خرید ارز دیجیتالی

معرفی 5 صرافی برای فروش و خرید ارز دیجیتالی همچون بیت کوین

اگر تصمیم به خرید ارز دیجیتالی همچون بیت کوین و اتریوم را دارید، می‌بایست چه کاری انجام بدهید؟ در این مطلب 5 صرافی بزرگ که در سطح جهانی شناخته شده هستند را به منظور فروش و یا خرید پول الکترونیکی معرفی خواهیم کرد.

افراد زیادی با پی بردن به پتانسیل بالای ارزهای دیجیتالی و سودمند بودن سرمایه‌گذاری در آن‌ها، از مدت‌ها قبل در تلاش برای خرید ارز دیجیتالی همچون بیت کوین و اتریوم هستند، اما از طرفی شنیدن اخبار کلاهبرداری از مردم توسط صرافی‌های غیر قانونی و غیر معتبر، آن‌ها را ترسانده است. به عبارت دیگر، کاربران زیادی دوست دارند در بیت کوین و یا یکی دیگر از انواع پول‌های الکترونیکی سرمایه‌گذاری داشته باشند، اما نمی‌دانند برای خرید ارز دیجیتالی باید چه کاری باید انجام داده و به کجا باید مراجعه کنند.

فاکتورهای انتخاب صرافی

پیش از معرفی 5 صرافی معتبر در سطح جهانی که در زمینه فروش و خرید ارز دیجیتالی فعالیت دارند، ابتدا فاکتورهای مهمی که حین انتخاب یک صرافی می‌بایست در نظر داشته باشید را تشریح خواهیم کرد.

  • محبوبیت: پیش از هر چیزی باید متوجه شوید این صرافی ارزهای رمزنگاری شده چقدر محبوبیت دارد و نزد کاربران، معتبر شناخته می‌شود. می‌بایست با تحقیق درباره تاریخچه این صرافی متوجه شوید کاربران چقدر از سرویس‌دهی آن راضی هستند. همچنین باید دریابید آیا این صرافی تاکنون اقدام به زد و بند و یا دزدی از پول کاربران کرده است یا خیر! در صرافی‌های معرفی شده در این مطلب، اگرچه مشکلاتی جزیی به صورت غیر عمدی از زمان تاسیسشان تاکنون رخ داده است، اما روی هم رفته، قابل اعتماد بودن خود را ثابت کرده‌اند.
  • کارمزد: نکته مهم دیگر برای انتخاب یک صرافی به منظور فروش یا خرید ارز دیجیتالی پی بردن به کارمزدهای آن است. به عبارت دیگر باید متوجه شوید استفاده از سرویس‌های آن در مقایسه با دیگر صرافی‌ها چقدر برایتان هزینه دارد. در بیشتر صرافی‌ها مبالغ ثابتی به عنوان کارمزد وجود نداشته و همیشه درصدی از تراکنش شما کسر می‌شود. این درصد از یک صرافی به صرافی دیگر متفاوت است. معمولا سرویس‌دهندگان محبوب که امنیت بستر فراهم شده توسط آن‌ها ضمانت شده است، درصدهای بیشتری از کاربران طلب می‌کنند.

صرافی خرید ارز دیجیتالی

  • نوع پرداخت: یک فاکتور مهم دیگر پیش از انتخاب صرافی برای خرید ارز دیجیتالی پی بردن به روش‌های پرداخت است. به عبارت ساده‌تر باید دانست چگونه می‌توان پول رایج را به آن‌ها واریز و در ازای آن، بیت کوین و یا دیگر انواع پول الکترونیکی مورد نظر را دریافت کرد. از آنجایی که ریسک جعلی بودن معامله حین پرداخت از طریق پی پال، به عنوان یک روش پرداخت معتبر، بالاست، وب سایت‌های کمی به این روش از شما پول دریافت می‌کنند. پس اگر برای پرداخت روش دیگری به جز بهره بردن از پی پال سراغ ندارید، بین صرافی‌های محبوب و دارای کارمزد پایین، آن‌هایی که از پی پال و یا دیگر روش‌های انتقال بین بانکی استفاده می‌کنند را انتخاب کنید.
  • احراز هویت: بیشتر وب سایت‌های فروش و خرید ارز دیجیتالی فرم‌هایی را به منظور احراز هویت کاربر برایش ارسال می‌کنند. نحوه احراز هویت از یک صرافی به صرافی دیگر متفاوت است، اما معمولا یک گواهینامه رانندگی، پاسپورت و یا سایر مدارک شناسایی معتبر برای این کار کفایت می‌کند. برخی دیگر از وب سایت‌ها، به منظور دادن دسترسی دریافت سرویس به کاربر، از وی چندین مدرک شناسایی درخواست می‌کنند.
  • محدوده تحت پوشش: باید بدانید یک صرافی در چه محدوده‌های جغرافیایی سرویس‌دهی می‌کند. برخی وب سایت‌ها، تنها به کاربران ساکن در مناطق خاصی از دنیا سرویس می‌دهند.

در ادامه 5 صرافی ارزهای رمزنگاری شده که با در نظر گرفتن فاکتورهای بالا برای فروش و یا خرید ارز دیجیتالی مناسب هستند را معرفی خواهیم کرد. با کلیک بر روی نام هر صرافی به وب سایت آن ارجاع داده خواهید شد.

Binance

صرافی خرید ارز دیجیتالی

Binance از نظر حجم معاملات و تراکنش‌های انجام شده و همچنین قابلیت استفاده، اکنون یکی از بهترین صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده تلقی می‌شود. Binance همچنین جزو صرافی‌هایی است که در صورت معرفی شدن یک پول دیجیتالی جدید، فورا آن را در وب سایت خود قرار می‌دهد. پس می‌توان یکی از مزیت‌های این صرافی را پشتیبانی از تراکنش‌های گستره‌ای از پول‌های الکترونیکی دانست.

خوشبختانه یا متاسفانه، صرافی Binance به عنوان یک سرویس‌دهنده کریپتو به کریپتو شناخته می‌شود، به طوری که همه معاملات با استفاده از بیت کوین، اتریوم، تتر و یا پول رایج همین صرافی با نام BNB صورت می‌گیرند. با این حال Binance اخیرا امکان خرید ارز دیجیتالی با استفاده از وجه رایج برخی کشورها را نیز فراهم کرده و قرار است این امکان رفته رفته در نقاط بیشتری از دنیا فراهم شود.

یکی از معایب وب سایت این صرافی، پیچیده بودن آن است، اما کاربران حرفه‌ای و آشنا به اصطلاحات مختلف در دنیای ارزهای رمزنگاری شده، به خوبی مسیر خود را درون وب سایت پیدا خواهند کرد. تازه واردان ممکن است در ابتدا کمی مجبور به صرف زمان بیشتری باشند. در نهایت باید به کارمزد تراکنش‌های Binance اشاره کنیم که بین 0.05 تا 0.1 درصد متفاوت است. این کارمزد را می‌توان کاملا منطقی دانست.

Binance بیشتر برای افرادی که از مدت‌ها قبل وارد دنیای پول‌های دیجیتالی شده‌اند در نظر گرفته شده و پیشنهاد می‌شود افراد تازه وارد و کسانی که در پی خرید ارز دیجیتالی در ازای پرداخت وجه رایج کشور خود هستند، از صرافی‌های دیگر استفاده کنند.

Bitfinex

صرافی خرید ارز دیجیتالی

Bitfinex یکی دیگر از صرافی‌های (ارز دیجیتالی) بسیار بزرگ دنیا شناخته می‌شود، به طوری که حجم معاملات روزانه آن 300 میلیون دلار اعلام شده است! به همین دلیل در صورت تمایل به فروش بیت کوین، اتریوم و یا دیگر انواع پول‌های الکترونیکی خود، حتما در وب سایت آن مشتریان خوب و زیادی پیدا خواهید کرد. وب سایت Bitfinex شباهت زیادی با Coinbase Pro (چهارمین صرافی در این مطلب) داشته و خیلی سریع می‌توان با قسمت‌های اصلی وب سایت آشنا شد.

نه تنها پرداخت و خرید ارز دیجیتالی از طریق تعداد زیادی از پول‌های الکترونیکی موجود در دنیا امکان‌پذیر است، بلکه این صرافی امکان خرید از طریق پرداخت‌های بانکی با ارزهای رایجی همچون دلار، یورو، پوند و ین را نیز فراهم کرده است.

کارمزد این صرافی در مقایسه با مورد قبلی بیشتر است، به طوری که حین فروش حداقل کارمزد 0.1 درصد و حین خرید، حداقل آن 0.2 درصد خواهد بود. اگرچه این جزو کم هزینه‌ترین سرویس‌ها نیست، اما همچنان معقول به شمار می‌رود. مزیت Bitfinex برای تاجرها این است که در صورت افزایش حجم معاملات در هر ماه، کارمزد تراکنش‌ها به مرور زمان کاهش پیدا خواهد کرد.

در تاریخچه Bitfinex یک نقطه تاریک وجود دارد، چرا که این صرافی در سال 2016، بعد از هک شدن نزدیک به 120 هزار بیت کوین را از دست داد که در همان زمان، چیزی حدود 72 میلیون دلار ارزش داشت! این رخداد دومین هک بزرگ در تاریخ لقب گرفت.

Bittrex

صرافی خرید ارز دیجیتالی

Bittrex در سال 2015 تاسیس شده و تاریخچه زیادی ندارد، اما اکنون به داشتن پایداری و قابلیت اعتماد بالا مشهور است. محیط وب سایت آن شبیه به Bitfinex بوده و اگر تا امروز از حداقل یک صرافی آنلاین دیگر به منظور فروش یا خرید ارز دیجیتالی استفاده کرده باشید، کار با وب سایت Bittrex برایتان مثل آب خوردن خواهد بود.

همه معاملات شامل 0.25 درصد کمیسیون هستند که در مقایسه با بسیاری از صرافی‌ها بیشتر محسوب می‌شود. با این حال کارمزد یاد شده همچنان ناچیز بوده و نیازی به نگرانی در صورت استفاده از سرویس‌های Bittrex وجود نخواهد داشت.

این صرافی به تازگی امکان خرید ارز دیجیتالی با استفاده از دلار آمریکا را فراهم کرده است. امکان خرید از طریق پرداخت یک وجه رایج، رفته رفته در کشورهای بیشتری در دسترس قرار خواهد گرفت.

Coinbase

صرافی خرید ارز دیجیتالی

Coinbase یکی از اولین صرافی‌های پول‌های رمزنگاری شده بود که به کاربران اجازه داد از طریق حساب خود در بانک‌ها، اقدام به خرید ارز دیجیتالی کنند. اگرچه Coinbase در واقع یک میانجی و دلال شناخته می‌شود، اما صرافی تابع آن یعنی Coinbase Pro (شناخته شده با نام GDAX)، مدیریت همه معاملات را در دست دارد.

یکی از معایب آن، بالاتر بودن کارمزدها در مقایسه با دیگر صرافی‌ها است، اما در عوض، برای کاربران تازه وارد، بهترین مکان برای شروع فعالیت در دنیای پول‌های دیجیتالی محسوب می‌شود. همچنین با توجه به پشتیبانی این صرافی از ارزهای رایج، افراد در پی فروش پول الکترونیکی خود، راحت‌تر می‌توانند آن را به دلار یا دیگر ارزها تبدیل کنند.

رابط کاربری وب سایت بسیار ساده بوده و با انتقال پول بین Coinbase و Coinbase Pro مشمول پرداخت هیچ کارمزدی نخواهید بود. برای حفظ سادگی، این وب سایت فقط چهار ارز دیجیتالی بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم و لایت کوین را لیست کرده است. اگر نگران مسائل امنیتی هستید، اما نمی‌خواهید سکه‌های خود را ذخیره کنید، Coinbase Pro به خاطر ضمانت و بیمه کردن همه اکانت‌ها تا سقف 250 هزار دلار برای هر کاربر، مکان خوبی برای نگهداری پول‌هایتان محسوب می‌شود.

معمولا افرادی که به تازگی می‌خواهند فروش و خرید پول‌های الکترونیکی را آغاز کنند، ابتدا از سرویس‌های Coinbase استفاده می‌کنند، چرا که رابط کابری ساده‌تری داشته و از آن مهم‌تر، امکان خرید ارز دیجیتالی با پرداخت وجه‌های رایج همچون دلار را فراهم کرده است. بعد از خرید ارز رمزنگاری شده با پول خود، می‌توان به دیگر صرافی‌های حرفه‌ای سر زد و به خرید و فروش به صورت کریپتو به کریپتو پرداخت.

Local Bitcoins

صرافی خرید ارز دیجیتالی

LocalBitcoins به خاطر برقراری ارتباط نظیر به نظیر بین خریدار و فروشنده، کاربردهای خاص خود را دارد. به عبارت دیگر، در این وب سایت خریدار و فروشنده بیت کوین به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و بعد از رسیدن به توافق بر سر یک قیمت، معامله صورت می‌گیرد. فروشندگان بیت کوین در LocalBitcoins روش‌های پرداخت گوناگونی را قبول می‌کنند که پرداخت‌های رایج بانکی و یا گیفت کارت نیز جزو آن‌ها است.

پشتیبانی از گستره‌ای از روش‌های پرداخت و فعالیت در 248 کشور دنیا سبب شده LocalBitcoins یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده در سراسر دنیا باشد.