جزیره مخفی ژاپن

کشف یک جزیره مخفی در زیر دریای ژاپن

یک جزیره مخفی به نام اسانبه هاناکیتا کوجیما (Esanbe Hanakita Kojima) در دریای ژاپن کشف شده است. اما داستان گم شدن و پیدا شدن این جزیره چیست؟

ممکن است تا به حال نام جزیره‌ی اسانبه هاناکیتا کوجیما در ژاپن به گوش شما نخورده باشد، اما بعد از ناپدید شدنش در اقیانوس این خبر تیتر روزنامه‌‌ها شد و ظاهرا مدت کوتاهی کسی از موضوع این جزیره مخفی اطلاعی نداشت.

باد و تجمع یخ موجب فرو رفتن این جزیره به زیر اقیانوس شده بود. طبق آخرین اندازه گیری در سال 1987 فقط 1.4 متر آن بالاتر از سطح دریا قرار داشت. با اینکه این جزیره مخفی برای استفاده بسیار کوچک و ناچیز محسوب می‌شد، اما فارغ از سایز اهمیت ویژه‌ای داشت: این جزیره که قبل از ناپدید شدن در ضلع غربی یک جزیره مخالف ژاپن قرار داشت، سرزمین‌‌های شمالی نامیده می‌شد، درحالیکه در روسیه به آن جزایر کوریل می‌گویند. بنابراین مرز ژاپن حدود نیم کیلومتر (تقریبا یک سوم مایل) کاهش یافته است. این جزیره در 500 متری ساحل سورافوتسو، یک دهکده در حاشیه‌ی جزیره هوکایدو قرار داشته است.

طبق گزارشی در مجله گاردین، زمانی که نویسنده‌ای به نام هیروشی شیمیزو که برای نوشتن متنی درباره‌ی جزایر مخفی ژاپن به سورافوتسو سفر کرده بود، مخفی شدن این جزیره کشف شد.

جزیره مخفی ژاپن

جزیره اسانبه هاناکیتا کوجیما تنها جزیره‌ای نیست که در دریا فرو رفته، در ماه گذشته جزیره شرقی مجمع الجزایر هاوایی سرنوشت مشابهی را تجربه کرد. در این مورد، افزایش ناگهانی سطح دریا ناشی از طوفان هریکین والاکا موجب شد که این جزایر زیر آب پنهان شوند درحالی که، غرق شدن اسانبه هاناکیتا کوجیما توسط عناصر طبیعی فرسایشی صورت گرفت.

تایید جزیره مخفی زیر دریای ژاپن

اکنون برای تایید این جزیره مخفی قرار است یک گارد ساحلی از آن ملاقات کند؛ هرچند ممکن است آن برای مدت طولانی زیر آب مانده باشد. مردم محلی می‌گویند که آنها از رفتن به این ناحیه خودداری می‌کنند، زیرا آن در نقشه‌ها هم به صخره‌هایی در زیر آب تبدیل شده است. این جزیره یکی از 158 کشور ژاپن بود که به طور رسمی در سال 2014 نامگذاری شد و پیشنهادی را برای گسترش خود در نواحی شمالی اعلام کرد. طبق گزارش نیوزویک کشورها در تلاش هستند تا جزایری با منابع طبیعی ارزشمند از جمله گاز و نفت داشته باشند.

اسانبه هاناکیتا کوجیما به طور ویژه مورد بحث قرار نگرفت اما نشانه‌ی مهمی بود. طبق قانون بین المللی جزایر تنها زمانی شناخته و نامگذاری می‌شوند که سطحشان بالاتر از خط آب هنگام اوج مد دریا، قرار بگیرد.

در حال حاضر جزایر کوریل یا سرزمین های شمالی، که دریای اوکوتسک را از شمال اقیانوس آرام جدا می‌کنند، حداقل تا زمانی که جزیره دیگری در نقشه ناپدید شود، تحت قلمرو قدرت روسیه باقی می‌مانند. بالا آمدن سطح دریا ناشی از تغییرات اقلیمی، بسیاری از جزایر دور افتاده را در معرض خطر قرار می دهند، حتی آنهایی را که در این منطقه خاص در معرض مستقیم خطر نیستند.

باد و امواج نیز نوعی خطر و تهدید محسوب می‌شوند. دانشمندان نگران تاثیر بالقوه‌ی افزایش فعالیت طوفان و فرسایش دیواره شنی جزایر که به حفاظت از خشکی ساحل در برابر لطمه و فشار ناشی از آب و هوا یا تغییرات فصل کمک می‌کند، هستند. بنظر می‌رسد تغییرات آب و هوایی باعث شده است تا مدت‌ها این جزیره ناشناخته و پنهان بماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. ساکن هم توش هست یا ن

  2. یاد کتاب مسور های ژولورن میافته ادم

  3. میبنی محل کار های نظامیشونه

  4. خیلیه ها یه جاهایی از زمین هست هنوز کشفش نکردن

  5. حالا خیلی جاهای کشف نشده ی دیگ هست ! این فقط یه قسمت از ماجراس ..زمین فراتر از اون چیزیه که بشه تصور کرد

  6. 😲😲 به حق چیزای ندیده ..نکنه ما تو این دنیا تنها نیستیم!!!