تست عمر باتری گوشی های هوشمند

چرا عمر باتری گوشی های هوشمند نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است؟

عمر باتری گوشی های هوشمند در طول زمان کاهش پیدا کرده است. این یعنی نسل جدید گوشی‌ها در مقایسه با نسل‌های پیشینش کمتر باتری را در خود نگه می‌دارند. اما دلیل این امر چیست؟ واشنگتن پست آزمایش‌هایی در این خصوص انجام داده است.

اخیرا واشنگتن پست یک تحقیق جذاب را انجام داده است که نشان می‌دهد عمر باتری گوشی های هوشمند کنونی بدتر از گوشی های قدیمی‌تر است. این عمدتا مربوط به نیازهای افزایش عملکرد فناوری‌های جدید برای باتری‌های لیتیوم یونی است.

در یک مجموعه آزمایش‌های عمر باتری، محققان دریافته‌اند که اگر روشنایی نمایشگر گوشی‌ها یک اندازه باشد و وب‌سایت‌های یکسانی در گوشی‌ها باز شود، گوشی‌های هوشمند جدید عمر باتری کمتری را در مقایسه با گوشی‌های چند سال اخیر ارائه می‌کنند.

یکی از جذاب‌ترین موارد این آزمایش، مدل‌های آیفون بوده است. آیفون ایکس اس، عمر باتری متوسط 21 دقیقه کمتر نسبت به نسل پیشین خودف آیفون ایکس اس را ارائه می‌کند. علاوه بر این، گوگل پیکسل 3 نیز یکی دیگر از موارد جذاب این آزمایش است. عمر باتری این گوشی نسبت به نسل پیشین خود، گوگل پیکسل 2، یک ساعت و نیم عمر باتری کمتری را ارائه می‌کند.

دلایل کاهش عمر باتری گوشی های هوشمند

به نقل از منابع، آیفون ایکس آر یک استثنا بزرگ است. به جای یک نمایشگر AMOLED، آن از یک نمایشگر LCD استفاده می‌کند؛ همین باعث شده تا عملکرد بهتری را در آزمایش عمر باتری گوشی های هوشمند از خود ارائه کند. اپل ادعا کرده است که آیفون XR با ارائه 25 ساعت مکالمه، 16 ساعت پخش ویدیویی و 65 ساعت پخش صوتی مداوم، دارای بیشترین عمر باتری در بین گوشی های اپل است. علاوه بر این، در آزمایش عمر باتری گوشی های هوشمند مدرن نشان داده شد که آیفون 10 آر از عمر باتری بیشتری نسبت به محصولات محبوبی همچون گوگل پیکسل 3 ایکس ال، سامسونگ گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس اس مکس برخوردار است.

تست عمر باتری گوشی های هوشمند

ندیم مالوف، مدیرعامل شرکت Qnove به واشنگتن پست گفته است که عملکرد باتری‌ها هر سال 5 درصد بهبود پیدا می‌کند، اما مصرف برق گوشی‌های هوشمند سریع‌تر ترقی می‌کند. به منظور پیدا کردن دلایل اصلی افزایش سریع‌تر مصرف برق، واشنگتن پست با همکاری دیگر سایت‌های فناوری مطرح نظیر Tom’s Guide و Cnet به نتیجه‌ی خوبی رسیده است. بر اساس این گزارش، نمایشگرهای وضوح عالی OLED و اتصال شبکه سلولی،‌ عوامل اصلی تاثیرگذار بر روی عمر باتری هستند.

هرچند این آزمایش عمر باتری گوشی های هوشمند با تمرکز بر روی نمایشگرها انجام شده است، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که موثر هستند. یک تلفن ممکن است هنگام روشن و خاموش شدن برخی اپلیکیشن‌ها انرژی زیادی مصرف کند. در این رابطه آیفون ایکس اس بهتر از مدل ایکس است؛ زیرا از پردازنده بهبود پیدا کرده‌ای بهره می‌برد. در هر صورت واشنگتن پست گفته است که با توجه به آزمایش‌های متفاوت تمرکز و استفاده واقعی از دیوایس، قضاوت در مورد تغییرات عمر باتری، کاهش یا افزایش آن در طول زمان سخت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تمام سطح جلویی گوشی‌های هوشمند رو نمایشگر فراگرفته، چه انتظاری داشتید ؟
    گذشت زمانی که گوشی‌ها با نمایشگر ۲ اینچی و باتری ۸۰۰ میلی آمپر ساعتی در مواردی تا ۴۰۰ ساعت آماده تماس باقی ماندند.

  2. دیگه همه چی الکی شره