آیپد پرو جدید قدرتمند همانند مک بوک پرو 2018

آیپد پرو جدید اپل، زمینه ساز حذف تراشه‌های اینتل از مک بوک‌ها

اینطور که به نظر می‌رسد قدرت آیپد پرو جدید اپل با مک بوک پرو نسبتا برابر است. نتایج بنچنارم آیپد پرو 2018 نشان می‌دهند که اپل مهیای اتمام شراکت با اینتل و استفاده از تراشه‌های سری A خود در کامپیوترهای مک بوک می‌شود.

اپل اخیرا از دو مدل آیپد پرو جدید خود پرده برداری کرده است که از یک نسخه‌ی پیشرفته‌تر تراشه A12‌ به کار رفته در آیفون های سال 2018 قدرت می‌گیرد. این تراشه که A12X Bionic نام دارد،‌ از طراحی هشت هسته‌ای برخوردار بوده که به ادعای اپل در عملکرد تک هسته‌ای 35 درصد و در عملکرد چند هسته‌ای 90 درصد سریع‌تر از تبلت های سال 2017 اپل است.

در اینجا یک پردازشگر گرافیکی 7 هسته‌ای سفارشی نیز وجود دارد که می‌تواند عملکردی مشابه کنسول بازی ایکس باکس وان را ارائه کند. اغلب صحبت‌های اپل، به نظر برای بازاریابی هستند، اما با توجه به امتیازهای گیک بنچ رویت شده توسط MacRumors،‌ اینطور به نظر می‌رسد که حرف و عمل اپل تا حدودی یکی است. نتایج یافت شده از عملکرد دیوایس نشان می‌دهند که ما می‌توانیم آیپد پرو جدید اپل را با مدل 2018 مک بوک پرو 15 اینچی مقایسه کنیم؛ امتیازهای به دست آمده توسط این دو دیوایس نسبتا یکسان است.

امتیازهای بنچمارک آیپد پرو جدید

به طور مثال،‌ امتیاز 5025 آیپد پرو جدید در حالت تک هسته‌ای می‌تواند مدل پایه مک بوک پرو 15 اینچی مجهز به پردازنده شش هسته‌ای 2.2 گیگاهرتزی Core i7 با امتیاز 4928 را شکست دهد. اما در حالت چند هسته‌ای، آیپد پرو 2018 با امتیاز 18106 کمی عقب‌تر از مک بوک پرو با امتیاز 21000 قرار گرفته است.

با تمام این تفاسیر نباید این موضوع را از یاد برد که امتیازهای بنچمارک‌ها، لزوما تعیین کننده‌ی قدرت یک دیوایس نیستند. اما از آنجایی که ما گفته بودیم اپل قصد دارد اینتل را رها کرده و شروع به استفاده از تراشه‌های سری A در کامپیوترهای مک خود کند،‌ این نمرات مطمئنا می‌توانند دلگرم کننده باشند. ماه گذشته AnandTech در تحقیقات خود دریافته است که تراشه A12 Bionic‌ آیفون ایکس اس،‌ عملکردی نزدیک به یک کامپیوتر دسکتاپی را ارائه می‌کند و اینکه در آینده بخواهیم مک بوک‌هایی مجهز به این تراشه‌ها را ببینیم، چندان دور به نظر نمی‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بعد دقیقا چجوری بدون تراشه عمل میکنه

  2. لطفا یه مقایسه از لب تاب های نشون بدین ممنون میشم