فیلتر اینستاگرام

فیلتر اینستاگرام ؛ شایعه یا واقعیت؟

شایعه فیلتر اینستاگرام جدی شد. از دقایقی پیش در شب چهارشنبه 16 آبان 1397، شبکه اجتماعی Instagram دچار قطعی و اختلال شده و برای برخی کاربران فقط با فیلترشکن باز می‌شود. اما آیا اختلال اینستاگرام به دلیل فیلترینگ است یا خیر؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام در برخی مناطق کشور دچار اختلال شده و بسیاری از کاربران ایرانی، قطعی اینستاگرام را گزارش کرده‌اند. Instagram که میلیون‌ها کاربر در ایران دارد، از دقایقی پیش از دسترس کاربران خارج شده و هنوز علت این اتفاق مشخص نیست. تاکنون مسئولان اظهار نظری در این خصوص نکرده‌اند و حتی خود Instagram توضیحی در این باره نداده است. البته اختلال اینستاگرام مربوط به تمامی کاربران در تمام کشور نیست و هنوز خیلی از کاربران بدون هیچ مشکلی به این شبکه اجتماعی محبوب دسترسی دارند.

شایعه فیلتر اینستاگرام جدی شد

نکته مورد توجه در این باره این است که بسیاری از کاربران می‌گویند با فیلترشکن به اینستاگرام دسترسی دارند، اما بدون فیلترشکن نمی‌توانند این شبکه اجتماعی را باز کنند. به همین دلیل، شایعه فیلتر اینستاگرام بر سر زبان‌ها افتاده و این خبر به سرعت در فضای مجازی دست به دست می‌شود که اینستاگرام فیلتر شده است. چیزی که بیش از پیش به شایعه فیلتر اینستاگرام دامن زد، این بود که بررسی‌ها نشان می‌دهد اختلال این شبکه اجتماعی جهانی نیست و ظاهرا این اتفاق فقط در ایران رخ داده است.

فعلا نمی‌توان به طور دقیق و با اطمینان از فیلتر شدن اینستاگرام خبر داد و باید منتظر اطلاعات بیشتر بمانیم؛ اما به نظر می‌رسد قطعی اینستاگرام یا به دلیل مشکلات فنی در داخل کشور بوده یا شاید واقعا این شبکه اجتماعی محبوب فیلتر شده باشد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر، حتما شما را از جزئیات این اتفاق مطلع خواهیم کرد. همچنین شما می‌توانید در بخش نظرات این مطلب، ما و سایر کاربران را از وضعیت دسترسی خود به اینستاگرام باخبر کنید. اینستاگرام برای شما باز نمی‌شود یا با فیلترشکن باز می‌شود یا اصلا مشکلی برای باز کردن اینستاگرام ندارید؟