مودم 5G اینتل

مودم 5G اینتل مخصوص گوشی های هوشمند معرفی شد

مودم 5G اینتل با نام “Intel XMM 8160 5G” رسما معرفی شد. این مودم، 3 تا 6 برابر سریع‌تر از 4G LTE است. در ادامه، نگاهی به امکانات و ویژگی‌های مودم اینتل خواهیم داشت.

اپراتورها و سازندگان گوشی های هوشمند در حال آماده شدن برای ارائه نسل جدید اینترنت هستند. برای پیشبرد این موضوع، اینتل اخیرا از مودم XMM 8160 پرده برداشته است. کوالکام به عنوان اصلی‌ترین رقیب اینتل در حوزه تولید چیپ‌های موبایلی، مودم 5G خود را دو سال پیش معرفی کرد؛ اما زودتر از اوایل 2019 و عرضه اولین گوشی ها همچون نسل جدید وان پلاس، شاهد استفاده از آن نخواهیم بود.

مدیران می‌گویند از نیمه دوم 2019، چیپ‌های آنها در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد و اولین گوشی های مجهز به مودم‌های این شرکت، احتمالا سال 2020 از راه خواهند رسید. ظاهرا اینتل بیش از شش ماه زودتر از برنامه اولیه، در حال ارائه این مودم‌ها است.

اما مودم 5G اینتل که مدت زمان بیشتری در حال توسعه بوده، چه نقاط قوتی خواهد داشت؟ نخستین موضوع که اهمیت بالایی دارد، به‌کارگیری یک روش جامع توسط مهندسان است. XMM 8160 نه‌تنها از اتصال 5G پشتیبانی کامل خواهد داشت، بلکه سازندگان، شبکه‌های قدیمی‌تر 3G ،2G و 4G را هم فراموش نکرده‌اند. در حقیقت، رویکرد این کمپانی آمریکایی، نیاز به استفاده از 2 مودم مجزا برای نسل جدید اینترنت و شبکه‌های قدیمی‌تر را از بین خواهد برد.

مودم 5G اینتل

چیپ واحد به صفحات مدار چاپی کوچک‌تر نیاز دارد؛ چیزی که برای گوشی های هوشمند به معنی امکان مجهز شدن به باتری‌های بزرگ بوده و به دستگاه‌های هوشمند کوچکتر نیز اجازه می‌دهد از 5G پشتیبانی کنند. این موضوع اهمیت بسیاری دارد زیرا اینترنت اشیا، یکی از زمینه‌هایی است که انتظار می‌رود با ارائه شبکه 5G بهینه‌تر از همیشه شود.

حداکثر سرعت دانلود 6 گیگابیت بر ثانیه با مودم 5G اینتل

در کنار اندازه کوچ، مودم 5G اینتل حداکثر سرعت دانلود را به 6 گیگابیت بر ثانیه خواهد رساند تا نسل جدید، 3 تا 6 برابر سریع‌تر از 4G LTE باشد. این چیپ از تمام باندهای ضروری، از محدوده 600 مگاهرتز تا 6 گیگاهرتز و فرکانس‌های mmWave که از 24 گیگاهرتز آغاز می‌شوند، پشتیبانی خواهد کرد.

برنامه‌های اینتل برای ارائه مودم‌های 5G به صورت اتفاقی با شایعات مربوط به عرضه اولین گوشی های آیفون با پشتیبانی از نسل جدید در سال 2020، در یک راستا قرار دارند. لازم به ذکر است که در حال حاضر، اینتل تنها تامین‌کننده مودم برای آیفون های 2018 است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. او مای گاد چه سرعتی

  2. سرعت ۶ گیگابایت در ثانیه😱😍😍😍 واااای منقلب شدم

  3. خدایی تو ایران3G هم به زور ساپورت میشه