جک S7

جک S7 ؛ آشنایی با امکانات، مشخصات و قیمت محصول جدید کرمان موتور

جک S7 به عنوان بزرگترین کراس اوور شرکت خودروسازی JAC شناخته می‌شود. این خودرو چینی به زودی توسط کرمان موتور به بازار خودرو کشور عرضه خواهد شد. در ادامه به بررسی امکانات، مشخصات و قیمت خودرو جک اس 7 می‌پردازیم.

شرکت خودرو سازی چینی جک (JAC) محصولاتی متنوعی مانند خودروهای سدان و کراس اوور را در بازار ایران عرضه می‌کند و به لطف همکاری با کرمان موتور توانسته با آمار فروش خوبی مواجه شود. جک پس از عرضه دو خودروی اقتصادی S3 و J4 و پیش از آن مدل‌های S5 و J5، این بار با عرضه مدل جک S7 قصد دارد با رقبای کره‌ای و چینی خود وارد رقابت شود. در ادامه به بررسی امکانات، مشخصات و قیمت جک اس 7 می‌پردازیم.

جک S7

مشخصات ظاهری جک S7

بررسی ظاهر بیرونی:

شرکت خودروسازی جک برای محصول جدید خود بدنه بزرگ‌تری را نسبت به مدل‌های پیشین در نظر گرفته که می‌تواند نگاه خریداران ایرانی را به سمت خود جلب کند. از طرفی جک برای خاص‌تر کردن این خودرو از زبان طراحی جدیدی بهره گرفته است. طراحان برای هوا رسانی مناسب و زیبایی جلوی خودرو، از جلو پنجره کرومی بزرگ به همراه چراغ‌های LED استفاده کرده‌اند.

در نمای جانبی خودرو نیز از خطوط شکسته‌ی متعددی استفاده شده تا حالت سادگی را از این خودرو حذف کند و با استفاده از رینگ‌های دو رنگ، نمای جانبی خودرو بیش از پیش زیبا شده است. معمولا خودروهای چینی از رینگ‌های کوچک و نامناسب نسبت به ابعاد خودرو بهره می‌برند، اما ابعاد و سایز رینگ این خودرو با بدنه‌ آن هماهنگی خوبی داشته و در نمای عقب خودرو شاهد چراغ‌های بسیار زیبا و اگزوز دوگانه هستیم که به خودروهای لکسوس شباهت زیادی دارد.

جک S7

جدول ابعاد و اندازه:

ابعاد خودرو جک S7 به خودروهای شاسی بلند سایز متوسط شباهت زیادی داشته و می‌توان آن را در ردیف خودروهای کیا سورنتو و هیوندای سانتافه قرار داد. سرنشینان ردیف سوم این خودرو با فضای زیادی مواجه خواهند بود؛ چرا که فاصله‌ی محوری این خودرو باعث ایجاد فضای بسیار مناسبی برای سرنشینان شده است.

طول4790 میلی‌متر
عرض1900 میلی‌متر
ارتفاع از سطح زمین1860 میلی‌متر
فاصله بین دو محور2800 میلی‌متر

جک S7

بررسی ظاهر داخلی خودرو:

طراحان سعی‌ کردند برای طراحی داخلی جک S7 از متد‌های روز دنیا استفاده کنند تا این خودرو بیش از پیش لوکس به نظر برسد. زمانی که مشتریان وارد کابین خودرو می‌شوند خود را در خودروهای گران‌تر و لوکس‌تری احساس می‌کنند. طراحان برای عملکرد مناسب خنک‌سازی و گرم‌سازی اتاق خودرو از دریچه‌های هوای شش گانه استفاده کرده‌اند که با ابعاد خودرو همخوانی دارد.

شرکت جک دکمه‌های کنترلی مربوط به سیستم تهویه‌ی دوگانه و کنترل سایر امکانات را در بخش زیرین دریچه‌های هوا قرار داده است. یک صفحه نمایش لمسی نیز در وسط داشبورد جای گرفته و نشانگر‌های پشت آمپر خودرو نیز از نوع دیجیتالی است. متریال کابین ترکیبی از پلاستیک نرم و سفت بوده که برای زیبایی بیشتر در قسمت‌های مختف از چرم یا نوارهای کرومی استفاده شده است. در وسط داشبورد خودرو جک S7 شاهد یک ساعت آنالوگ هستیم که اخیرا در خودروهای لوکس و نیمه لوکس جهان به یک رسم تبدیل شده است.

جک S7

مشخصات فنی خودرو جک S7

شرکت جک محصول جدید خود را با دو نوع موتور به بازار عرضه می‌کند که هر کدام از آنها می‌توانند از یک گیربکس 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره ببرند. اما کرمان موتور نسخه اتوماتیک آن را برای عرضه به بازار ایران در نظر گرفته است. از طرفی در برخی‌ از خبر‌ها به عرضه این خودرو با موتور پلاگین هیبریدی اشاره شده، اما تاکنون از سوی شرکت جک به صورت رسمی اطلاعیه‌ای در این باره منتشر نشده است. از یک دیفرانسل یا دو دیفرانسیل بودن این خودرو نیز اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

جک S7

جدول مشخصات فنی دو موتور جک اس 7

نوع پیشرانه 1.5 لیتری توربو / 2 لیتری توربو
حداکثر قدرت 171 اسب بخار / 187 اسب بخار
حداکثر گشتاور 251 نیوتون‌متر / 300 نیوتون‌متر
سیستم انتقال قدرت 6 سرعته‌ی دستی / 6 سرعته‌ی DCT

میزان مصرف سوخت جک S7

شرکت خودروسازی جک به دنبال ساخت خودرویی اقتصادی بوده و شما با رانندگی اقتصادی می‌توانید در هر 100 کیلومتر فقط 8.5 لیتر از سوخت خودرویتان را مصرف کنید. البته این مقدار برای موتور 1.5 لیتری بوده و برای موتور 2 لیتری این میزان کمی بیشتر است. خودرو جک S7 در حال حاضر بیش از 8 میلیون کیلومتر از مسیر‌های جاده‌ای، کوهستانی و اتوبانی را جهت تست‌های قبل از عرضه به بازار طی کرده است.

جک S7

مشخصات ایمنی و امکانات رفاهی

جک برای ساخت این خودرو از بسته‌های ایمنی خوبی استفاده کرده که از این میان می‌توان به امکاناتی چون سیستم هشدار خروج از خطوط، سیستم هشدار تصادف از جلو، 10 کیسه‌ی هوا، سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی، رادار تشخیص نقاط کور، ترمز اضطراری، چرخش چراغ‌ها در پیچ، کروز کنترل هوشمند و دوربین 360 درجه اشاره کرد. بدون شک مشتریان ایرانی از این خودرو استقبال خواهند کرد؛ چرا که در بازار فعلی ایران خودروهایی با قیمت بیش از 300 میلیون تومان وجود دارد که از چنین امکاناتی بهره نمی‌برند. البته لیست امکانات رفاهی این خودرو در سایت فروش خودرو جک اس 7 تکمیل نشده است، اما از امکانات رفاهی آن می‌توان به گزینه‌هایی نظیر هد آپ دیسپلی، گرمکن صندلی، سیستم ورود بدون کلید، سقف پانوراما، سیستم پارک خودکار، تهویه مطبوع دوگانه و سیستم صوتی با ده بلندگو اشاره کرد.

جک S7

قیمت خودرو جک S7

با شرایط فعلی بازار و به خصوص افزایش نرخ ارز، شاهد رشد چشمگیر قیمت خودروهای چینی بوده‌ایم. در حال حاضر نسخه کوچک‌تر این خودرو با نام جک اس 5 معادل 123 میلیون تومان در نمایندگی‌ها قیمت‌گذاری شده است. انتظار می‌رود خودرو جک S7 نیز با قیمت حدود 140 تا 150 میلیون تومان به بازار عرضه شود. اگر شرکت کرمان موتور این خودرو را بر اساس همان مشخصات که ذکر شده است به بازار عرضه کند، جک اس 7 رقیب خوبی برای خودروهای بی وای دی S7، چری تیگو 7 و کوپا T210 و شاسی بلند‌های گران‌تر کره‌ای و ژاپنی مانند هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس تریل و یا کراس اوورهای کوچک‌تر اروپایی مانند رنو کپچر، سیتروئن C3 و پژو 2008 محسوب می‌شود.

جک S7

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سلام
    بنظرم ماشین خوبیه
    اگرقیمت مناسب بدهندموفق میشه
    بدرود

  2. فقط اون ماشین برزیلیه