رجیستری گوشی های چند سیم کارت

نحوه رجیستری گوشی های چند سیم کارت و فعال کردن اسلات دوم این گوشی‌ها

بسیاری از کاربران در انجام رجیستری گوشی های چند سیم‌ کارت خود با مشکل مواجه شده‌اند و سیم کارت دوم آن‌ها غیر فعال شده و فقط می‌توانند از یک سیم کارت استفاده کنند. در ادامه با روش صحیح رجیستر کردن این گوشی‌ها و نحوه فعال کردن اسلات سیم کارت دوم آشنا می‌شویم.

مدتی است که طرح رجیستری با هدف جلوگیری از قاچاق گوشی های موبایل شروع شده است. در این بین تعدادی از کاربران با مشکل‌های گوناگونی مواجه شده‌اند. یکی از این مشکل‌ها، رجیستری گوشی های چند سیم‌ کارت است. برخی از کاربران پس از شروع این طرح تنها از یک اسلات سیم‌کارت گوشی خود استفاده کردند و حالا پس از قرار دادن سیم کارت در اسلات دوم با پیام رجیستر نبودن و غیرقانونی بودن گوشی خود مواجه شده‌اند. پس از بررسی‌های انجام شده کمیته اجرایی طرح رجیستری راه‌‌حل‌های این مشکل را منتشر کرده که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

رجیستری گوشی های چند سیم کارت

رجیستری گوشی های چند سیم‌ کارت نو

کسانی که گوشی های چند سیم کارت نو (آکبند) خریداری می‌کنند با فعال‌سازی یک شناسه (سیم‌کارت اول) سایر شناسه‌ها یا سایر اسلات‌های سیم کارت گوشی نیز فعال می‌شود و نیازی نیست برای دیگر شناسه‌ها این فرایند را تکرار کنند.

رجیستری گوشی های چند سیم کارت

رجیستری گوشی های چند سیم‌ کارت کارکرده

برخی از کاربران قبل از اینکه طرح رجیستری شروع شود گوشی های چند سیم کارت داشته و از یک سیم کارت آن استفاده می‌کردند که حالا پس از قرار دادن سیم‌کارت در اسلات دوم با هشدار غیر قانونی بودن گوشی مواجه شده‌اند؛ چرا که شناسه دوم گوشی موبایل شما توسط اپراتوری ثبت نشده است و به همین دلیل شبکه به صورت خودکار آن را غیرقانونی تشخیص می‌دهد.

برای حل این مشکل ابتدا به آدرس سامانه همتا (hamta.ntsw.ir) مراجعه کنید. سپس با وارد کردن شماره موبایل خود (همان شماره سیم‌کارتی که قبل از شروع طرح در اسلات اول گوشی وارد کرده‌اید) به قسمت کارتابل بروید و از بخش افزودن دستگاه، هر دو شناسه (IMEI) را به سامانه اعلام کنید.

رجیستری گوشی های چند سیم کارت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. سلام. من یک گوشی جدید گرفتم که دو سیم هست ولی اسلات دوم را هنوز استفاده نکردم، چطوری میشه استفاده کنم. لطفاً جواب بدید:(

  2. سلام من با سیم کارت همراه اولم گوشیمو ثبت کردم ولی الان بدلایلی مجبورم این سیم کارتمو در بیارم از گوشی و یه سیم کارت دیگه بندازم روش . میخاستم ببینم مشکلی بوجود نمیاره برام ؟؟ یا چیکار باید بکنم
    با تشکر

  3. توضیحات کامل نیستن عزیز
    تو خودت یه بار همین چیزی که میگی رو امتحان کن اگه شد و اوکی بود بیا مطلب رو انتشار بده

  4. سلام خسته نباشین . من سیم کارت دوم انداحتم شناسه دومی رو هرچه میزنم قبول نمیکنه چرا اخه ایمیل بزنین جوابو ممنون میشم

  5. سلام خسته نباشین . من سیم کارت دوم انداحتم شناسه دومی رو هرچه میزنم قبول نمیکنه چرا اخه

  6. سلام
    من گوشیم فقط از یک سیم کارت استفاده می کنه اما می خوام اون سیم کارتو جابه جا کنم وقتی میذارمش مینویسه سیم کارت ثبت نشده است باید چیکارکنم؟
    من هردو سیم کارتمو لازم دارم و مجبورم دائم سیم کارت عوض کنم
    لطفا جواب بدین ضروریه

  7. درست متوجه نشدم

  8. این اقدامات، باید اتوماتیک توسط سیستم های کامپیوتری انجام بشه، تا مردم این قدر اذیت نشن

    با سپاس

  9. ممنون از اطلاع رسانی

  10. این کارا چیه دیگه شورشو دراوردن

  11. ینی من خیلی وقت پیش ثبت کردم یه سیم کارت
    بعد یه سیم دیگه انداختم روش گفتن کاری نمیخاد بکنی اوکیم ؟؟

  12. چ برنامه ایه سر ردم در اوردن