داچیا داستر 2018

داچیا داستر 2018 ؛ بررسی امکانات، مشخصات و قیمت

داچیا داستر 2018 (Dacia Duster) در مقایسه با مدل‌های قبلی، تغییرات زیادی داشته و با امکانات و طراحی جدید روانه بازار شده است. در ادامه، قیمت، مشخصات و امکانات داستر جدید را بررسی می‌کنیم.

نسل اولیه داچیا داستر یا رنو داستر در سال 2010 به بازار عرضه شد و توانست به موفقیت چشمگیری دست یابد. این خودرو در طول عمر هفت ساله خود موفق شده آمار بیش از یک میلیون دستگاه فروش را برای خود ثبت کند و به پرفروش‌ترین محصول شرکت داچیا تبدیل شود. داچیا داستر 2018 نسبت به مدل‌های قبلی با تغییرات و امکاناتی جدیدی همراه بوده که در ادامه این تغییرات را بررسی می‌کنیم.

داچیا داستر 2018

مشخصات ظاهری داچیا داستر 2018

بررسی ظاهر بیرونی:

محصول جدید داچیا از لحاظ ابعاد همانند نسخه‌ پیشین بوده و بر اساس همان پلتفرم ساخته شده است. از طرفی طراحان درصدد ارائه محصولی با طراحی جدید بوده‌اند، اما همچنان با نگاه به داچیا داستر 2018 تصویر نسخه‌‌ی قبلی تداعی می‌شود. نمای بیرون این خودرو تا حدودی شبیه به خودرو جیپ رنگید است و طراحی جلوپنجره شانه عسلی برجسته، چراغ‌های روزتاب LED، رینگ‌های 17 اینچی و چراغ‌های عقب مربعی، این ادعا را به خوبی ثابت می‌کند.

داچیا داستر 2018

بررسی ظاهر داخلی:

شرکت داچیا برای کابین خودرو نیز تغییراتی را در نظر گرفته تا سطح کیفی آن بهبود یابد. طراحان صفحه نمایش سیستم ناوبری این خودرو را نسبت به نسخه‌های پیشین در ارتفاعی بالاتر و نزدیک‌تر به دید راننده قرار داده‌اند تا راننده بتواند از آن‌ها استفاده آسان‌تری داشته باشد. از طرفی طراحی دکمه‌ها و سوئیچ‌های خودرو نیز به‌روزتر شده است.

داچیا داستر 2018

طراحان برای خودرو داچیا داستر 2018 صندلی‌های جدیدی را در نظر گرفته‌اند که نسبت به صندلی‌های اسفنجی نسخه‌های قبل، با متریال جدیدتر، بزرگ‌تر، محکم‌تر و راحت‌تر ارائه شده است. با قرار گرفتن صندلی‌های جدید نسبت به صندلی‌های نسخه‌های پیشین، فضای قسمت عقب خودرو کمی محدود شده و همچنین فضای محفظه بار نیز از 475 لیتر به 445 لیتر کاهش یافته است. در نسخه‌های قبلی با تا کردن صندلی‌های عقب به فضای 1636 لیتر دسترسی داشتیم که در نسخه جدید فضایی در حدود 1478 متر را در اختیار خواهیم داشت. در مجموع همچنان این خودرو نسبت به رقبایی مانند واکسهال موکا X و مینی کانتری من در جایگاه بالاتری قرار دارد.

داچیا داستر 2018

مشخصات فنی داچیا داستر 2018

خودرو داچیا داستر 2018 از نظر موتوری نسبت به نسخه‌های قبل تغییر آنچنانی را تجربه نکرده و همانند سال گذشته با موتورهای بنزینی و دیزلی متفاوتی عرضه خواهد شد. مدل‌های پایه این خودرو به موتور 1.6 لیتر تنفس طبیعی مجهز خواهند بود. موتور دیزلی 1.2 لیتری با قدرت 108 اسب بخاری هم هنوز به آپشن گران‌قیمت دو دیفرانسیل مجهز نشده است.

داچیا داستر 2018

شرکت داچیا همچنین این خودرو را با موتور بنزینی توربو 1.2 لیتری با قدرت 123 اسب بخار به بازار عرضه کرده است که از نظر ما انتخاب مناسبی محسوب می‌شود؛ چرا که فرایند شتاب‌گیری داچیا داستر 2018 با این موتور به آرامی و با نرمی بیشتری انجام می‌شود. از طرفی این موتور توربو مدل کم‌قیمت موتور 130 اسب بخاری در سایر محصولات رنو شناخته می‌شود.

داچیا داستر 2018

سواری نرم داچیا داستر 2018

خودرو جدید داچیا برای سرنشینان خودرو آرامش بیشتری را فراهم کرده و برای راننده سواری نرمی را ارائه می‌کند. متخصصان شرکت داچیا این خودرو را با درصد بالایی ایزوله‌سازی کرده‌اند و برای کاهش ورود سر و صدا به داخل خودرو، از شیشه‌های ضخیم‌تری استفاده شده است.

داچیا داستر 2018

شرکت داچیا برای محصول جدید خود فرمان کمک الکتریکی جدیدی را جایگزین فرمان هیدرولیکی (اسفنجی) قبلی کرده‌ است که به موجب آن راننده احساس خوبی را تجربه خواهد کرد و عملکرد خودرو در خط مستقیم افزایش می‌یابد. البته هیچ‌گاه با سرعت بالا به پیچ‌ها نزدیک نشوید؛ چرا که سیستم تعلیق این خودرو تنها سواری نرمی‌ را ارائه می‌دهد و در حد یک خودرو اسپورت عمل نخواهد کرد.

داچیا داستر 2018

قیمت داچیا داستر 2018

این خودرو در بریتانیا با قیمت 9 هزار و 995 پوند و در آلمان با قیمت 11 هزار و 290 یورو به فروش می‌رسد. از طرفی با سفارش آپشن‌هایی نظیر هشدار نقاط کور و دوربین‌های کاربردی حدود 450 یورو به قیمت اصلی اضافه خواهد شد و همچنین برای سفارش سیستم تهویه مطبوع خودکار باید 200 یورو بیشتر هزینه کنید.

داچیا داستر 2018

مشخصات کلی داچیا داستر TCe 125 4×2

قیمت: شروع از 9 هزار و 995 پوند (تخمینی)

پیشرانه: 4 سیلندر 1.2 لیتری توربوی بنزینی

قدرت و گشتاور: 123 اسب بخار و 205 نیوتون‌متر

گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت: 10.4 ثانیه

حداکثر سرعت: 175 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت: 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. از برسی مچکرم خوردروی خیلی جذابیه