اختلال در اینستاگرام

اختلال در اینستاگرام 16 آبان 97؛ چرا اینستاگرام در ایران قطع شده است؟

کاربران زیادی در ایران اختلال در اینستاگرام و شبکه‌های مجازی اختصاصی (VPN) را گزارش کرده‌اند. اما دلیل این قطعی اینستاگرام چیست و چه زمانی برطرف خواهد شد؟

از اوایل روز گذشته، گزارش‌های مختلفی مبتنی بر اختلال در اینستاگرام توسط کاربران به دست ما رسیده است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده، شبکه اجتماعی اینستاگرام 24 میلیون کاربر فعال در ایران دارد و این اختلال می‌تواند ناراحتی بسیاری از کاربران را به همراه داشته باشد.

علت اختلال در اینستاگرام چیست؟

البته این گزارش دربرگیرنده‌ی تمامی کاربران نمی‌شود، اما تعداد زیاد این گزارش‌ها نشان می‌دهد که مشکل جدی است و هنوز پس از گذشت 2 روز نیز برطرف نشده است. حالا گزارش‌هایی به جز قطعی اینستاگرام نیز به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد زیرساخت‌های اینترنت ایران دچار مشکل شده است. بسیاری از شرکت‌ها که از شبکه‌های مجازی اختصاصی (VPN) استفاده می‌کنند نیز در گزارش‌های خود به اختلال در اتصال به این شبکه‌ها اشاره کرده‌اند.

در حال حاضر خودش کمپانی اینستاگرام و وزارت ارتباطات و فناوری ایران هیچ پاسخ رسمی به اختلال در اینستاگرام و شبکه‌های مجازی اختصاصی نداده‌اند. این اختلال، محدود به ارائه کننده‌ی اینترنتی خاصی نیست و کاربران اغلب سرویس دهنده‌ها در ایران دچار این مشکل شده‌اند.

اگر شما هم با اختلال در اینستاگرام مواجه شده‌اید، از طریق بخش نظرات همین مطلب به ما بگویید که از چه ارائه کننده‌ی اینترنتی سرویس می‌گیرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

19 دیدگاه

  1. کد سکوریتی باز شد برام شمارمو میخواد وارد کنم وقتس کارد میکنم کد نمیاد چن بار امتحان کردم کد اومد و درس شد ولی باز هم وارد اینیستاگرام شدم شماره میخواد میرنم کد نمیده راهنمایی کنین

  2. سلام منم ازخرم ابادمیگم که اینستاوتلگرام قطعه اینستاکلابه زوربالامیادگه گداری
    ومیسه رگین تاکی باید این وضعوتحمل کردم
    خیرسرمون 4Gایرانسل استفاده میکنیم اینترنت پرسرعت
    شده مث قدیم که باسرعتEمیرفتیم فیس بوک کیفم میکرویم😐😐😐

  3. طبق بررسی که انجام دادم 90 درصد سایت هایی که ssl از سایت Cloudflare دارند دچار اختلال شدن؛ سایت خود ما هم از کلودفلیر اس اس ال داشت که بخاطر این مشکل اس اس ال از جای دیگه گرفتیم و مشکل رفع شد.
    ظاهرا برادران پدافند آی پی های کلودفلیر رو فیلتر کردن و دسترسی دچار اختلال شده.
    ناگفته نماند که این اتفاق دقیقا دقیقا از همون لحظه حمله به زیرساخت شروع شد

  4. با قندشکن هم حتی نمیاد. یا وقتی میاد هم پست نمیشه گذاشت

  5. الان یکی دو روزه اینستا قطع و وصل میشه یه وقتهایی هم کلاً قطع میشه اینترنت فورجی ایرانسل استفاده میکنم…

  6. فیلتر اینستاگرام عاااااالیه چون خواسته ما جوانان انقلابی و اسلامی هس ولی ما مردم انقلابی خواستار فیلتر کل اینترنت غربی هستیم این خواسته نود و نه درصد مردم انقلابی ایرانه

  7. تا قبل عید به آزادی میرسیم ایشالا دیکتاتوری حدی داره اینا میخان از تظاهرات احتمالی میترسن چون بعضی پیج ها .. داره کارای ظلمانشونو لو میده ..

  8. فاز دوم شبکه ملی شرو شده

  9. مریضن فیلتر میکنن

  10. سلام
    من ساکن تبریزم و اینستا و تلگرام از بعد ازظر به اینور مشکل جدی پیدا کرده. اینترنت من وایرلس اسیاتک هست و البته همراه اول و ایرانسل که وضعشون خیلی بدتر شده و اصلا در حر قطع هستند

  11. با قندشکن خوبه،خخخخخخ

  12. اینستاگرام منم دو روزه با فیلتر شکن وصل میشه و گیر داره

  13. سلام، اینیستا قطعه هنوز من از آسیاتک استفاده میکنم ولی با سیمکارت ایرانسل خیلی کند ولی باز میکنه سرعتش خیلی خیلی کند شده