پردازنده گلکسی اس 10

زمان معرفی پردازنده گلکسی اس 10 مشخص شد؛ منتظر هوش مصنوعی باشید

پردازنده گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) به زودی توسط سامسونگ معرفی می‌شود. به نظر می‌رسد امسال کره‌ای‌ها امسال از چیپی مخصوص برای هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند.

ظاهرا غافلگیری‌های سامسونگ در روزهای پایانی سال 2018 به نمایش موبایل منعطف خود یا گوشی لوکس W2019 محدود نشده و مدیران قصد دارند در تاریخ 14 نوامبر (23 آبان)، پردازنده گلکسی اس 10 را رسما معرفی کنند. اگرچه هنوز نام در نظر گرفته شده برای این چیپست مشخص نشده است، ولی مطابق با شایعات، احتمالا SoC جدید سامسونگ، اگزینوس 9820 نام خواهد داشت. این تراشه جایگزین اگزینوس 9810 در گوشی هایی همچون گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 می‌شود.

اگزینوس 9820، نخستین تراشه از سری Exynos است که با فرآیند ساخت 7nm LPP تولید خواهد شد. به گفته سامسونگ، استفاده از فناوری های جدید در ساخت این چیپ سبب افزایش 20 درصدی قدرت پردازشی و کاهش 50 درصدی مصرف برق شده است.

سامسونگ توجه علاقه‌مندان را با شعار “intelligence from within” به معنی «هوش از درون» به خود جلب می‌کند؛ عبارتی که احتمالا به وجود واحد پردازش عصبی در این تراشه اشاره داشته باشد. گزارشاتی که پیش از این منتشر شد بودند نیز وجود چیپ هوش مصنوعی دو هسته‌ای را تایید می‌کردند. با این چیپ، گلکسی S10 قادر به انجام وظایف پیچیده‌تر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی خواهد بود.

سیستم روی چیپ جدید سامسونگ از مودم‌های 5G نیز پشتیبانی می‌کند. پیش از این اعلام شده بود که سامسونگ در حال توسعه مودم Exynos 5100 با قابلیت‌های 5G است و یک مدل مخصوص از گلکسی اس 10 را با پشتیبانی از شبکه 5G روانه بازار خواهد کرد. فعلا اطلاعاتی از ساختار این تراشه در دست نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. منتظریم ببینیم چ گلی به سرمون میزنه