حمله سایبری آمریکا

احتمال حمله سایبری آمریکا به روسیه در صورت دخالت در انتخابات میان دوره‌ای

بر اساس گزارش های منتشر شده، در صورت دخالت مستقیم روسیه در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در هفته آینده، این کشور مورد حمله سایبری آمریکا قرار خواهد گرفت.

وزارت دفاع و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به صورت مخفیانه طرح حمله‌ای سایبری را آماده کرده‌ تا در صورت هرگونه اقدامی از طرف روسیه در جهت اخلال در انتخابات ششم نوامبر، این طرح را بر علیه روسیه اجرا کنند. مرکز یکپارچگی عمومی این گزارش را به نقل از چندین مقام ارشد حال حاضر و سابق آمریکا که از وجود این طرح مطلع هستند تهیه کرده است.

حمله سایبری آمریکا

جزئیاتی از چگونگی و اهداف این حمله سایبری آمریکا در دست نیست، اما در این گزارش ادعا شده که به هکرهای ارتش آمریکا مجوز لازم برای دسترسی به شبکه روسیه جهت انجام حملات داده شده است. این حمله تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که روسیه مستقیما در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا (انتخابات مجلس نمایندگان و سنا این کشور) دخالت کند. برای مثال هرگونه دستکاری در ثبت و شمارش آرا مصداق چنین عملی خواهد بود.

به عبارت دیگر روسیه باید کاری فراتر از تلاش برای تغییر دیدگاه افراد با استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی انجام دهد. روسیه مدتی است که برای تاثیر گذاری در انتخابات پیش رو، در حال تبلیغ تفکرات راست افراطی است. در همین زمینه یک زن روس به برنامه ریزی طرحی برای ایجاد هزاران اکانت تقلبی در فیسبوک و توییتر برای انتشار مطالبی اختلاف برانگیز در حمایت از جناه‌های مختلف و هزینه 35 میلیون دلار در این زمینه متهم شد.

نبرد سایبری بیش از پیش در استراتژی نظامی آمریکا مورد اهمیت قرار گرفته است و سازمان‌های اطلاعاتی حساسیت بیشتری در مورد حملات سایبری بر علیه این کشور به خرج می‌دهند. در همین زمینه آمریکا دو ماه پیش سیاست جدیدی را اتخاذ کرد که اجازه اقدام متقابل در برابر حملات سایبری علیه این کشور را می‌دهد.

طرح مذکور زیر نظر رئیس جمهور آمریکا سازماندهی شده و فرمان اجرای آن توسط وی به امضا رسیده است و استفاده از سلاح‌های دیجیتال در جهت حفاظت از امنیت ملی را تسهیل می‌کند. ساز و کار این طرح به این گونه است که وزیر دفاع و مدیر امنیت ملی بتوانند بدون نیاز به تایید مقامات دیگر، اجازه حملات تلافی‌جویانه را صادر کنند. البته بیشتر اختیاراتی که در این دستور اجرائی به آن‌ها اشاره شده طبقه بندی شده هستند.

حمله سایبری آمریکا

جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در ماه سپتامبر با اعلام این سیاست جدید آمریکا اظهار داشت هر کشوری که بر علیه آمریکا فعالیت سایبری انجام دهد، علاوه بر تدابیر دفاعی، باید انتظار حمله سایبری آمریکا را نیز داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. خوشبختانه این آمریکای خونخوار قدرت و اقتصادش در حال نابودی است و طولی نخواهد کشید این غرب استکبار در جلوی جمهوری اسلامی زانو خواهد زد . غرب چنین قدرتی نداره این همش قصه های ساخته خودشان هست برای تسخیر مغز مردم انقلابی و اسلامی ایران . به زودی غرب نابود می شود و ما در کاخ سفید با پوتین هایمان رژه خواهیم رفت

  2. یا خدا ایناهم می خوان جنگ کنن خدایی دیگه بس نیست