قیمت آیفون های اپل

سیر صعودی قیمت آیفون های اپل ؛ چگونه قیمت آیفون به 1600 یورو رسید؟

قیمت آیفون های اپل طی چند سال گذشته با جهشی قابل توجه همراه بوده و مدیران همواره در حال افزایش قیمت محصولات نسل جدید هستند. در این بخش، نگاهی به قیمت آیفون های چند سال گذشته خواهیم داشت.

گران‌ترین مدل از آیفون 10 اس مکس با 512 گیگابایت حافظه داخلی، با قیمت 1650 یورو یا بیشتر (در برخی بازارها) به فروش می‌رسد؛ برچسب قیمت بسیار بالایی که شاید برخی افراد با دیدن آن بگویند خرید یک خودروی دست دوم ارزش بالاتری دارد. شکی نیست که قیمت آیفون های اپل طی چند سال گذشته افزایش پیدا کرده است. اگر اعداد مربوط به قیمت این تلفن های هوشمند را در یک نمودار، در کنار یکدیگر قرار دهید، احتمالا متوجه شیب تند این افزایش خواهید شد.

ما با آیفون 4S از سال 2011 آغاز کرده‌ایم و برای این کار خود دلیل داریم: آیفون های قبلی شدیدا به کمک‌هزینه‌های اپراتورها وابسته بودند و همین موضوع باعث می‌شد تا قیمت واقعی آنها نامشخص باشد (و البته محاسبه آن نیز در این مرحله دشوار است). در عوض، ما از قیمت‌های در نظر گرفته شده (در زمان عرضه) برای نسخه بدون سیم‌کارت آیفون در کشور آلمان استفاده کرده‌ایم.

چارت اول روی مدل‌های جدیدتر و قیمت آنها تمرکز دارد. در این بخش، ما از قیمت پایه گوشی های آیفون استفاده کردیم. با معرفی آیفون 5c، اپل خانواده‌ای از محصولات مقرون‌به‌صرفه را هم برای کاربران در نظر گرفت؛ خانواده‌ای که بعدها آیفون 8 نیز در آن دسته قرار گرفت. در حقیقت، آیفون X و آیفون 8 پلاس که سال گذشته شاهد عرضه آنها بودیم، دو نسخه همیشگی کوچک و بزرگ موبایل های اپل بودند و آیفون 8 یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شد. امسال نیز دو گوشی آیفون XS و آیفون XS Max جایگزین آیفون X و آیفون 8 پلاس شده‌اند و آیفون XR به عنوان ارزان‌ترین گوشی اپل در سال 2018، ادامه‌دهنده راه آیفون 8 است.

قیمت آیفون های اپل

اپل همواره با کاهش قیمت برخی از مدل‌های قدیمی به دنبال تشویق کاربران برای خرید یک موبایل جدید با قیمتی معقول بوده است. ظاهرا قیمت این گوشی ها نیز در محدوده 500 یورو ثابت بوده تا تعویض گوشی، امکان‌پذیر باشد.

موردی بسیار جالبی که قطعا توجه شما را در چارت بعدی به خود جلب خواهد کرد، افزایش صعودی قیمت نسخه‌های «پلاس» با حداکثر ظرفیت حافظه داخلی است: آیفون 10 اس مکس با حافظه 512 گیگابایتی، 1650 یورو قیمت داشته و سه بار گران‌تر از ارزان‌ترین مدل آیفون 7 (نسخه 32 گیگابایتی با قیمت 520 یورو) در Apple Store است.

قیمت آیفون های اپل

ما قصد نگران کردن شما را نداریم، اما سیر صعودی قیمت آیفون های اپل از احتمال پرچمداران 2019 با قیمتی بالاتر خبر دارد. مطابق با گزارش‌های رسمی، تعداد گوشی های عرضه‌شده توسط اپل تفاوت چندانی با گذشته ندارد، اما افزایش میانگین قیمت فروش سبب سودآوری بیشتر برای اپل شده است.

در پایان می‌توان گفت اگر اپل بتواند تعداد مشخصی از مردم را برای خرید آیفون های گران‌تر متقاعد کند، برای سود بیشتر نیازی به افزایش فروش نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. ایفون همون اول با گرون بودن رابطه مستقیم داشت

  2. واسه ما ایقدر گرونه

  3. خر کردن مردم از نوع ایرانی سیاست خاصی نمیخواد ها

  4. پول آیفون برای اونوریا در حد خوردن ۳ وعده غذا تو رستورانه …اصا این پولا براشون بچه بازیه

  5. “در پایان می‌توان گفت اگر اپل بتواند تعداد مشخصی از مردم را برای خرید آیفون های گران‌تر متقاعد کند، برای سود بیشتر نیازی به افزایش فروش نخواهد داشت”

    خدایش این سیاست خوبی نیست 😐