تست فنی سایپا رهام

تست فنی سایپا رهام در جاده‌های کشور آغاز شد

تست فنی سایپا رهام به منظور بررسی عملکرد موتور و جعبه‌ دنده‌ی اتوماتیک آن در جاده‌های کشور انجام شد. این خودرو ملی جدید تا پایان سال 97 به بازار عرضه می‌شود.

طبق تصاویری که از خودرو سایپا رهام در سطح جاده‌های پایتخت منتشر شده است، متوجه می‌شویم که شرکت سایپا پس از تجهیز این خودرو ملی به موتور جدید، انجام تست‌های فنی این خودرو را شروع کرده‌ است. پیش‌تر مسئولان سایپا از عرضه این خودرو تا پایان سال 97 خبر داده بودند و حالا با انجام آخرین تست‌ها، این خودرو به زودی روانه بازار خواهد شد. در ادامه تصاویر منتشر شده از تست فنی سایپا رهام را بررسی می‌کنیم.

تست فنی سایپا رهام

تست فنی سایپا رهام در خیابان‌های پایتخت

خودرو جدید شرکت سایپا برای طی کردن مراحل تست‌های فنی بدون نشان تجاری سایپا و با پلاک‌ گذر موقت در خیابان‌های پایتخت مشاهده شد. البته در گذشته برای انجام تست‌های فنی محصولات جدید خودروسازان داخلی، پلاک‌های سبز رنگ موسوم به آزمایش فنی اختصاص داده می‌شد، اما در قوانین جدید باید از پلاک‌‌ گذر موقت استفاده کنند. در واقع نوع کارت خودرو تنها تفاوتی است که میان پلاک‌های گذر موقت آزمایش فنی و پلاک گذر موقت شخصی وجود دارد و به همین منظور، عبارت جهت تست فنی بر روی کارت خودروهای آزمایش فنی درج شده است.

تست فنی سایپا رهام

بر اساس اطلاعات رسمی شرکت سایپا، خودرو رهام به یک موتور 1.65 لیتری برلیانس مجهز خواهد بود. از این رو بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند که شرکت سایپا با هدف ایجاد هماهنگی میان موتور و جعبه دنده‌ی اتوماتیک، مراحل تست فنی سایپا رهام را آغاز کرده است. موتور سایپا رهام که از خودرو برلیانس سری H300 گرفته شده است، در حال حاضر از جعبه دنده‌‌ی 4 سرعته اتوماتایک و 5 سرعته دستی بهره می‌برد، اما شرکت سایپا برای این خودروی ملی جعبه دنده‌ی 6 سرعته اتوماتیک را در نظر گرفته که عملکرد آن بهبود یافته و عملکرد بهتری را برای مشتریان به همراه خواهد داشت.

تست فنی سایپا رهام