چند پنجره‌ای Multi-Window

اندروید Q امکان اجرای همزمان اپلیکیشن‌ها در پنجره‌های جداگانه را فراهم می‌کند

اندروید Q با قابلیتی موسوم به Multi-Resume، امکان اجرای همزمان و بدون وقفه‌ی چند اپلیکیشن در گوشی‌های هوشمند را فراهم خواهد کرد. این در حالی است که در نسخه‌های فعلی اندروید با باز شدن دو اپلیکیشن روی صفحه، تنها یکی فعال خواهد بود و عملکرد دیگری متوقف خواهد شد.

گوگل قابلیت چند پنجره‌ای (Multi-window) را ابتدا به اندروید نوقا وارد کرد و سپس در نسخه‌های بعدی اندروید، شکل‌های متنوع‌ و کاربردی‌تر به آن داد. گوشی های هوشمند امروزی نیز با صفحه نمایش بزرگ خود، فضای بیشتری را برای این کار فراهم کرده‌اند.

با این حال هنوز یک محدودیت جدی وجود دارد و آن اینکه اگرچه اپلیکیشن‌ها در پنجره‌های جداگانه باز می‌شوند؛ اما اندروید امکان اجرای دو اپ به طور همزمان را نمی‌دهد و کاربران ناگزیرند به طور دستی، تنها یکی را در حالت فعال قرار دهند.  این محدودیت با قابلیت جدید Multi-Resume در اندروید Q برداشته خواهد شد و تمامی اپلیکیشن های باز شده در پنجره‌های مجزا، می‌توانند در آنِ واحد فعال باشند.

Multi-Resume در اندروید Q

با توجه به اینکه اخیرا اندروید پشتیبانی از گوشی های هوشمند انعطاف پذیر را نیز آغاز کرده است، کاربرد Multi-Resume بیشتر به چشم خواهد آمد. حتی این قابلیت می‌تواند در اندروید 9 پای نیز وجود داشته باشد، اما گوگل انتخاب آن را بر عهده سازندگان دستگاه‌ها و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها گذاشته شده است؛ در حالی که Multi-Resume در اندروید Q یک ویژگی پیش‌فرض خواهد بود.

البته این قابلیت تا اواخر سال آینده میلادی از راه نخواهد رسید؛ چرا که هنوز اندروید Q فاصله زیادی تا آماده‌سازی و انتشار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. خیلی جالبه افرین بهشون

  2. الانم میشه اینکارو کرد

  3. یعنی میشه همزمان با دونفرم چت کرد؟

  4. اخ اخ ابن یکی خیلی نیازه واقعا کارو سریعتر پیش میبره