پیام رسان خارجی

هزینه استفاده از پیام رسان خارجی افزایش پیدا می‌کند

طرح افزایش تعرفه استفاده از پیام رسان خارجی در مقایسه با پیام رسان های داخلی در دست بررسی است. وزیر ارتباطات در این باره گفت این روش نوعی ضد تبلیغ برای اپلیکیشن های داخلی محسوب می‌شود و من با آن مخالفم.

طرح واگذاری مدیریت اینترنت به ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه همایش پدافند غیر عامل، موضوعی بود که محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به آن اظهار کرد درباره این طرح، نظر کارشناسی مخالفمان را به مجلس ارائه کرده‌ایم، اما در صورت تصویب طرح، ملزم به اجرای آن هستیم. وی درباره علت ارائه این طرح گفت:

مطابق ماده 21 قانون جرایم رایانه‌ای، وظیفه اعمال مقررات حاکمیتی و پالایشی اینترنت بر عهده وزارت ارتباطات است. برخی معتقدند که ما فاقد صلاحیت لازم جهت ادامه این امر هستیم. بخش پالایش و فیلترینگ بنا بر قانون مذکور و به دلیل حفظ کیفیت، نمی‎تواند جدا شود. در راستای این موضوع، اپراتورها و ارائه‌دهندگان سرویس نیز وظیفه پالایش را بر عهده گرفتند و انتقال تجهیزات پالایشی به اپراتورهای اینترنتی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت در حال انجام است.

وزیر ارتباطات و فناوری در ادامه افزود دو نکته مهم در مخالفت با این طرح وجود دارد. نخست هزینه تامین مالی تجهیزات است که شورای نگهبان در صورت گذاشته شدن بار مالی آن به دولت، مخالفت خواهد کرد. دوم اگر وظیفه نظارت بر اینترنت بین‌الملل به نیروهای مسلح سپرده شود، مجلس باید درباره اختیارات قوه قضائیه تجدید نظر کند؛ چرا که در حال حاضر قسمتی از نظارت بر اینترنت بین‌الملل طبق اصل 25 قانون اساسی توسط قوه قضائیه در حال انجام است.

طرح افزایش تعرفه پیام رسان خارجی

جهرمی درباره طرح افزایش تعرفه استفاده از پیام رسان خارجی به 2 تا 10 برابر پیام رسان های داخلی گفت:

این طرح در راستای حمایت از پیام رسان های داخلی ارائه شده و بر اساس آن، قیمت استفاده از پیام رسان خارجی به 2 تا 10 برابر پیام رسان داخلی افزایش پیدا خواهد کرد تا به این ترتیب، اختلاف قیمت به دست آمده به صندوق حمایت از پیام رسان ‎های بومی واریز شود. اما به اعتقاد من، این ایده برای پیام رسان های داخلی نوعی ضد تبلیغ محسوب می‌شود و اثر منفی خواهد داشت.

وی اضافه کرد از پیام رسان های داخلی باید در چارچوب قانون بودجه، حمایت صورت بگیرد، نه در نظام تعرفه‌گذاری. این موضوع باعث ایجاد مخالفت روانی می‌شود و اپلیکیشن‌ها با استفاده از روش‌های غیر قانونی دور زده می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. شورشو در آوردن دیگه
    آقا ما نخوایم از این اشغالای داخلی استفاده کنیم کیو باید ببینیم !!!؟

  2. مگه اصلا هزینه داره؟؟؟

  3. کار خیلی زشتیه خجالت نمیکشن دزدی سرگردنه همینه دیگه همین کارو کردن ایرانخود رو زاده شد حالا اگه این کار رو بکنن مجبور میشم vp …. رو همیشه روشن کنم تا نفهمن و زیر این خفت نخواهم رفت

  4. یه چیز دیگه که موقه ای میشنوم خندم مگیره بعضیا میگن کسی به پیام رسان ایرانی نمیاد اول این که باید بگم خدارو شکر پیام رسان گپ در حال افزایش کاربره برعکس پیام رسان های دیگه که در حال کاهش کابر هستن . دوم این کی کفته کسی به پیام رسان ایرانی نمیاد مگه تلگرام طلایی و هاتگرام ایرانی نیستن اینو همه مردم میدونن ولی 35 میلیون نفر نصبش کردن پس مردم با ایرانی بودن مشکلی ندارن

  5. امیدوارم کلا طرح عدم امکان استفاده از پیام رسان های خارجی رو بزنن

  6. بزار گرون کنن من از دو ماه پیش از گپ استفاده میکنم خیالی نیست

  7. ای بابا بس کنید دیگ هرروز یه داستان داریم خسته شدیم