سرویس VoLTE همراه اول

سرویس VoLTE همراه اول راه‌اندازی شد؛ تجربه‌ی صدای باکیفیت بر بستر 4G

سرویس VoLTE همراه اول (Voice over LTE) به طور رسمی راه‌اندازی شد و اکنون کاربران می‌توانند تماس صوتی باکیفیت بر بستر 4G را تجربه کنند. در ادامه با ویژگی‌ها و مزایای این سرویس و نحوه فعال‌سازی و استفاده از آن آشنا می‌شویم.

سرویس VoLTE همراه اول با هدف ارائه صدای باکیفیت‌تر بر بستر 4G به مشترکان اپراتور اول ارتباطی کشور ارائه می‌شود. پیش از این، برخی اپراتورها این فناوری را به صورت آزمایشی ارائه کرده بودند، اما حالا اپراتور همراه اول، سرویس VoLTE را به طور رسمی برای تمام کاربران خود به راه انداخته است. اکنون مشترکان همراه اول می‌توانند با کیفیت HD مکالمه صوتی داشته باشند و آخرین استانداردهای جهانی در بخش صوت را تجربه کنند.

مزایای سرویس VoLTE همراه اول

  • کیفیت و پایداری تماس به دلیل پهنای باند گسترده‌تر LTE، بیشتر است.
  • زمان برقراری تماس یا Call Setup در VoLTE بسیار کمتر است.
  • استفاده‌ی همزمان از مکالمه و دیتا میسر می‌شود. در واقع اتصال اینترنت در زمان مکالمه قطع نخواهد شد.
  • در هنگام مکالمه، گوشی به شبکه 2G یا 3G سوییچ نمی‌کند که این به معنای قطع نشدن اینترنت، کاهش نیافتن پهنای باند ارتباطی و صرفه‌جویی در مصرف باتری است.
  • این سرویس با وجود کیفیت بالاتر نسبت به تماس معمولی، هزینه‌ی بیشتری ندارد و با همان تعرفه‌ی تماس صوتی عادی به مشترکان ارائه می‌شود.

سرویس VoLTE همراه اول

در حال حاضر، سرویس VoLTE همراه اول در گوشی‌های زیادی فعال نشده و قرار است به زودی برندها و مدل‌های مختلف به لیست گوشی های پشتیبانی کننده از این سرویس اضافه شوند. گوشی‌های هواوی پی 10، هواوی پی 10 پلاس، سامسونگ گلکسی اس 8، سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس، ال جی کیو 6 (KG M700) و ال جی کیو 6 پرایم، گوشی‌هایی هستند که فعلا سرویس VoLTE روی آن‌ها فعال شده است.

نحوه فعال‌سازی VoLTE

برای فعال کردن سرویس VoLTE همراه اول ، اول از همه باید از سیم کارت یو سیم (USIM) استفاده کنید و اگر سیم کارت شما یو سیم نیست، باید آن را تعویض کنید. برای برقراری تماس VoLTE نیازی به روشن بودن اینترنت و فعال بودن بسته دیتا نخواهید داشت. در صورتی که در پوشش شبکه 4G هستید و گوشی شما در فهرست گوشی های پشتیبانی کننده از این فناوری قرار دارد، با شماره‌گیری کد دستوری ستاره 10 ستاره 2451 مربع (#2451*10*)، سرویس VoLTE را به صورت رایگان فعال کنید.