هیوندای توسان 2018

هیوندای توسان 2018 چه ویژگی‌هایی دارد؟

هیوندای توسان 2018 (Hyundai Tucson) در چند تریم مختلف با امکانات و مشخصات متنوع به بازار جهانی عرضه می‌شود. در این مطلب قصد داریم برخی از ویژگی‌های این نسل از هیوندای توسان را بررسی کنیم.

هیوندای توسان 2018 نسبت به مدل‌های پیشین با امکانات و تجهیزات پیشرفته‌تری طراحی و عرضه شده است. این شاسی بلند میان‌سایز با چهار تریم اکتیو، اکتیو ایکس، الیت و هایلندر به بازارهای جهانی عرضه شده که حدود 77 درصد از کل فروش این خودرو به نسخه‌های اکتیو و اکتیو ایکس مربوط می‌شود. از طرفی نسخه اکتیو ایکس این خودرو به تنهایی توانسته است بیش از 56 درصد از فروش از آن خود کند. این نسخه به امکاناتی نظیر صندلی‌های چرمی، شیفتر، غربیلک فرمان پریمیوم، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی و آینه‌های تاشو برقی گرمکن مجهز است.

هیوندای توسان 2018

مشخصات فنی هیوندای توسان 2018

این خودرو به یک موتور 1.6 لیتری بنزینی توربوشارژ مجهز است، اما آیا این پیشرانه می‌تواند از این شاسی بلند 1700 کیلوگرمی پشتیبانی کند؟ در جواب این سوال باید بگوییم بله و اینکه هیوندای توسان 2018 از قدرت و انعطاف‌پذیری بسیار خوبی برخوردار است. موتور این خودرو قادر به تولید قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن‌متر است که در دور موتور 1500 تا 4500 این ظرفیت را فراهم می‌کند. از طرفی این موتور 1.6 لیتری در کنار یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه قرار می‌گیرد، در حالی که در نسخه‌های 2 لیتری قبلی از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و دستی استفاده می‌شد.

هیوندای توسان 2018

کشش خودرو هیوندای توسان 2018 در دنده‌های سنگین به لطف توربوشارژرهای دوقلو بسیار مناسب عمل می‌کند، اما در دنده سوم، این خودرو به پدال گاز با تاخیر محسوسی واکنش داده و گاهی به نظر می‌رسد که به معکوس کشیدن نیاز است. عملکرد فرمان این خودرو نیز بسیار راحت است و در هنگام پارک خودرو این ویژگی به خوبی حس می‌شود و برای مسافرت‌های طولانی بسیار کارآمد خواهد بود. هنگام رانندگی با هیوندای توسان 2018 وقتی از پیچ‌ها عبور می‌کنید به خوبی با سرزندگی و محکم بودن این خودرو آشنا خواهید شد؛ چرا که عملکرد سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب به خوبی انجام می‌شود.

هیوندای توسان 2018

کمک‌ فنرهای این خودرو از سفتی خاصی برخوردارند که در هنگام برخورد با ناهمواری‌های بزرگ به خوبی واکنش نشان داده و فشار وارده به سیستم تعلیق جذب می‌شود، اما در جاده‌های غیر هموار با درگیری‌های زیادی از سوی سیستم تعلیق مواجه خواهید شد که برای راننده کمی حوصله‌بر است.

هیوندای توسان 2018

امکانات داخلی خودرو 

خودرو هیوندای توسان 2018 از صندلی‌های چرمی برخوردار است که به راحتی بدن سرنشین را در خود جای داده و تطبیق‌پذیری مناسبی دارد، اما این صندلی با کمی سفتی همراه بوده که انتظار می‌رفت برای این خودروی سطح بالا، متریال بهتری در نظر می‌گرفتند. از طرفی طراحان برای نقاط مختلف کابین خودرو سعی کردند از متریال نرمی استفاده کنند، اما در طراحی کابین توسان هایلندر از مواد پلاستیکی خشک و کم‌کیفیتی استفاده شده است که دور از انتظار بود.

هیوندای توسان 2018

از طرفی وقتی داخل این خودرو می‌نشینید به بیرون از خودرو دید خوبی دارید. ابعاد خودرو به گونه‌ای است که 5 سرنشین بزرگسال به خوبی در آن جای گرفته و فضای خوبی برای سر، پا و آرنچ آن‌ها وجود دارد. سازندگان این خودرو به خوبی کابین را عایق‌بندی‌ کرده‌اند تا در ترافیک، محیط‌های پر سروصدا و حتی صدای موتور خودرو نیز به داخل کابین نفوذ نکند و سرنشینان از آرامش مطلوبی بهره‌مند شوند، اما زمانی که دور موتور به 5000 برسد شرایط کمی متفاوت خواهد بود.

هیوندای توسان 2018

طراحان برای کابین خودرو فضا‌های جانبی خوبی در نظر گرفته‌اند تا نگهداری وسایلی نظیر گوشی موبایل، بطری آب، کیف پول و دیگر وسایل این‌چنینی برای سرنشینان دغدغه‌ای را ایجاد نکند. از طرفی برای سرنشینان جلو دو عدد پورت برق 12 ولت، یک عدد پورت USB و یک عدد پورت جک 3.5 میلی‌متری تعبیه شده و جعبه داشبورد نیز از روشنایی و خنک‌ساز بهره می‌برد.

هیوندای توسان 2018 از فضای بار مناسبی برخوردار بوده که از لحاظ ارتفاع و پهنا به خوبی طراحی شده تا چمدان‌های بزرگ و سایر وسایل مسافرتی به خوبی در آن جای بگیرد. چرخ زاپاس این خودرو در کف محفظه بار پنهان شده و دو جعبه کوچک جهت نگهداری وسایل قیمتی در آن وجود دارد. همچنین به کمک چهار قلاب طراحی شده در محفظه بار می‌توانید تمامی وسایل خودتان را به خوبی سر جایشان محکم کنید.

هیوندای توسان 2018

تجهیزات هیوندای توسان 2018

محصول جدید هیوندای به تجهیزات بسیاری خوبی مجهز است که از آن‌ها می‌توان به امکاناتی نظیر صندلی‌های برقی جلو مجهز به گرمکن و سردکن، سانروف پانوراما، چراغ‌های LED، آینه تاریک‌شونده، درب پشت برقی، ترمز دستی برقی، سیستم ناوبری جدید، اپل کارپلی و اندروید اتو، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، استارت دکمه‌ای به همراه کلید مجاورت اشاره کرد.

هیوندای توسان 2018

قیمت هیوندای توسان 2018

شرکت هیوندای برای نسخه اکتیو قیمت 31 هزار 590 دلار و برای نسخه اکتیو ایکس قیمت 33 هزار و 650 دلار را در نظر گرفته است. تریم‌های الیت و هایلندر هیوندای توسان 2018 به پیشرانه بنزینی و سامانه چهار چرخ محرک مجهز هستند و از موتور 1.6 لیتری بنزینی توربوشارژ بهره می‌برند. برای خرید نسخه الیت باید مبلغ 39 هزار و 250 دلار و برای نسخه هایلندر 45 هزار و 450 دلار هزینه کنید.

جمع‌بندی

خودرو هیوندای توسان 2018 همانند تمامی مدل‌های خود که در سال‌های گذشته به بازار عرضه شده است، خودرو محبوبی بوده و سواری بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد. این خودرو به دلیل بهره‌مندی از کیت‌های تکنولوژیک مختلف می‌تواند در ردیف خودروهای پیشرفته قرار بگیرد. از نظر ما نسخه الیت این خودرو به دلیل اینکه نسبت به تریم‌ هایلندر قیمت کمتری دارد و حدود 6 هزار دلار صرفه‌جویی اقتصادی را به همراه دارد، گزینه‌ بهتری است. البته مدل اکتیو ایکس 6 هزار دلار ارزان‌تر از نسخه الیت است و به دلیل برخورداری از رینگ‌های کوچکتر سواری نرمی را به همراه داشته و گزینه پرطرفداری محسوب می‌شود. خودرو هیوندای توسان 2018 در بازارهای جهانی رقبای زیادی داشته که خودرو کیا اسپورتیج رقیب اصلی آن به شمار می‌آید.

هیوندای توسان 2018

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چه خوبه به خدا هرچه قدرم پول بدی خوبه واسش

  2. 33 هزار دلار هیچی نیست بخدا