تحویل خودروهای رنو

تحویل خودروهای رنو سایپا ممکن نیست؛ تکلیف خریداران ساندرو چه می‌شود؟

شرکت سایپا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد امکان تحویل خودروهای رنو یعنی رنو ساندرو، ساندرو استپ وی، تندر 90 و پارس تندر به علت مشکل تامین قطعه وجود ندارد و مشتریان می‌توانند آن‌ها را با خودروهای دیگر شرکت سایپا جایگزین کنند.

پس از خروج شرکت خودروسازی رنو به بهانه پیروی از تحریم‌های آمریکا، خودروسازان داخلی به خاطر مشکل تامین قطعه و تولید، دیگر قادر به انجام تعهدات خود نخواهند بود. از این رو گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیه‌ای عنوان کرد مشتریانی که برای خرید خودروهای رنو سایپا ثبت نام کرده‌اند، به علت مشکل تامین قطعه و تولید، قادر به دریافت خودروهایی نظیر رنو ساندرو، ساندرو استپ وی، پارس تندر و تندر 90 نخواهند بود و می‌توانند یکی از گزینه‌های معرفی شده را انتخاب کنند.

تحویل خودروهای رنو

توضیح مدیرعامل سایپا درباره تحویل خودروهای رنو

محمدرضا سروش، مدیرعامل سایپا در خصوص تحویل ندادن محصولات رنو مانند خودروهای رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی عنوان کرد در حال حاضر تعهدات شرکت سایپا بیشتر از موجودی قطعات سی کی دی بوده و شرکت سایپا با مشکل تامین این قطعات روبرو است. در خصوص این مشکل شرکت پارس خودرو (زیرمجموعه سایپا) با همکاری وزارت صنعت به دنبال تمهیدات مناسبی جهت حل این مشکل است.

مدیرعامل سایپا در ادامه عنوان کرد تعهدات شرکت سایپا در خصوص تحویل خودروهای رنو ساندرو و ساندرو استپ وی مربوط به قبل از اردیبهشت 97 بوده و در این زمان شرکت رنو همچنان در ایران فعالیت داشته و در دوره‌های تحریمی گذشته نیز به تعهدات خود پایبند بوده است. به همین جهت احتمال وقوع چنین مشکلاتی پیش‌بینی نشده است. در شرایط فعلی تصمیم داریم با استفاده از طرح‌های جایگزینی، برخی از مشکلات مشتریان را حل کنیم.

تحویل خودروهای رنو

اطلاعیه سایپا برای تعیین تکلیف خریداران

شرکت سایپا در شرایط فعلی و برای پایبند بودن به تعهدات خود از طرح تعویض خودرو استفاده کرده است. از این رو خریداران شرکت پارس خودرو به جای خودروهای رنو ساندرو، رنو ساندرو استپ وی، تندر90 و پارس تندر می‌توانند یکی از خودروهای شرکت سایپا که در اطلاعیه معرفی شده است را انتخاب کنند. البته مشتریانی که تمایلی به تعویض خودرو نداشته و قصد دارند فقط خودروهای رنو خود را تحویل بگیرند می‌توانند تا اطلاعیه‌های بعدی منتظر بمانند. در ادامه، بند‌های این اطلاعیه را بررسی خواهیم کرد.

تحویل خودروهای رنو

1.‌ تکلیف مشتریان منتظر برای تحویل خودروهای رنو

آن دسته از مشتریانی که تنها به دریافت خودروهای رنو ثبت نامی خود تمایل دارند، تا زمان تحویل خودرو می‌توانند از سود 27 درصدی که شامل 15 درصد سود مشارکت و 12 درصد سود تاخیر می‌شود، برخوردار شوند، اما بهای محصولات به قیمت زمان تحویل خودرو به مشتری و بر اساس قرارداد محاسبه خواهد شد.

2. طرح تعویض خودرو

شرکت سایپا در شرایط فعلی و برای پایبند بودن به تعهدات خود از طرح تعویض خودرو استفاده کرده است و مشتریانی که خودروهای ساندرو و ساندرو استپ وی ثبت نام کرده‌اند می‌توانند به جای این دو خودرو از گزینه‌های انتخابی یعنی یک دستگاه X100 (پراید 131 یا پراید وانت 151) و یک دستگاه X200 (تیبا، تیبا2 یا ساینا) را انتخاب کنند. البته این دو خودرو یکی در بهمن‌ماه 1397 و بر اساس قیمت روز و دیگری نیز در آذرماه 1398 و با قیمت روز به خریداران تحویل داده می‌شود. البته تا زمان تحویل هر یک از این خودروها حدود 27 درصد سود به مشتریان اختصاص می‌یابد.

مشتریانی که برای خودروهای رنو تندر 90 و پارس تندر ثبت نام کرده‌اند می‌توانند به جای این دو خود از خودروهای خانواده X100 (پراید 131 یا پراید وانت 151) و X200 (تیبا، تیبا2 یا ساینا) یک خودرو انتخاب کنند. تحویل خودروی جایگزین در بهمن‌ماه 1397 بر اساس قیمت روز انجام می‌شود.

3. انصراف با سود بیشتر

شرکت سایپا و پارس خودرو در حالت عادی وظیفه دارند تا زمان تحویل محصولات رنو به مشتریان خود سود 27 درصدی را به خاطر تاخیر‌های پیش آمده، اختصاص دهند. اما شرکت سایپا در این اطلاعیه عنوان می‌کند اگر کسانی که برای محصولات رنو ثبت نام کرده‌اند، تا تاریخ 30 آبان 1397 از خرید خود انصراف دهند، سود مشارکت 36 درصدی به ودیعه آن‌ها اختصاص می‌یابد. اگر انصراف شما بعد از 1 آذر 1397 باشد، سود 30 درصدی لحاظ خواهد شد.

توجه داشته باشید که بر اساس اعلام مدیران شرکت سایپا و پارس خودرو، یکی از اهداف اصلی این شرکت‌ها پایبند بودن به تعهدات و تحویل خودروهای رنو مشتریان است و این اطلاعیه شامل حال افرادی می‌شود که دیگر به دریافت خودروهای رنو تمایلی ندارند.

تصویر اطلاعیه شرکت سایپا برای تحویل خودروهای رنو

تحویل خودروهای رنو