6 قابلیت جذاب برای لپ تاپ ها

6 قابلیت جذاب برای لپ تاپ ها که می‌توانند از گوشی‌های هوشمند به ارث ببرند

ما 6 قابلیت جذاب برای لپ تاپ ها را انتخاب کرده‌ایم که این کامپیوترهای همراه می‌توانند آنها از گوشی‌های هوشمند به ارث ببرند. شاید یکی از مهم‌ترین آنها شارژ بیسیم لپ تاپ شما باشد!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر لپ تاپ‌ها نیز از برخی قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند بهره‌مند بودند، به چه محصولات کاربردی‌تری تبدیل می‌شدند؟ ما خیلی بر روی این موضوع فکر کرده‌ایم و حالا می‌خواهیم 6 قابلیت جذاب برای لپ تاپ ها را معرفی کنیم که امیدواریم سازندگان صدای ما را بشنوند و در آینده آنها را بر روی این کامپیوترهای قابل حمل ببینیم.

لپ تاپ‌ها، حداقل در برخی از ویژگی‌های مشخص می‌توانند شبیه به گوشی‌های هوشمند شوند. اینطور به نظر می‌رسد که اسمارت فون‌ها طی چند سال گذشته پیشرفت‌های خوبی را کرده و اکثر نوآوری‌ها را از آن خود کرده‌اند، در حالی که طراحی و قابلیت‌های لپ تاپ‌ها تغییرات چندانی نداشته است. این قابل درک است که دیوایس‌های موبایلی بسیار مهم‌تر هستند، اما لپ تاپ‌ها نیز از اهمیت کمتری برخوردار نیستند. اینطور نیست؟

در این مقاله قصد داریم به معرفی 6 قابلیت جذاب برای لپ تاپ ها بپردازیم که می‌توانند آنها از گوشی های هوشمند امروزی به ارث ببرند.

6 قابلیت جذاب برای لپ تاپ ها

1 – نمایشگرهای OLED گوشی‌های پیشرفته

6 قابلیت جذاب برای لپ تاپ ها

نمایشگرهای OLED گوشی‌های هوشمند با رنگ‌های غنی‌تر و کنتراست به مرات بهترشان، نه تنها سیستم عامل، اپلیکیشن‌ها و ظاهر کلی بهتری نسبت به نمایشگرهای معمولی LCD ارائه می‌کنند، بلکه آنها از مصرف بهینه‌تر نیز بهره می‌برند. یکی از راه هایی که باعث می‌شود نمایشگرهای OLED مصرف بهتری داشته باشند این است که پیکسل‌ها می‌توانند زمانی که نیاز به رنگ مشکی است، خاموش شوند و هیچ نوری از آن قسمت از صفحه (برخلاف LCD) ساطع نشود. این خاموش شدن پیکسل‌ها اغلب به بیشتر شدن عمر باتری کمک می‌کند.

با این تفکر در سر، نمایشگرهای OLED می‌توانند بر روی لپ تاپ ها نیز مورد استفاده قرار گیرند، اما اغلب سازندگان لپ تاپ همچنان از نمایشگرهای LCD استفاده می‌کنند. در حال حاضر تنها چند مدل لپ تاپ از این نمایشگر مدرن برخوردار است که تعدادشان زیاد نیست.

یکی از دلایل اینکه چرا لپ تاپ‌ها فاقد نمایشگر OLED هستند، قیمتشان است؛ زیرا دیوایس‌هایی مجهز به نمایشگر اولد گران قیمت‌تر خواهند بود. با این حال هزینه‌های تولید این دسته از نمایشگرها نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.

2 – تشخیص چهره برای بازگشایی لپ تاپ های مک

6 قابلیت جذاب برای لپ تاپ ها

صاحبان اغلب لپ تاپ های ویندوز 10 می‌توانند از قابلیت تشخیص چهره Windows Hello برای بازگشایی لپ تاپ خود استفاده کنند. اما برخلاف اینکه اپل از فناوری تشخیص چهره پیشرفته فیس آیدی بر روی آخرین آیفون‌هایش استفاده کرده است، ما نمی‌توانیم چنین ویژگی مشابهی را بر روی لپ تاپ های اپل ببینیم.

برخی لپ تاپ‌ها نظیر مک بوک ایر 2018 با یک اسکنر اثر انگشت ارائه می‌شوند که یک جایگزین قدیمی محسوب می‌شود. با این حال هیچ چیزی برای قفل‌گشایی هیجان انگیز در جلوی این لپ تاپ وجود ندارد.

3 – شارژ بیسیم

6 قابلیت جذاب برای لپ تاپ ها

من بزرگ‌ترین مدافع شارژ بیسیم برای گوشی‌های هوشمند نیستم، اما شارژ بیسیم می‌تواند یک قابلیت جذاب برای لپ تاپ ها باشد و وجود آن بیشتر بر روی این دیوایس بزرگ حس می‌شود. برخلاف گوشی‌های هوشمند که نیاز است شما حتما آنها را از روی میز بردارید تا استفاده کنید، لپ تاپ‌ها ساعت‌ها بر روی میز ما قرار خواهند داشت و می‌توانید در همان حالت از آنها استفاده کنید.

شارژ بیسیم، یک ویژگی خوب برای لپ تاپ‌ها می‌تواند باشد تا شما را از اتصال سیمی بی‌نیاز کند. شما می‌توانید لپ تاپتان را بر روی یک پد شارژ بیسیم که روی میزتان است قرار دهید و همزمان که مشغول شارژ است، بدون نگرانی از آن استفاده کنید. اینطور به نظر می‌رسد که این قابلیت هنوز برای استفاده در لپ تاپ‌ها زود است. دل در سال 2017 یک لپ تاپ با پشتیبانی از شارژ بیسیم را معرفی کرد، اما استفاده از این قابلیت هنوز فراگیر نشده است!

4 – یک سوئیچ نظیر سوئیچ بی‌صدا کردن آیفون،‌ اما برای دوربین و میکروفون یک لپ تاپ

6 قابلیت جذاب برای لپ تاپ ها

قضاوت بر روی این که چه مقدار استیکر و قطعه‌ی پلاستیکی بر روی دوربین لپ تاپ‌ها می‌بینیم تا بتوانند جلوی نفوذ هکرها را بگیرند به ما ذهنیتی می‌دهد. استیکرها خوب هستند و برخی لپ تاپ‌ها حتی از کاورهای کشویی به منظور ناپیدا شدن صحنه‌ی پشت دوربین برخوردارند،‌ اما این‌ها راه حل‌های ناهنجار و ابتدایی هستند.

همچنین برخی لپ تاپ‌ها راه حل‌هایی را برای قطع کردن میکروفون برای جلوگیری از شنود شدن در مواقع بی‌استفاده بودن دربر می‌گیرند. به طور مثال اپل در آخرین مدل‌های مک بوک پرو و مک بوک ایر خود، امکان قطع فیزیکی میکروفون در زمان بسته شدن لپ تاپ را ارائه کرده است. این یک گام رو به جلو است، اما یک راه حل کامل نیست، چرا که اگر لپ تاپ شما باز باشد همچنان درهای شنود بر روی هکرها باز است.

تعجب برانگیز است که چرا طراحان لپ تاپ‌ها یک سوئیچ فیزیکی کوچک را بر روی این دیوایس‌ها تعبیه نمی‌کنند تا بتوانید با تنظیم آن میکروفون و دوربین را قطع کنید. من به دنبال روش دیوانه‌واری نیستم، در واقع آن می‌تواند شبیه به سوئیچ قطع صدای آیفون باشد. با این کار، زمانی که شما به میکروفون و دوربین لپ تاپ خود نیاز داشته باشید، خیلی سریع و ساده با تنظیم سوئیچ می‌توانید آنها را فعال کنید.

5 – مقاومت در برابر آب

6 قابلیت جذاب برای لپ تاپ ها

لپ تاپ‌ها خیلی زود در برابر آسیب‌های ناشی از مایعات تسلیم می‌شوند. در حالی که این دیگر برای گوشی‌های هوشمند مشکل نیست، اما در جایی که شما در طول روز نوشیدنی‌های مختلفی را کنار لپ تاپتان می‌گذارید، می‌تواند مشکل ساز باشد.

یک قابلیت جذاب برای لپ تاپ ها می‌تواند مقاومت در برابر آب باشد. لپ تاپ‌ها نیازمند درگاه‌های باز هستند که اغلب در پایین یا لبه‌های آن‌ها قرار دارد و اجازه می‌دهد هوای تازه به داخل آن‌ها رفته و سیستم داخلی را خنک کند. اتفاقا این درگاه‌های هوا در جایی قرار دارند که احتمال ریختن مایعات بر روی آنها زیاد است. و در اینجا یک صفحه کلید فیزیکی نیز وجود دارد که بسیاری از گوشی‌های هوشمند مدرن فاقد آن هستند. تنها کافیست مایعاتی همچون آب و قهوه بر روی آن بریزند تا آن به تمام قطعات داخلی لپ تاپ شما نفوذ کند.

6 – حاشیه‌های بسیار باریک صفحه

6 قابلیت جذاب برای لپ تاپ ها

لپ تاپ های XPS اپل و MateBook X Pro هواوی، باریک‌ترین حاشیه‌های ممکن بر روی لپ تاپ‌ها را ارائه می‌کنند، اما هنوز هم با استانداردی که بر روی گوشی‌های هوشمند می‌توان دید، فاصله دارند. با حاشیه‌های باریک صفحه نمایش، لپ تاپ‌ها می‌توانند از مزیت‌هایی همسان با گوشی‌ها نظیر نمایشگر بزرگ‌تر بر روی بدنه‌ای کوچکتر و ظاهری به مراتب جذاب‌تر بهره‌مند شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. مطمعنان شرکتا زدن تو کارش

  2. صد در صد تا سال اینده این قابلیت ها هم اضافه میشه بهشون

  3. ضد اب بودن و خیلی مهمه خدایی

  4. صعنت ب تابم داره تغیر میکنه من هنوز نخریدم