تنظیم بازار موبایل

وزیر ارتباطات مسئولیت تنظیم بازار موبایل را بر عهده نگرفت

وزیر ارتباطات، مسئولیت تنظیم بازار موبایل را نپذیرفت. پیش‌تر وزرات صنعت طی نامه‌ای مسئولیت تنظیم بازار موبایل را به وزارت ارتباطات محول کرده بود، اما آذری جهرمی این پیشنهاد را قبول نکرد.

محمد شریعتمداری، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در مرداد ماه 97 طی نامه‌ای به وزارت ارتباطات، از این وزارتخانه خواست تا مسئولیت تنظیم بازار موبایل را بر عهده بگیرد. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در پاسخ به نامه وزارت صنعت، این مسئولیت را بر عهده نگرفت. در ادامه متن نامه‌ی وزیر ارتباطات را بررسی می‌کنیم.

نامه‌ی وزیر ارتباطات درباره تنظیم بازار موبایل

بازگشت به نامه شماره 155014/60 مورخ 3/5/97 در خصوص تفویض اختیار تنظیم بازار در حوزه گوشی و لوازم‌ جانبی تلفن همراه به این وزارتخانه به استحضار می‌رساند:

با عنایت به اهمیت موضوع تنظیم بازار در حوزه یاد شده و به جهت رفع چالش‌های اخیر، موضوع رفع مشکلات تنظیم بازار در راس دستور کار اخیر کمیته رهبری طرح رجیستری قرار گرفت و موضوعات از دستگاه‌های متولی پیگیری گردید. لیکن با توجه به وجود برخی فرآیندهای جاری در آن وزارتخانه همچون تعاملات با بازرگانان، اتحادیه‌ها، اصناف و سازمان‌های زیر مجموعه، اظهار نظر و هرگونه اقدام در راستای سیاست‌گذاری، تامین، توزیع، کنترل موجودی و سایر موارد مرتبط با تنظیم بازار نیازمند ابزارهای لازم، دانش کافی و اشراف کامل پیرامون موضوعات فوق می‌باشد.

از آنجا که کلیه ابزارهای لازم و سامانه‌های مربوط از قبیل صدور مجوزهای واردات، تاییدیه‌های لازم برای ثبت سفارش و تخصیص ارز در اختیار آن وزارت می‌باشد و از سویی ساختار و اختیارات این وزارت اجازه اقدام مناسب برای این تفویض اختیار را فراهم نمی‌آورد خواهشمند است مقرر فرمایید تنظیم بازار گوشی و لوازم جانبی تلفن همراه همچنان توسط آن وزارت محترم انجام گردد. بدیهی است این وزارت آمادگی لازم را برای هرگونه همکاری همه جانبه دارا می‌باشد.

همان‌طور که در متن این نامه مطالعه می‌کنید، وزیر ارتباطات درخواست کرد با توجه به این که ابزارهای لازم و سامانه‌های مربوط در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است، این وزارتخانه مسئولیت تنظیم بازار موبایل را بر عهده داشته باشد و البته وزارت ارتباطات نیز از همکاری در این راه دریغ نمی‌کند.

تصویر نامه‌ی وزیر ارتباطات به وزیر سابق وزارت صنعت، معدن و تجارت

تنظیم بازار موبایل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. این وزیر ارتباطات هم فقط حرف خوب میزنه. من یادم اول که گوشی گرون شد گفت تو یه هفته گوشی های توقیفی میفرستیم تو بازار هنوز اون یه هفته نشده. موقع ریجستری هم گفت گوشی گرون نمیشه نزدیک 19% مالیات حق گمرک فقط اومد رو گوشی که از نظر ایشون گرونی حساب نمیشه.

  2. همین جوری شونه خالی میکنن

  3. این بیچاره کاره ای نیست مشکل از پایه س

  4. ما حتما باید گردن بگیریم

  5. اینا هیچوقت مسولیت پذیر نبودن این که چیز جدیدی نیس