جاری شدن اشک های خونین از چشمان مردی میانسال خبرساز شد!

جاری شدن اشک های خونین از چشمان مردی میانسال خبرساز شد!

اشک های خونین نوعی عارضه نادر و عجیب است که مدتی پیش یک مردی ایتالیایی را روانه بیمارستان کرد؛ این بیماری عجیب باعث شد تا شخص مورد نظر همانند فیلم‌های ترسناک خون گریه کند! اما دلیل چنین اتفاقی چه می‌تواند باشد؟

اشک های خونین موضوعی است که با شنیدن آن مخاطب به یاد فیلم‌های ترسناک و یا شیرین‌کاری‌های جشن هالووین می‌افتد، اما جالب است بدانیم که نوعی بیماری نادر و خاص وجود دارد که باعث می‌شود تا فرد بیمار خون گریه کند؛ این بیماری مدتی پیش یکی از شهروندان ایتالیا را گرفتار خود کرده است.

تصاویر و اطلاعات این مطلب ممکن است برای همه مناسب نباشند

اشک های خونین بیمار ایتالیایی برخلاف انتظار دردناک نبودند!

گزارش عارضه عجیب این مرد 52 ساله به تازگی در ژورنال “The New England Journal of Medicine” منتشر شده و در آن اشاره شده که فرد مورد نظر پس از سرازیر شدن اشک های خونین از دو چشمش به سرعت به بیمارستان رفته است.

ریختن این اشک‌ها برخلاف انتظار دردناک نبوده، اما مرد ایتالیایی اعلام کرده که هیچ وقت چنین اتفاقی را تجربه نکرده است. بررسی‌های پزشکان نشان داد که هیچ جراحتی در صورت بیمار وجود ندارد، بینایی فرد مختل نشده و هر دو چشم او بدون هیچ مشکلی توانایی حرکت دارند. این اشک های خونین حدودا یک ساعت پس از سرازیر شدن به صورت خود به خود متوقف شدند.

جاری شدن اشک های خونین از چشمان مردی میانسال خبرساز شد!

تشخیص نهایی پزشکان بیماری نادر همولاکریا (Hemolacria)‌ بود که باعث وارد شدن خون به مجاری اشک فرد می‌شود؛ گفته شده که مشکلاتی مانند عفونت چشم، التهاب، تومور چشمی و یا عوامل خارجی باعث بروز همولاکریا می‌شوند و حتی در مواردی گزارش شده که بازگشت جریان خون از قسمت‌های دیگر صورت به اشک‌ها، این بیماری را به وجود می‌آورد؛ در سال 2003 مورد مشابهی گزارش شد که یک زن انگلیسی برای متوقف کردن خون دماغ خود بینی‌اش را فشار داده بود، اما جریان خون به جای بیرون آمدن از دماغ، از حفره اشک‌ها و گوش‌های این زن خارج شد.

در مورد بیماری مرد ایتالیایی گفته شده که وجود تومور غیر سرطانی در پلک‌های فرد باعث خونریزی از حفره‌های گوشه چشم‌های او شده و بر اساس گزارشی از کتابخانه ملی پزشکی آمریکا،‌ چنین عارضه‌ای به دلیل رشد بیش از حد رگ‌های خونی به وجود می‌آید.

پزشکان برای درمان بیمار ایتالیایی از نوعی قطره چشم که فشار وارده به پلک‌های فرد را کم می‌کند، استفاده کردند و تا به امروز که حدودا یک سال از درمان بیماری می‌گذرد، شخص دیگر دچار این مشکل نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. داره واسه ملت ایران گریه میکنه 🌹

  2. اینجوری که عفونت میگنه