گلکسي تب 3 سامسونگ با پردازنده اينتل ساخته خواهد شد

چندی پیش رویترز گزارش نمود که اینتل توانسته نظر مساعد سامسونگ را برای استفاده از پردازنده اتم این شرکت حداقل در یک تبلت از خانواده گلکسی تب را جلب نماید و امروز اینتل رسما تایید کرده که تبلت گلکسی تب 3 اولین محصول از سامسونگ خواهد بود که از تراشه‌های اینتل در درون خود بهره خواهد برد. این تبلت 10.1 اینچی سامسونگ با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند و دارای صفحه نمایش 1280 در 800 پیکسل، وای‌فای، بلوتوث، دوربین‌های پشت و جلو و حافظه ذخیره سازی تا ظرفیت 32 گیگابایت است.

Galaxy Tab 3 10.1 اولین تبلت اندرویدی سامسونگ خواهد بود که توسط تراشه ساخت اینتل کار خواهد کرد. پیش تر خبرگزاری رویترز اعلام نمود که تبلت جدید سامسونگ از پردازنده ساخت اینتل به جای پردازنده‌های ARM استفاده می‌کند. سامسونگ روز گذشته تبلت 8 و 10 اینچی جدید خود را رسما معرفی نمود اما مدل پردازنده آنها را مشخص نکرد. امروز خود اینتل نیز رسما تایید نموده که تبلت 10 اینچی گلکسی تب 3 سامسونگ به تراشه اتم این شرکت تجهیز شده است. گلکسی تب 3 مجهز به پردازنده اتم Z2560 Clover Trail+ است. سامسونگ نیز مدل‌های مختلف ارتباطی از جمله 3G و 4G LTE را برای این تبلت جدید در نظر گرفته است،

تراشه Z2560 ساخت اینتل دارای 2 هسته با فرکانس 1.6 گیگاهرتز است و از فناوری هایپرتردینگ پشتیبانی ‌می‌کند که به تنهایی توان اجرای 4 دستور را به طور هم‌زمان به این پردازنده ‌می‌دهد. این تراشه همچنین از پخش ویدئو با کیفیت 1080p اچ‌دی، صفحات نمایش با کیفیت اچ‌دی و حداکثر 2 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کند.

رویترز گزارش نموده بود که اینتل قیمت بسیار مناسبی را به سامسونگ پیشنهاد داده تا این شرکت کره‌ای را تشویق به استفاده از پردازنده‌های این شرکت کند.

حال باید دید که با جلب نظر سامسونگ به استفاده از تراشه های ساخت اینتل، آیا شرکت‌های دیگر نیز نسبت به استفاده از پردازنده‌های اتم اینتل اقدام خواهند کرد یا خیر؟

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اینتل می‌تواند به طور کامل با ARM رقابت کند؟


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*