نوشیدن چای

نوشیدن چای چه تاثیرات مثبتی بر روی زندگی ما می‌گذارد؟

آیا می‌دانستید نوشیدن چای چه تاثیرات مثبت مهمی می‌تواند بر روی زندگی ما بگذارد؟ در این مقاله به بررسی فواید انواع چای و ضرورت استفاده از آنها در رژیم غذایی روزانه می‌پردازیم.

نوشیدن چای در فرهنگ‌های مختلفی وجود دارد. فرقی نمی‌کند شما در شغل مورد علاقه خود مشغول فعالیت هستید یا کسب و کارتان را انجام می‌دهید، استر و مشکلات متعدد همیشگی وجود دارد که در اطرافتان قرار دارد. خوشبختانه یک راه حل ساده وجو دارد و تنها نیازمند آن است که چیزی بنوشید. این چای دلپذیر، در فرهنگ‌های مختلف، از اهمیت‌های فراوانی برخوردار است.

ما در این مقاله قصد داریم به مزایای نوشیدن چای در انوع و سبک‌های مختلف بپردازیم که به سلامت شما کمک شایانی می‌کنند.

چرا باید چای را به عنوان بخشی از سبک زندگی سلامت خود بپزیرید؟

دریافت بیش از حد کافئین به صورت روزانه می‌تواند سیستم بدن شما را مشکل‌زا کند و تاثیر منفی بر روی بدن شما بگذارد. آیا متوجه افزایش ضربان قلبتان پس از نوشیدن چهارمین فنچان قهوه می‌شوید؟ این ناراحی و بی‌حسی ناشی از کافئین بیش از حدیست که بدن شما دریافت می‌کند.

از سویی دیگر مصرف متوسط کافئین می‌تواند مزایای مختلفی نظیر دور نگه‌داشتن دیابت و ارائه دوز غنی از آنتی اکسیدان‌ها به بدن شما را به همراه داشته باشد که به طور پیوسته بر ایمنی بدن موثر است. چای می‌تواند هم بهترین منبع برای کافئین باشد، و هم نوشیدنی خوشمزه‌ای برای یک زندگی سالم باشد.

انواع چای وجود دارد که می‌توانید شما از آن‌ها استفاده کنید. برخی چای‌ها نظیر چای سبز و چای سیاه از مقداری کافئین برخوردارند،‌در حالی که که برخی نظیر بابونه و نعناع طبیعتا گیاهی هستند و با چند دقیقه غوطه‌ور کردن برگ‌ها و گل‌های آن‌ها در‌ آب جوش، قابل استفاده خواهند بود.

چای های سالم و تاثیر مثبت نوشیدن چای

صرف نظر از میزان کافئین موجود در چای، هر نوع چای حاوی اجزای منحصر به فرد درونی است که مزایای فوق‌العاده‌ای برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی روزمره شما به همراه دارد.

1 – چای سیاه جلوی مشکلات گوارشی را می‌گیرد

دفعه‌ی بعد که شما از اسهال رنج می‌برید، از خوردن قرص صرف نظر کنید. در عوض چای سیاه بخورید و در آن لیمو تازه بچکانید.

نوشیدن چای سیاه و لیموی تازه شما را از ناراحتی، نفخ و اسهال دور می‌کند. چاه سیاه غنی از تانن‌های است که دارای خواص ضد التهابی هستند. نوشیدن چای سیاه نه تنها به بهبود ناراحتی معده کمک می‌کند، بلکه مصرف منظم آن باعث ایجاد محیطی برای هضم بهتر،‌ در بدن شما می‌شود.

2 – چای سبز درمان طبیعی برای سندرم روده تحریک پذیر

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) بر روی بخش عظیمی از افراد جهان تاثیر می‌گذارد. اگر شما هم از این بیماری رنج می‌برید، می‌توانید این حقیقت را تایید کنید که حتی خفیف‌ترین عوامل نیز ممکن است موجب انفجار در بدن شما شده و شما را ساعت‌ها در یک وضعیت بد بگذارد.

اضافه کردن چای سبز به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه شما، می‌تواند به طور چشمگیری شرایط بد ناشی از این بیماری را کاهش دهد. چای سبز حاوی پلی فنول‌هایی است که به کاهش التهاب ناشی از IBS کمک می‌کنند.

3 – چای سبز به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید

اگر می‌خواهید خوش هیکل و فعال باشید، شما می‌توانید یک فنجان چای را به بخشی از رژیم روزانه خود اضافه کنید. چای سبز به طور خاص، برای تاثیر بر روی میزان متابولیسم بدن شما شناخته می‌شود. این باعث می‌شود فرآیند سوزاندن کالری افزایش یابد. چای سبز می‌تواند یکی از راه حل‌های شما برای دستیابی به تناسب اندام باشد.

نوشیدن چای

4 – چای لیمو باعث بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود

انواع مختلفی از چای های گیاهی وجود دارد که می‌توانید آنها را در منزل دم کرده و مصرف کنید. هر چای با هدف خاصی و برای رفع ناراحتی‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال می‌توان به آنفولانزا و تب اشاره کرد. در تغییر فصل، ممکن است بدن شما با این تغییرات تنظیم شود و همین باعث احساس خستگی یا عطسه‌های زیاد شود.

اگر شما به آنفولانزا مبتلا شده‌اید، ابتدا یک فنجان چای لیمو را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید تا بیماری‌تان خیلی سریع ناپدید شود. چای لیمو کمک می‌کند تا بینی شما باز شود. سرفه‌ی مداوم و عطسه باعث ایجاد تورم گلو می‌شود؛ چای لیمو می‌تواند این مشکلات را حل کند و به کاهش علائم آن‌ها کمک کند. حتی برای اینکه چای لیمو را خوشمزه‌تر کنید، می‌توانید از عسل و برخی ادویه‌جات نیز در آن استفاده کنید.

5 – چای سبز شما را در سفر‌ها از مسمومیت غذایی دور نگه می‌دارد

شادی و تجربه‌ی یک فرهنگ جدید و همچنین خوردن غذاهای مخصوص آن منطقه می‌تواند جذاب و هیجان انگیز باشد. با این حال یک مسمویت غذایی می‌تواند مسیر سفر شما را به کلی تغییر دهد.

اما راه حل موثر برای سالم ماندن بدن در طول سفر، نوشیدن چای سبز به طور مرتب است. چای سبز غنی از کاتچین است. این ماده با طعم تلخ متمایز است. باکتری‌های شناخته شده در غذاها، در حضور کاتچین نمی‌توانند زنده بمانند.

6 – چای بابونه به شما کمک می‌کند تا بهتر بخوابید و بر استرس غلبه کنید

استرس امروزه دیگر اجتناب ناپذیر است. یک فنچان چای بابونه می‌تواند قهرمان شما برای از بین بردن افسردگی و اضطراب باشد. حتی بوی آن نیز در هنگام دم کردن لذت‌بخش است. اگر استرس شما را در تمام طول شب بیدار نگه می‌دارد،‌ نوشیدن یک فنجان چای قبل از خواب می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر بخوابید و با احساس آرامش و شادابی آماده‌ی شروع شدن یک روز جدید باشید.

7 – چای سبز پوست شما را از دست آکنه‌ها رها می‌سازد

شما ممکن است هزاران بار برای خرید کرم‌های صورت گران قیمت هزینه کرده باشید که وعده‌ی نتیجه‌دهی در کمتر از یک هفته را می‌دهند. اما وقتی آنها را با داروهای گیاهی طبیعی مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که نه تنها آن‌ها گران هستند، بلکه سیستم بدن شما را از حالت طبیعی خارج می‌کنند.

چای سبز یکی از این داروها است. اگر کرم‌ها بر روی صورت شما تاثیر نداشته‌اند، حالا وقت آن رسیده تا چای سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این یک واقعیت است که چای سرشار از اکسیدان‌ها بوده و پوست شما را سالم و درخشان نگه می‌دارد.

برای به دست آوردن نتایج بهتر، علاوه بر چای سبز لازم است که شما انواع مواد غذایی طبیعی و تازه را نیز به رژیم غذایی خود بی‌افزایید.

8 – چای سیاه و چای سبز برای سلامت قلب شما مفید هستند

چای سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است و حضور این عناصر در چای باعث می‌شود تا شما به سمت یک زندگی سلامت هدایت شوید و یک قلب سالم را داشته باشید.

چای سیاه و چای سبز مزایای عالی برای قلب شما دارد. همچنین نوشیدن چای سبز می‌تواند سطح کلسترول شما را نیز پایین بیاورد. این نوشیدنی گوارا می‌تواند میزان لیوپوپروتئین کم چگالی (LDL) و گلیسیرین در بدن را به طور چشمگیری کاهش دهد. علاوه بر این، کلسترل خوب خون (HDL) نیز با مصرف آن افزایش پیدا می‌کند.

نوشیدن چای

9 – چای سبز به زندگی بدون دیابت کمک می‌کند

چای از عناصری نظیر پلی ساکارید‌ها و کاتچین غنی است که می‌تواند سطح قند خون را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد و آنها را کم نگه دارد. این با بهبود عملکرد انسولین طلیعی، به دور نگه داشتن دیابت نوع 2 نیز کمک می‌کند.

10 – چای می‌تواند ایمنی بدن شما را تقویت کند

همانطور که گفته شد چای سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است. این نه تنها به کم کردن سرعت پیری کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به طور چشمگیری بر سیستم ایمنی بدن شما تاثیر بگذارد و آن را قوی‌تر کند. آنتی اکسیدان‌های در چای به بازسازی و ترمیم سلول‌ها کمک می‌کند، بنابراین شما کمتر مستعد ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفولانزا خواهید بود.

اگر مطالعات اخیر درست باشد، آنتی اکسیدان‌های یک فنجان چای پنج برابر بیشتر از سبزیجات و میوه‌ها است. بنابراین با نوشیدن چای در بعد از ظهر، می‌توانید سلامت خود را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا تضمین کنید. با خوردن چای، با استرس مبارزه کنید و سطح آمادگی جسمانی‌تان را کنترل کنید.

11 – چای به شما کمک می‌کند در طول روز هیدراته بمانید

معمولا ما شنیده‌ایم نوشیدنی‌های کافئین‌دار باعث ایجاد کم آبی بدن می‌شوند. البته این در مواردی صدق می‌کند که شما بیش از 6 فنچان قهوه یا چای در روز مصرف کنید. مصرف متوسط چای به صورت روزانه هیدراته آب را با اضافه شدن عوارض آنتی اکسیدان‌های غنی به همان میزان افزایش می‌دهد. البته باید چای طبیعی بنوشید.

12 – نوشیدن چای یک لبخند زیبا به شما هدیه می‌دهد

چای در گذشته شهرت بدی داشته و برای بهداشت دهان و دندان مضر شناخته می‌شده است. اما این حقیقت ندارد. چای سرشارز از فلوراید و تانن است. این مواد شناخته شده به سرکوب رشد باکتری در دندان‌های شما می‌پردازند و آنها را سالم و روشن نگه می‌دارند. این نوشیدنی خوشمزه را هر روز بنوشید تا به طور چشمگیری باعث کاهش ساخت و ساز پلاک و حفره‌های داخل دندان‌های شما شود.

13 – مصرف روزانه چای، استخوان‌ها را تقویت می‌کند

ثابت شده، افرادی که به صورت منظم چای می‌نوشند، از تراکم استخوانی بالاتری برخوردارند. چای غنی از فیات شیمیایی است و فلاونوئیدها یکی از آنها است که مسئول حفظ سلامت استخوان‌ها هستند. با مصرف روزانه‌ی چای می‌توانید آینده‌تان را تضمین کنید و مانع از وقوع آرتریت روماتوئید شوید.

14 – چای، یک همدم سالم برای مغز شما

یک فنچان چای می‌تواند به شما کمک کند تا با بهبود بازه زمانی توجه خود، بهتر بر روی کارها متمرکز شوید و آنها را انجام دهید. نوشیدن چای به طور مرتب همچنین تاثیر مثبتی بر روی عملکرد مغز شما و فرآیندهای عصبی مرتبط با آن دارد.

بنابراین چای می‌تواند به طور قابل توجهی در حفظ بیماری پارکینسون کمک کند. همچنین مشخص شده است که چای نمی‌تواند آلزایمر را متوقف کند، اما می‌تواند آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چای چاق کننده هم هست