فوتون ساوانا

فوتون ساوانا ؛ بررسی امکانات، مشخصات و قیمت محصول جدید عظیم خودرو

خودرو شاسی بلند فوتون ساوانا (Foton Sauvana) به عنوان محصول جدید شرکت عظیم خودرو وارد بازار ایران شده است. در ادامه به بررسی امکانات، مشخصات و قیمت این خودرو می‌پردازیم.

بسیاری از مشتریان به خرید خودروهای شاسی بلند و کراس اوور علاقه‌مند هستند که به همین خاطر خودروسازان برای تامین نیاز مشتریان بیش از پیش به ساخت و عرضه چنین خودروهایی اقدام می‌کنند. در بازار خودرو کشورمان نیز شاهد ورود خودروهای شاسی بلند زیادی بوده‌ایم و حالا شرکت عظیم خودرو کراس اوور فوتون ساوانا را روانه بازار کرده که به دلیل برخورداری از شاسی و بدنه جداگانه، برای سایر خودروهای چینی، رقیبی جدی محسوب می‌شود.

شرکت خودروسازی فوتون زیر مجموعه برند بایک بوده و در تولید خودروهای با کیفیت سابقه طولانی دارد و بیشتر محصولات خود را در زمینه‌های سواری، تجاری و کشاورزی به بازار عرضه کرده است. این شرکت در سطح بین‌الملل نیز بسیار فعال بوده و با شرکت‌های مشهوری همچون مرسدس بنز همکاری می‌کند. فوتون Sauvana یک خودرو چینی موفق بوده و در بعضی از کشورها با نام تاپ‏لند شناخته می‌شود.

فوتون ساوانا

مشخصات ظاهری خودرو فوتون ساوانا

بررسی ظاهر بیرونی:

طراحان خودروهای شاسی بلند و کراس اوور معمولا طرحی خشن و سخت را برای نمایش ابهت خودروهای خود در نظر می‌گیرند که خودرو فوتون ساوانا نیز به تبعیت از سایر خودروهای این کلاس با ظاهری قدرتمند و البته خشن طراحی شده است. در نگاه اول به خودرو ساوانا شاهد نمای بصری آن خواهید بود که نگاه هر منتقدی را به خود جلب کرده و انتقادی به آن وارد نخواهد شد؛ چرا که شرکت فوتون با طراحی ساده و محافظه‌کارانه تمامی ضعف‌های ظاهری را پوشش داده است. طراحان برای ظاهر بدنه فوتون ساوانا از تویوتا فورچونر نسل اول (2005 تا 2015) الگو گرفته‌اند و برای کاهش شباهت بین دو خودرو، سایز ساوانا را نسبت به تویوتا فورچونر کمی بزرگ‌تر در نظر گرفته‌اند که البته فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌سازد.

جدول ابعاد خودرو فوتون ساوانا

طول4830 میلی‌متر
عرض1910 میلی‌متر
ارتفاع1885 میلی‌متر
فاصله بین دو محور2790 میلی‌متر
فوتون ساوانا

بررسی ظاهر داخلی:

به دلیل سایز بزرگ خودرو فوتون ساوانا ، زمانی که به کابین این خودرو وارد می‌شود با فضایی بزرگ مواجه خواهید شد که به خودروهای ژاپنی شباهت زیادی دارد. ظاهر داخلی خودرو نشان‌دهنده عملکرد خوب طراحان بوده و از جذابیت کابین خودرو می‌توان به کیفیت خوب متریال مصرفی، بهره‌مندی از صفحه نمایشگر لمسی 7‌ اینچی در کنسول میانی داشبورد و فرمان سه‌پره که به سیستم کروز کنترل و تنظیمات سیستم صوتی مجهز است، اشاره کرد. بدون شک یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این خودرو بهره‌مندی از فضای زیاد در صندلی ردیف سوم بوده که به کمک آن ظرفیت خودرو به 7 نفر افزایش یافته است.

فوتون ساوانا

طراحان برای نصب پنل کنترلی این خودرو از متد‌های طراحی محصولات نیسان-اینفینیتی الگو گرفته‌اند؛ چرا که پنل کنترلی فوتون ساوانا با طرحی شیب‌دار و زاویه‌ای رو به پایین در قسمت زیرین مانیتور قرار گرفته که ظاهر کابین را بیش از پیش جذاب کرده‌ است. از طرفی با چنین پنل کنترلی، راننده و سرنشین جلو به راحتی به تمامی امکانات کنترلی خودرو تسلط دارند و نحوه استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. در مجموع، داخل کابین خودرو فوتون ساوانا به گونه‌ای طراحی شده تا کاربر بتواند از امکانات آن استفاده‌ای آسان داشته باشد.

فوتون ساوانا

در بالا به سه ردیفه بودن صندلی خودرو فوتون ساوانا اشاره شد؛ به همین دلیل این خودرو از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک جلو و عقب بهره می‌برد. سیستم تهیه اتوماتیک این خودرو هر کدام به صورت جداگانه عمل می‌کنند. ابتدا سیستم تهویه توسط سرنشینان جلو روشن شده و سرنشینان عقب می‌توانند آن را تنظیم کنند. در پایین کنسول میانی شاهد بخش‌هایی نظیر اهرم تعویض دنده و کلیدهای کنترلی سیستم دو ‏دیفرانسیل، کنترل کشش، کنترل فرود از شیب (HDC) و حالت تعویض دنده در سه حالت اکو، اسپورت و برف خواهیم بود. این خودرو بیش از آنکه یک کراس اوور باشد، یک شاسی بلند حقیقی بوده و آن هم به دلیل مجهز بودن به سیستم پیشرفته گیربکس هوشمند TOD 4WD است.

فوتون ساوانا

امکانات رفاهی

نسخه استاندارد:

خودرو فوتون ساوانا در نسخه استاندارد به امکانات رفاهی نظیر سنسور پارک، رینگ آلومینیومی، چهار ایربگ برای سرنشینان جلو و پرداه‌ای، کامپیوتر سفری، سیستم کمکی ترمز ABS و EBD، چراغ مه‌شکن، سانروف، صندلی چرمی، صفحه نمایش همراه با رهیاب ماهواره‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک و دوربین عقب مجهز است.

نسخه فول آپشن:

خودرو فوتون ساوانا برای مدل فول آپشن خود امکانات پیشرفته‌ای نظیر تودوزی چرم، سنسور نور، کروزکنترل، سیستم کنترل پایداری، سامانه تنظیم میزان هرزگردی، نمایشگر 7 اینچی، GPS، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی و هفت صندلی در نظر گرفته است.

باید توجه داشته باشید که امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و شاگرد، مانیتور، دی لایت، سنسور نور، دوربین و سنسور عقب در هر دو مدل استاندارد و فول آپشن خودرو فوتون ساوانا قرار گرفته که نشان می‌دهد شرکت فوتون قصد دارد این شاسی بلند را به عنوان یک خودرو کاربردی عرضه کند.

فوتون ساوانا

مشخصات فنی فوتون ساوانا

خودرو فوتون ساوانا به یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو شارژ مجهز بوده که در نسخه اتوماتیک تیپ لاکچری قادر به تولید قدرت 214 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتون‌متر است. از طرفی این خودرو از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که توسط شرکت آلمانی ZF طرحی شده و نیروی موتور را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. این خودرو در شهر و جاده‌های اتوبانی دارای مصرف سوختی معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

طراحان برای بخش زیربندی این خودرو نیز از تویوتا فورچونر الگو گرفته‌اند که از طرفی آسایش را برای سرنشینان و مانورپذیری آفرودی را برای راننده فراهم می‌سازد. سیستم تعلیق جلوی خودرو از نوع مستقل جناغی دوبل بازو بلند بوده و در عقب خودرو نیز از سیستم یکپارچه 5 نقطه اتصالی (۵-Link) استفاده شده است. البته اشاره به این نکته حائز اهمیت است که رانندگان خودرو ساوانا در تمامی نسخه‌ها با استفاده از کنترل الکتریکی، خودرو را می‌توانند در حالت‌های تک‌ دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین تغییر دهند.

طبق اعلام شرکت عظیم خودرو، فوتون ساوانا اتوماتیک فول آپشن با قیمت عجیب و نجومی 374 میلیون تومان به دست مشتریان می‌رسد. در حال حاضر، این شاسی بلند چینی فقط در نسخه فول آپشن تولید می‌شود.

فوتون ساوانا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. یکم سلیقه و ظرافت توی طراحی داخلیش لازم بود …زیاد جالب نیس

  2. قیمت به هیچ وجه رقابتی نیست

    • الان تو این وضع مملکت این ماشین با این مشخصات و تست ها شتاب و آفرود می ارزد الان وقتی هایما 210 یا تیگو7 280 میلیون فوتون بهره با 370پتردو 2007اشغالی میدن

  3. سلام
    بااین قیمت نمی ارزه.فکرنمیکنم موفق بشه توی بازار ایران..
    بدرود

    • اتفاقا تو ایران هرجی گرون تر باشه مردم برای خریدش حریص تر میشن در حد فروختن اعضا بدنشون بلکه بتونن چیزی بخرن که توجه بقیه رو جلب کنن

  4. زکی..
    این همه ماشین کار کرده کره ای یا ژاپنی. 374 تومن برا چینی زیاده