پارک گردشگری فضایی

پارک گردشگری فضایی برای جذب توریست در ایران ساخته می‌شود

پارک گردشگری فضایی در مناطق کویری کاشان، دامغان، قشم و کرمان برای جذب توریست ایجاد خواهد شد. در ادامه از زبان رئیس سازمان فضایی ایران از جزئیات این خبر مطلع می‌شویم.

مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد به منظور جذب توریست قصد داریم در برخی از نقاط کشور نظیر تپه مریخی دامغان، دره ستارگان قشم و گندم بریانک کرمان پارک گردشگری فضایی ایجاد کنیم. این مناطق به عنوان مکان‌هایی شبیه به کره مریخ شناخته می‌شوند و توسط ناسا نیز به ثبت رسیده‌اند. از طرفی سعی داریم از تمامی ظرفیت‌های کشور برای جذب توریست در حوزه فضایی استفاده کنیم و به همین جهت ساخت پارک توسعه فناوری نجومی کاشان در دستور کار ما قرار دارد.

پارک گردشگری فضایی

تپه مریخی دامغان

جذب گردشگر با پارک گردشگری فضایی

مرتضی براری در ادامه عنوان کرداکنون میزان بازدیدکنندگان پارگ گردشگری فضایی فرانسه از برج ایفل این کشور بیشتر است و این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که امروزه بسیاری از مردم به دنیای علم نجوم و اکتشافات فضایی علاقه‌مند بوده و در این زمینه هزینه می‌کنند. از این رو بسیاری از کشورهای جهان به دنبال شناسایی ظرفیت‌های فضایی خود هستند تا آن‌ها را به یک منبع اقتصادی تبدیل کنند.

رئیس سازمان فضایی ایران همچنین افزود ایران نیز مانند سایر کشورها به دنبال استفاده از ظرفیت‌های فضایی خود بوده و قصد داریم به زودی پارک توسعه فناوری نجومی کاشان را ایجاد کنیم. طبق برآوردها انتظار می‌رود شهر کاشان در 6 ماه نخست سال، بالغ بر 4.5 میلیون توریست جذب کند و اقتصاد روز آن فعال خواهد شد. همچنین کاشان از شب‌های پرستاره برخوردار بوده و در این زمینه نیز می‌تواند توریست فضایی جذب کند و اقتصاد شب این شهر هم فعال می‌شود.

پارک گردشگری فضایی

دره ستارگان قشم

از طرفی مناطق کویری ایران بستر بسیار مناسبی برای اکتشافات فضایی، نجوم و رصد اجرام آسمانی به شمار می‌رود و در این زمینه با پیشنهاد‌های سرمایه‌گذاری چند کشور خارجی نیز مواجه بوده‌ایم. به دلیل وجود بیش از 150 منجم ایرانی در امریکا و اروپا، قصد داریم کارگاه بین‌المللی نجومی برگزار کرده و از همکاری منجمان خارجی در این حوزه استفاده کنیم.

پارک گردشگری فضایی

گندم بریانک کرمان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ایران درست کرده ؟
    افرین!!!

  2. چ عجب این همه جای دینی داریم هیچ کس بهشون نمیرسه