آیفون اپل

اولین گوشی آیفون 5G در سال 2020 از راه خواهد رسید

نخستین گوشی های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل، به احتمال فراوان در سال 2019 وارد بازار می‌شوند؛ اما ظاهرا عرضه‌ی اولین گوشی آیفون 5G با کمی تاخیر همراه است و در سال آینده اتفاق نخواهد افتاد.

یکی از منابع اطلاعاتی مجله‌ی فست کمپانی (Fast Company) مدعی شده است که اپل قصد دارد نخستین گوشی آیفون 5G را در سال 2020 و با تجهیز به مودم 5G اینتل 8161 راهی بازار کند. از قرار معلوم کمپانی اپل مراحل آزمایشی برای تولید چنین دستگاهی را با استفاده از چیپ 8060 اینتل آغاز کرده اما با مشکل «پراکندگی حرارتی» مواجه شده؛ نقصی که ناشی از لزوم دریافت سیگنال‌های امواج میلی‌متری است و پیامدهایی چون داغ کردن دستگاه و کاهش عمر باتری آن را به همراه دارد.

می‌توان حدس زد که این مشکل، موجبات آزردگی کمپانی اپل از اینتل را پدید آورده باشد؛ اما به اندازه‌ای جدی نیست که کوپرتینونشین‌ها را به سمت استفاده از چیپ‌های کوالکام سوق دهد. از طرفی به نظر می‌رسد سران اپل برای تامین مودم‌های 5G مورد نیاز خود، محض اطمینان مذاکراتی را هم با مدیاتک ترتیب داده‌اند و در صورت ناکامی اینتل در رفع مشکلات پیش‌آمده، روی این کمپانی حساب باز کرده‌اند.

گوشی آیفون 5G

اپل عرضه‌ی نخستین گوشی آیفون 5G را تعمدا به تاخیر خواهد انداخت

هنوز کمپانی اپل واکنشی نسبت به گزارش فست کمپانی نشان نداده است اما شاید صحت چنین ادعاهایی، با ناامیدی طرفداران این برند همراه باشد؛ چرا که به این زودی‌ها خبری از یک گوشی آیفون 5G نخواهد بود. البته این گزارش با استراتژی آشنای اپل نیز همخوانی دارد. زیرا با وجود اینکه کمپانی کوپرتینویی همواره دستی بر آتش تکنولوژی سلولار داشته؛ اما هیچ‌گاه برای استفاده از دستاوردهای تازه‌‌ی این حوزه تکنولوژی در محصولات خود، پیش‌قدم نبوده است و زمان نسبتا زیادی برد تا فناوری 3G مدل‌های نخست آیفون را به LTE در آیفون 5 ارتقا دهد.

در واقع اپل نشان داده است که تا پیش از بلوغ و به تکامل رسیدن یک تکنولوژی، علاقه‌ای به پیاده‌سازی آن در محصولات خود ندارد. در دفاع از این استراتژی هم می‌توان به اچ تی سی تاندربولت (HTC Thunderbolt) اشاره کرد که یکی از نخستین گوشی‌ها با قابلیت پشتیبانی از شبکه LTE محسوب می‌شد، اما چنین قابلیتی عمر باتری آن را به شکل آزاردهنده‌ای کاهش داده بود.

بنابراین منطقی است که این بار هم سران اپل عجله‌ای برای پیوستن به جمع تولیدکنندگان گوشی های هوشمند 5G نداشته باشند، به ویژه با پوشش نصفه و نیمه‌ا‌ی که نسل پنجم شبکه تلفن همراه در سال 2019 خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اولین و بهترین گوشی

  2. مال هواوی 2019 بود درسته؟؟؟

  3. اوههه تا دوسال دیگه