چرا که ما دیگر با استراتژی وان پلاس که هر سال 2 پرچمدار را عرضه می‌کند آشنا شده‌ایم. هر دو به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام تجهیز شده‌اند، وضوح نمایشگر آن‌ها یکسان است (گرچه وان پلاس 6 تی از نمایشگر بزرگ‌تری برخوردار است. مشخصات فنی دوربین دوگانه هر دو گوشی (همچنین دوربین سلفی آنها) یکسان است و در اینجا مشخصات فنی دیگری نیز وجود دارد که در هر دو گوشی یکسان است؛ اما دو مشخصه بهبود چشمگیری یافته‌اند.

مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6

اول، یک باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی در وان پلاس 6 تی است، در حالی که مدل اصلی وان پلاس 6 به یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده است. طبعا این به گوشی جدید وان پلاس 6 تی اجازه می‌دهد عمر باتری طولانی‌تری را در مقایسه با نسل پیشین خودش ارائه کند. دوم، وان پلاس 6 تی از باندهای بیشتری نسبت به نسل پیشین خود برخوردار است. این گوشی حالا از 13 باند پشتیبانی می‌کند که می‌تواند به معنای استفاده‌ی کاربران تحت نظر شرکت Verizon را می‌دهد.

مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6

فراتر از مشخصات، مورد دیگری نیز وجود دارد که در زیر قاب گوشی است. در اینجا جک هدفون وجود ندارد، اما یک سنسور اثر انگشت زیر صفحه وجود دارد که با توجه به قیمت رقباتی وان پلاس 6 تی می‌تواند جذاب باشد. در ابتدا به نظر می‌رسید حذف جک هدفون یک اقدام عمدی باشد، اما هر چه بیشتر در مورد آن فکر کردیم متوجه شدیم که وجود آن لازم است. وا هنوز هم عاشق گوشی‌هایی هستیم که به یک جک هدفون مجهز هستند. با این حال اضافه کردن آن، موجودیت سنسور تازه وارد زیر صفحه را به خطر می‌انداخت. وقتی پای یک قابلیت جذاب به میان می‌آید، جک هدفون می‌تواند گزینه‌ای جلوی چشم برای حذف باشد.

مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6

اگر وان پلاس تصمیم داشت جک هدفون را حفظ کند، این بدان معنا بود که مشابه وان پلاس 6 همچنان باید از اسکنر اثر انگشت بر روی قاب پشتی استفاده می‌کرد. تصور کنید ما وان پلاس 6 تی را همراه جک هدفون و سنسور اثر انگشت پشتی می‌دیدیم! چه فکر می‌کردیم؟ انگار وان پلاس همان مدل اصلی 6 را با نام دیگری معرفی کرده است.

آخرین قسمتی که ما در مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6 به آن اشاره می‌کنیم، تفاوت دو گوشی در بخش دوربین است. بر روی کاغذ دوربین‌های هر دو گوشی یکسان است؛ اما آنچه که ما در مراسم رونمایی دیدیم نشان از فوکوس بیشتر با عکاسی در شب به لطف قابلیت Nightscape دوربین وان پلاس 6 تی می‌داد. اکثر حاضرین در سالن متوجه عملکرد بهتر وان پلاس 6 تی در عکاسی شبانه به لطف این قابلیت شدند. حالا خبر خوب این که وان پلاس قابلیت Nightspace را به گوشی وان پلاس 6 نیز خواهد برد، پس احتمالا عکاسی شبانه با این گوشی قدیمی‌تر نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6

این همه چیزیست که ما تا بدین لحظه می‌دانیم. وان پلاس 6T به زودی با قیمت 549 دلار به فروش خواهد رسید که یک قیمت سیار خوب برای یک گوشی پرچمدار است. قیمت وان پلاس 6 در همین حال با قیمت 529 دلار به فروش می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خیلی هم فرق نکرده