فیلترینگ هوشمند اینستاگرام

فیلترینگ هوشمند اینستاگرام واقعیت دارد؟

فیلترینگ هوشمند اینستاگرام در روزهای اخیر به یکی از خبرهای حاشیه‌ساز تبدیل شد؛ چرا که چند روز پیش، Instagram دچار اختلال و قطعی موقت شد و به همین دلیل، زمزمه‌های فیلتر شدن آن به گوش رسید. آیا این خبر واقعیت دارد؟

چند روز پیش، شبکه اجتماعی اینستاگرام دچار اختلال و قطعی شد و به دنبال آن زمزمه‌های فیلترینگ هوشمند اینستاگرام موجی از نگرانی را برای کاربران این شبکه اجتماعی محبوب به همراه داشت. حتی خبری از سوی رئیس پلیس فتا مبنی بر ارائه طرح فیلترینگ این شبکه اجتماعی از سوی وزارت ارتباطات رسانه‌ای شد که این خبر، واکنش رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات را به همراه داشت. در ادامه به بررسی این ماجرا می‌پردازیم.

فیلترینگ هوشمند اینستاگرام

فیلترینگ هوشمند اینستاگرام تکذیب شد

سیدجمال هادیان طبائی، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به خبر فیلترینگ هوشمند اینستاگرام عنوان کرد بر خلاف خبر‌های منتشر شده، هیچ طرحی جهت پالایش هوشمند اینستاگرام از سوی این وزارتخانه ارائه نشده است. از طرفی بعضی از نهاد‌ها با ارائه طرح‌های مختلف به وزارت ارتباطات خواستار فیلترینگ اینستاگرام بوده‌اند که این اقدام به دلیل غیر فنی بودن قابل اجرا نخواهد بود.

هادیان طبائی در ادامه تاکید کرد اگر هر طرح جدیدی از سوی وزارت ارتباطات در مرحله‌ی اجرایی قرار بگیرد بدون شک از طریق راه‌های رسمی به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد. اخیرا با سردار هادیان‌فر، رئیس پلیس فتا تماس تلفنی برقرار کرده‌ام و ایشان نیز هرگونه صحبت در این رابطه را تکذیب کرد. لذا از اصحاب رسانه تقاضا دارم در اطلاع‌رسانی اخبار رسمی تمرکز بیشتری داشته و به منابع آن توجه کنند.

فیلترینگ هوشمند اینستاگرام

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. الان هشتاد میلیون مردم انقلابی و اسلامی ایران موافق فیلتر اینستاگرام و اینترنت غربی هستن چرا مسئولین توجه نمی کنن؟ انقلاب نکردیم که یک برنامه ساخت غرب بیاد مغز مردم انقلابی و اسلامی ایران رو تسخیر کنه برنامه ساخت غرب استکبار باید فیلتر بشه این خواسته نود و نه درصد مردم انقلابی و اسلامی ایرانه

  2. اگه اینجوری باشه لازم به فیلترینگ نیست خود اینستا پجو مسدود میکنه

  3. اینا از این کارا بلد نیستن بابا