رنو ساندرو استپ وی

مقایسه رنو ساندرو با رنو ساندرو استپ وی از نظر امکانات، مشخصات و قیمت

خودروهای رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی توسط پارس خودرو تولید و به بازار ایران عرضه می‌شوند. در این مقاله قصد داریم این دو خودرو را از لحاظ امکانات، مشخصات و قیمت مقایسه و بررسی کنیم.

یکی از محبوب‌ترین و بهترین پلتفرم‌هایی که شرکت رنو از آن برای طراحی خودروهای خود استفاده می‌کند، پلتفرم X90 است که در ایران نیز خودروهای ساخته شده توسط این پلتفرم با فروش قابل توجه‌ای مواجه بوده‌اند. خودروهایی نظیر رنو تندر 90، رنو تندر 90 پلاس و رنو تندر پیکاپ نیز با این پلتفرم و در نسخه قدیمی‌تر تولید می‌شوند. در سری جدید، خودروهای رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی با پلتفرم X90 تولید و توسط پارس خودرو به بازار عرضه شده‌اند. در میان حرفه‌ای‌ها خودروی رنو ساندرو با نام B90 و رنو ساندرو استپ وی با نام B90 CROSS شناخته می‌شود. دلیل استفاده از پیشوند کراس برای رنو ساندرو استپ وی به خاطر ارتفاع بیشتر آن از سطح زمین در مقایسه با رنو ساندرو معمولی است.

رنو ساندرو استپ وی

معرفی خودرو رنو ساندرو

خودروهای رنو ساندرو و ساندرو استپ وی هر دو در گروه خودروهای هاچ بک قرار می‌گیرند. رنو ساندرو با وجود این که در مدل هاچ بک عرضه می‌شود، از فضای بار بسیار خوبی بهره می‌برد و با توجه به عریض بودن انتهای خودرو، در حالت معمولی 320 لیتر فضای بار دارد و اگر صندلی‌های عقب را تا بزنید، این فضا به 1200 لیتر قابل افزایش است. طراحی صندلی‌های عقب این خودرو به صورتی است که می‌تواند به راحتی آن‌ها را به شکل 1.3 و 2.3 تا کنید.

با توجه به طراحی رنو ساندرو، سرنشینان این خودرو در مسافرت‌های طولانی احساس خستگی نمی‌کنند؛ چرا که کابین جلو و عقب خودرو از فضای بسیار خوبی برخوردار است. اگر یک خودرو رنو ساندرو داشته باشید می‌توانید با تا کردن فقط یک بخش از صندلی و یا با تا کردن دو قسمت از صندلی بر روی کفی صندلی، فضای خودرو را افزایش دهید. برای افزایش فضای بار مسطح خودرو رنو ساندرو، باید اول کف صندلی را بالا آورده و آن را به پشتی صندلی فشار دهید، پس از آن دو عدد پشت سری صندلی را از جایش در آورید و آنها را روی کف خودرو تا بزنید، به گونه‌ای که قسمت صندلی عقب آزاد شود.

رنو ساندرو استپ وی

یکی دیگر از امکانات رنو ساندرو، قابلیت غیر فعال کردن کیسه هوای سمت راست است. پیشنهاد می‌شود از این قابلیت استفاده نکنید تا سطح ایمنی خودرو همچنان در سطح استاندارد قرار داشته باشد و از ایمنی بیشتری برخوردار شوید. البته داشبورد این خودرو به شکلی طراحی‌ شده است تا از ورود فشار‌های تصادف به داخل کابین جلوگیری کند. صندلی‌های عقب این خودرو به سه عدد کمربند ایمنی سه نقطه‌ای مجهز است. رنو ساندرو در دو مدل گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک قابل سفارش خواهد بود.

رنو ساندرو

معرفی رنو ساندرو استپ وی

رنو ساندرو استپ وی یا B90 CROSS نیز در گروه خودروهای هاچ بک قرار می‌گیرد و از نظر تجهیزات داخلی تفاوتی با رنو ساندرو یا B90 نداشته است، اما در مواردی نظیر ابعاد خودرو، ظاهر خارجی خودرو، سیستم تعلیق، گیربکس دستی و قیمت با تفاوت‌هایی همراه است.

رنو ساندرو استپ وی

مقایسه ابعاد دو خودرو

ابعاد خارجی ساندرو استپ وی (میلی‌متر) رنو ساندرو (میلی‌متر)
طول خودرو40244020
فاصله مرکز چرخ عقب تا انتهای خودرو 652651
فاصله بین چرخ‌ها (در طول خودرو) 25882588
فاصله مرکز چرخ جلو تا جلوی خودرو 785781
ارتفاع خودرو تا بالای سقف در وضعیت بدون بار 15501534
ارتفاع خودرو تا بالای باربند در وضعیت بدون بار1590
ارتفاع خودرو تا بالای باربند در وضعیت بدون بار14941480
فاصله بین مرکز چرخ‌های عقب 14831469
عرض خودرو بدون آینه‌های جانبی 17531746
عرض خودرو با آینه‌های جانبی 19971990
ارتفاع خودرو از کف زمین در وضعیت بدون بار 180155

تفاوت های ظاهری

1.‌ دستگیره درهای بیرونی:

دستگیره‌های نسخه دنده‌ای رنو ساندرو به سینی زیرین مشکی رنگ مجهز بوده که این ویژگی در نسخه اتوماتیک و خودرو رنو ساندرو استپ وی وجود ندارد. البته در نسخه رنو ساندرو اتوماتیک دستگیره درهای بیرونی خودرو با رنگ بدنه ست شده است. در واقع عمده تفاوت این بخش این است که دستگیره‌های مدل‌های دستی و اتوماتیک رنو ساندرو استپ وی از پوشش آبکاری کروم اطلسی برخوردار بوده که در خودرو رنو ساندرو این ویژگی وجود ندارد.

2.‌ آینه‌های جانبی:

خودروهای رنو ساندرو و ساندرو استپ وی در مدل‌های دستی و اتوماتیک به آینه‌های جانبی با قاب بزرگ مجهز بوده که با استفاده از یک کلید الکتریکی می‌توان جهت آن‌ها را تنظیم کرد. قاب‌ آینه‌های مدل دنده‌ای رنو ساندرو به رنگ مشکی بوده و در مدل اتوماتیک نیز با رنگ بدنه ست شده است، اما قاب آینه‌های رنو ساندرو استپ وی در هر دو مدل به رنگ کروم است.

3. جلو پنجره:

این دو محصول شرکت رنو از نظر رنگ‌آمیزی جلو پنجره نیز تفاوت دارند، به طوری که در هر دو مدل دستی و اتوماتیک رنو ساندرو، جلو پنجره‌ها به رنگ مشکی بوده و قسمت بالای آنها با بدنه ست شده است، اما در خودرو رنو ساندرو استپ وی جلو پنجره خودرو به رنگ مشکی بوده و قسمت بالایی آن کرومی است.

رنو ساندرو استپ وی

4. سپر جلو و عقب:

سپر جلو و عقب خودرو رنو ساندرو در مدل‌های دستی و اتومات با رنگ بدنه ست شده است، اما سپرهای هر دو مدل رنو ساندرو استپ وی با دو رنگ طراحی شده و قسمتی از آن با رنگ بدنه ست شده و بخشی دیگر مشکی است، البته قسمت زیرین آن از کروم و آلومینیوم ساخته شده است.

5. محافظ‌ها و زه‌ها:

خودرو رنو ساندرو دستی به زه محافظ در دودی رنگ مجهز بوده و مدل اتومات آن نیز از زه محافظ همرنگ بدنه بهره می‌برد. از طرفی برچسب تزیینی با نام RENAULT به روی رکاب درهای جلو هر دو مدل رنو ساندرو نصب شده است. اما روی رکاب‌ درهای جلو خودرو رنو ساندرو استپ وی برچسبی با نام STEPWAY نصب شده و روی گلگیرهای آن نواری پلاستیکی مشکی رنگ تعبیه شده و زیر رکاب خودرو نیز یک نوار کروم قرار گرفته است.

6. نوارها و برچسب‌ها:

در زیر آینه‌های جانبی خودرو رنو ساندرو استپ وی برچسب‌هایی با نام STEPWAY درج شده است که در خودرو رنو ساندرو چنین برچسب‌هایی مشاهده نمی‌شود.

رنو ساندرو استپ وی

7. باربند:

خودروساز فرانسوی برای خودرو رنو ساندرو باربندی را در نظر نگرفته، اما خودرو ساندرو استپ وی به یک باربند طولی از جنس کروم مجهز است.

8. چراغ‌های جلو:

چراغ‌های جلو رنو ساندرو و ساندرو استپ نیز با هم تفاوت دارد. در خودرو رنو ساندرو زمینه چراغ‌های اصلی جلویی از جنس استیل بوده، اما در رنو ساندرو استپ وی به رنگ مشکی تیره یا دودی است.

9. رینگ‌ها:

خودروهای رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی هر دو به رینگ آلیاژی 15 اینچی مجهز هستند، اما با مشاهده این دو خودرو تفاوت طراحی رینگ‌ها به راحتی حس می‌شود.

رنو ساندرو استپ وی

تفاوت سیستم تعلیق

در خودرو رنو ساندرو استپ وی، فنرهای تعبیه شده شبیه به فنرهای خودروهای رنو ساندرو و رنو تندر 90 است، اما نحوه استفاده آنها متفاوت بوده و امکان جابجایی آنها وجود ندارد. از طرفی فنرها و کمک فنرهای تعبیه شده در سیستم اکسل عقب رنو ساندرو مشابه کمک فنر‌های رنو تندر 90 است.

تفاوت سیستم انتقال قدرت

هر دو خودرو رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی در دو مدل گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک در بازار ایران به فروش می‌رسند. جعبه دنده اتوماتیک در این دو خودرو همان جعبه دنده DP2 خودرو رنو تندر 90 است، اما جعبه دنده دستی خودرو رنو ساندرو استپ وی فاقد گردگیر در پلوس سمت چپ بوده و محل اتصال کابل دسته دنده نیز در مقایسه با گیربکس دستی رنو ساندرو متفاوت است. از طرفی عملکرد سیستم کلاچ دستی رنو ساندرو سیمی بوده و مدل دستی رنو ساندرو استپ وی از نوع هیدرولیکی است. همچنین خودرو رنو ساندرو استپ وی از لحاظ پلوس سمت چپ و راست، دسته دنده، کیت کلاچ، مکانیزم تعویض دنده با خودرو رنو ساندرو تفاوت دارد.

تفاوت قیمت

خودرو رنو ساندرو استپ وی از لحاظ قیمت نسبت به خودرو رنو ساندرو با ارزش بیشتری به بازار عرضه می‌شود. در حال حاضر، رنو ساندرو دنده‌ای و اتوماتیک به ترتیب با قیمت حدود 100 و 115 میلیون تومان و رنو ساندرو استپ وی دنده‌ای و اتوماتیک به ترتیب با قیمت حدود 110 و 129 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

رنو ساندرو استپ وی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. حواله رنو رو دیگه کسی نمیخره

  2. اتفاقا من یکساله استپ وی اتومات دارم خیلی خوبه خداییش.زور نرمی رانندگی راحت.فرمون گیربکس نرم .سوخت مناسب.کیفت داشبوردو… خیلی خوبه.اصلا تابه حال نمایندگی وتعمیرگاه نرفتم ۲۰۰۰۰ک کارکرد شه اگه خودروهای چینی ایرانی بودحداقل هفته ای یه بارنیازبودبه نمایندگی بری. امارنو اصلااینجوری نیست.ا

  3. بابا این مال خیلی وقت پیش فراسنه س
    فیلما ونو ببینید مال سال 2002 ایناس

  4. والا خیلی خوبه چشه مگه .ماشینو تا نداشته باشی نمیتونی درباره خوب و بدش قضاوت کنی

  5. تنها چیز خوبی که می بینم فقط رنگشه

  6. اتفاقا ماشینای خوبی ان از همه لحاظ چطور اینو میگی شما؟ میشه منو توجیه کنی بر چه اساس این حرفو میزنی

    • یه سری بزن ببین خودروهای ۱۰ سال پیش جهان با حجم ۱.۶ چه پرفورمنسی داشتند، چه مصرف سوختی داشتند و چه مقدار گشتاور و اسب بخار تولید می کردند، بعدا بیا دنبال دلیل قانع کننده باش

      شما دیگران رو قانع کن چرا باید ۲ برابر تندر ۹۰ هزینه کنی و یک فیس لیفت جدید از تندر ۹۰ بخری؟

  7. تا اونجا که بتونم سمت خودروی رنو نمیرم.شما هم اگ پولتونو دوس دارید اینکارو نکنید