بازی های واقعیت افزوده

بهترین بازی های واقعیت افزوده برای اندروید و آی او اس (آبان 97)

امروزه محبوبیت بازی های واقعیت افزوده در میان کاربران، بیشتر از هر زمان دیگری است. با گجت نیوز همراه باشید تا مجموعه‌ای از بهترین بازی های واقعیت افزوده را برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس معرفی کنیم.

بر خلاف تمام فرصت‌ها، بازی های مبتنی بر واقعیت افزوده عملکرد بهتری در مقایسه با بازی های مبتنی بر واقعیت مجازی داشته‌اند؛ موضوعی که البته دلایل آن نیز مشخص است. مهم‌ترین موضوع، شرایط طبیعی‌تر و عدم نیاز به قرار دادن یک هدست بزرگ روی سر است که در نتیجه آن، تجربه‌ای بهتر برای کاربر رقم می‌خورد.

بازی های واقعیت افزوده

آیا حاضرید در انظار عمومی با یک هدست بزرگ مشغول بازی شوید؟

برای انجام بازی های واقعیت افزوده -که بیشتر با عنوان AR شناخته می‌شود- شما به گوشی هایی با توانایی پردازش AR نیاز خواهید داشت. البته، با در نظر گرفتن تجهیز گوشی های میان رده به پردازنده‌های قدرتمند، می‌توان گفت این فناوری رفته‌رفته در حال فراگیر شدن بوده و انجام بازی‌های آن روی هر دو پلتفرم آی او اس و اندروید، ساده‌تر از گذشته شده است.

با توجه به ارائه بازی‌های فراوان توسط سازندگان مختلف، در این بخش، بهترین بازی های واقعیت افزوده را معرفی خواهیم کرد. تمام این بازی‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شود و بعضا در آنها می‌توان پرداخت درون برنامه‌ای را هم پیدا کرد.

معرفی بهترین بازی های واقعیت افزوده

Warhammer AoS: Realm War

بازی های واقعیت افزوده

Warhammer AoS: Realm War یکی از بهترین بازی های واقعیت افزوده موجود است که همین حالا می‌توانید آن را روی موبایل خود انجام دهید. برای تقریبا سه دهه، فرانچایز محبوب “Games Workshop” در دنیای بازی‌های رایانه‌ای جاودانه شده است و در این نسخه جدید، کاربران ضمن تجربه حال و هوای همیشگی سری بازی‌های Warhammer، با دنیایی متفاوت از آن در قالب AR هم رو به رو خواهند شد. در این بازی که در سبک MOBA (میدان جنگ چندنفره آنلاین) و دفاع از قلعه طراحی شده است، شما باید هیولاهای مختلف را جمع‌آوری کرده و سپس آنها را با هدف خالی کردن میزان سلامتی دشمن، روانه میدان کنید.

این یک بازی بسیار خوب است که اضافه شدن فناوری واقعیت افزوده، آن را جذاب‌تر نیز کرده است زیرا میدان نبرد در تقریبا تمام سطوح سازگار در اطراف شما پخش خواهد شد. در حالت واقعیت افزوده، شما بازی را به گونه‌ای که معمولا انجام می‌دهید، تجربه خواهید کرد؛ با این تفاوت که با نزدیک بردن گوشی می‌توان روی افراد حاضر در میدان نبرد زوم کرد. حرکت گوشی همچنین مشاهده میدان نبرد از زوایای مختلف را هم امکان‌پذیر می‌کند. انتخاب حالت AR کاملا اختیاری است، اما در صورت غیر فعال کردن آن، بدون شک تجربه‌ای مهیج از یک نبرد را از دست خواهید داد.

توجه: ظاهرا نسخه اندرویدی هنوز فاقد حالت واقعیت افزوده است؛ موضوعی که امیدواریم به زودی رفع شود چرا که بیشترین لذت از بازی را در صورت فعال کردن AR خواهید برد.

Knightfall AR

بازی های واقعیت افزوده

اینجا یک بازی بسیار جذاب دیگر داریم که شما را مستقیما در دنیای واقعیت افزوده قرار می‌دهد. Knighfall AR بر اساس یک سریال تلویزیونی که در آن، سقوط شوالیه‌های تمپلار در High Middle Ages و سپس مبارزه آنها برای احیای دوباره Holy Land دنبال می‌شود، ساخته شده است.

در این بازی، شما مسئولید از شهری به نام Acre در برابر نیروهای گروهی از مملوک‌ها دفاع کنید. بازی تماما بر اساس واقعیت افزوده طراحی شده و میدان بازی نیز در سطوح نزدیک شما نمایش داده می‌شود. همانند بازی قبلی، کاربران می‌توانند با حرکت دادن موبایل خود، کارهای مختلفی همچون زوم روی افراد یا تغییر زاویه را انجام دهند. گیم‌پلی بازی نیز بسیار ساده است: شما باید با استفاده از شوالیه‌ها، منجنیق‌ها و ابزارهای دیگر به حمله‌های دشمن پاسخ دهید. وجود گروه‌های بسیار زیاد از دشمنان، خصوصا در مراحل بالاتر، بازی را بسیار چالش برانگیز خواهد کرد. خوشبختانه انجام این بازی در حالت AR برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس امکان‌پذیر است.

The Birdcage

The Birdcage یکی از بازی های متفاوتی‌ست که شما را به حل معماهای هوشمندانه و پیچیده در محیط واقعیت افزوده دعوت می‌کند. آیا بازی Room 1-2-3 را به یاد دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، آن‌گاه شیفته The Birdcage خواهید شد. هدف هر معما، آزاد کردن پرنده پرجنب‌وجوش داخل قفس است. شاید این موضوع ساده به نظر رسد، اما برای این کار باید اهرم‌ها و چرخ‌دنده‌ها را با مکانیسم‌های پیچیده ترکیب کنید تا آزاد کردن این پرنده امکان‌پذیر باشد. البته، امکان اجرای بازی در حالت معمولی نیز وجود دارد، اما کنترل بازی در حالت AR لذت‌بخش‌تر خواهد بود زیرا دست شما برای حرکت، زوم کردن و مشاهده قفس از زاویه‌های مختلف باز می‌شود.

متاسفانه هنوز حالت AR به نسخه اندرویدی این بازی اضافه نشده است. با این حال، دارندگان دستگاه‌های مجهز به آی او اس می‌توانند این بازی را در حالت AR تجربه کنند.

AR Dragon

بازی های واقعیت افزوده

AR Dragon یکی از جدیدترین بازی‌ها در سبک مراقبت از حیوان خانگی مجازی است و در آن، شما باید یک اژدها را در محیط واقعیت افزوده تربیت کنید. با توجه به محیط گرافیکی بازی، می‌توان عنوان پیش رو را مفهوم واقعی فیلم «چگونه اژدهایت را تربیت کن» در نظر گرفت.

همانند بازی‌های مشابه، اینجا نیز کاربران باید کارهای مختلفی همچون غذا دادن، تمیز کردن، لباس پوشاندن و بازی کردن با اژدها به کمک اشیای مختلفی که در محیط وجود دارد را انجام دهند. ویدیوی ضمیمه‌شده، چشم‌انداز بهتری از بازی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

Tetroids

با Tetroids آشنا شوید؛ یکی از بهترین بازی های واقعیت افزوده که به شما اجازه می‌دهد بازی محبوب خانه‌سازی را در محیط AR تجربه کنید. بر خلاف بازی اصلی Tetris که به صورت دوبعدی و کاملا مستقیم است، Trtroids ذهن شما را در محیطی سه‌بعدی به چالش می‌کشد تا با قرار دادن هر بخش در محل خود، امتیاز آن را دریافت کنید. البته تغییر محیط بازی از دوبعدی به سه‌بعدی به معنی غیرممکن شدن انجام آن نیست، ولی ایده سازندگان برای توسعه این بازی جذاب بوده است.

Stack

بازی قدیمی ساخت برج که اکثر شما با آن آشنا هستید، گزینه بسیار خوبی برای واقعیت افزوده است. هدف نهایی در این بازی، قرار دادن بخش‌های مختلف بر روی یکدیگر به منظور ساخت برج است که البته برای انجام آن به دقت بالایی نیاز خواهید داشت. واقعیت افزوده با امکان‌پذیر کردن مشاهده برج از زوایای مختلف، کار شما را آسان می‌کند.

Stack یک بازی چالش برانگیز و سرگرم‌کننده است که ساعت‌ها شما را مشغول خواهد کرد.

AR Basketball

بازی های واقعیت افزوده

مورد بعدی در لیست بهترین بازی های واقعیت افزوده ، AR Basketball نام دارد؛ عنوانی که می‌تواند شما را چندین ساعت درگیر کند. برای شروع کافی‌ست محیط اطراف خود را اسکن کنید تا به محض پیدا شدن سطحی صاف، سبد بسکتبال روی آن قرار گیرد و کاربر هراندازه که می‌تواند، امتیاز کسب کند. شما آزادید اندازه سبد را به هر میزان که می‌خواهید، تغییر دهید یا آن را در اندازه واقعی انتخاب کنید. آیا برای پرتاب‌های سه امتیازی در محیط کار یا خانه آماده هستید؟

Just A Line

Just A Line یکی دیگر از تازه‌ترین بازی های واقعیت افزوده است که گوگل مسئولیت توسعه آن را بر عهده دارد. در این بازی، کاربران می‌توانند دودل‌های جذابی را رسم کنند که روی هوا معلق هستند. Just A Line در واقع یک بازی نیست، اما به اندازه‌ای ملموس هست که بعد از کمی کار کردن با آن بتوان استفاده‌هایی خلاقانه از آن داشت. امکان رسم اشکال مختلف در حالت چندنفره و در کنار دوستان نیز یکی از قابلیت‌های بسیار خوبی است که Just A Line را بیش از پیش سرگرم‌کننده می‌کند.