فروش گوشی با کارت ملی

فروش گوشی با کارت ملی و قیمت نظارتی و نارضایتی مشتریان از برخورد فروشندگان

فروش گوشی با کارت ملی و قیمت‌های نظارتی در بازار انجام شد. به واسطه این طرح هر خریدار با کد ملی خود فقط قادر به خرید یک تلفن همراه خواهد بود. اما مشتریان از برخورد فروشندگان و نحوه تحویل کالا راضی نیستند.

در روزهای گذشته طرحی با هدف نظارت و قیمت‌گذاری گوشی های موبایل توسط سازمان حمایت و وزارت صنعت‌، معدن و تجارت تصویب شد که در آن، فروش گوشی های وارداتی تنها با قیمت نظارتی انجام می‌شود و هر خریدار با کد ملی خود فقط قادر به خرید یک تلفن همراه خواهد بود. در ادامه به بررسی دقیق این موضوع و نحوه اجرای طرح فروش گوشی با کارت ملی می‌پردازیم.

فروش گوشی با کارت ملی شروع شد

بر اساس شرایط جدید فروش گوشی های وارداتی، یکی از فروشگاه‌ های اینترنتی به عرضه محصولات شرکت واردکننده موبایل های اپل اقدام کرده است. در این فروشگاه، یک گوشی آیفون گران‌قیمت، 1.5 میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت بازار به فروش گذاشته شد. این واردکننده که در پاساژ موبایل علاء‌الدین نیز به صورت حضوری به فروش گوشی می‌پردازد، به هر خریدار با کارت ملی فقط یک عدد گوشی موبایل فروخته می‌شود.

فروش گوشی با کارت ملی

بعد از اینکه این فروشگاه به عرضه گوشی های آیفون اقدام کرد، تعداد دیگری از فروشگاه های اینترنتی نیز سایر برندهای تلفن همراه را در فروشگاه خود به حالت موجود تغییر داده‌اند و از این رو متقاضیان می‌توانند گوشی‌های این برند را با قیمتی کمتر از بازار خریداری کنند. این فروشگاه‌ها نیز به تبعیت از مقررات جدید به ازای هر نفر تنها یک تلفن همراه می‌فروشد. البته محدودیتی برای خرید از سایر برندها وجود ندارد و به معنای کلی از هر برند می‌توانید یک گوشی موبایل خریداری کنید. در حال حاضر تعداد چنین فروشگاه‌هایی که با قیمت نظارتی گوشی موبایل بفروشند، محدود است.

فروش گوشی با کارت ملی

در تصویر زیر مثالی از اختلاف قیمت بازار و قیمت‌‌گذاری نظارتی را مشاهده می‌کنید که گوشی های برند سامسونگ با قیمت کمتر از قیمت بازار به فروش می‌رسند.

فروش گوشی با کارت ملی

برخورد نامناسب هنگام تحویل گوشی

فروش گوشی با کارت ملی و قیمت نظارتی با استقبال خوبی از سوی متقاضیان همراه شد، اما در زمان تحویل، خریداران با برخورد نامناسب فروشندگان مواجه شدند. یکی از خریداران که از فروشگاه اینترتی به خرید موبایل اقدام کرده و در پاساژ چارسو گوشی خود را تحویل گرفته است می‌گوید:

در حالی که یک گوشی آیفون ایکس را با قیمت حدود 13 میلیون تومان خریدم، به دلیل اینکه حدود 1.5 میلیون تومان زیر قیمت بازار بود، نحوه برخورد فروشندگان و تحویل‌دهندگان کالا به گونه‌ای تند و نامناسب بود که گویا مایل به فروش نیستند و با نارضایتی مجبور به توزیع شده‌اند.

فروش گوشی با کارت ملی

بر اساس مقرراتی که تدوین شد، برای حصول اطمینان از رسیدن کالا به دست خریدار، باید کالا در حضور خریدار پانچ و به آن تحویل شود، اما این خریدار عنوان می‌کند:

با کاری که تحویل‌دهندگان با جعبه کالا انجام می‌دهند نمی‌توان آن را به کسی هدیه داد؛ چرا که تحویل‌دهندگان با رفتاری تند و زننده و بعضا با عصبانیت جعبه گوشی را پاره کرده و به خریدار تحویل می‌دهند و هندزفری و شارژر موبایل را نیز از حالت ابتدایی خارج کرده و به سمت مشتری پرتاب می‌کنند. زمانی که گوشی فعال و جعبه نیز برای اطمینان از خرید، پانچ می‌شود، آیا باز کردن لوازم جانبی ضرروی است؟ حتی محافظ نایلونی روی صفحه نمایش گوشی را در می‌آورند که بر خلاف میل بسیاری از خریداران است.

بعضی از متقاضیان که جهت آشنایی با نحوه خرید گوشی با کارت ملی به این نمایندگی در پاساژ چارسو مراجعه کرده بود‌ند، با برخورد نامناسب آن‌ها مواجه شده و پاسخگویی مناسبی به متقاضیان انجام نشده است.

فروش گوشی با کارت ملی