مومیایی گربه و سوسک

کشف عجیب مومیایی گربه و سوسک در گورستان ساکارای مصر

کشور مصر اخیرا در جریان کاوش های باستان شناسی خود در گورستان ساکار موفق به کشف مومیایی گربه و سوسک  شده که در نوع خود بی همتا هستند.

گورستان ساکارا در شهر ممفیس در مصر قرار دارد و همواره آبستن راز و رمزهای بسیاری بوده است. کشفیات باستان شناسان در این گورستان کهن و مرموز بسیار شگفت انگیز بوده است، اما مومیایی های جدید کشف شده را نمی توان شگفت انگیز عنوان کرد، بلکه این کشف را باید یک شوک بزرگ توصیف نمود؛ آنها مومیایی گربه و سوسک هستند.

در گورهایی که باستان شناسان مصری اخیرا آنها را حفر کرده اند، شاهد به خاک سپاری مومیایی چندین گربه هستیم. همچنین مصریان باستان با مومیایی سوسک های سرگین غلطان آنها را در مقابر گورستان ساکارا جای داده اند. سوسک های سرگین غلطان در آیین های مذهبی مصر باستان از اهمیت بالایی برخوردار بودند و می توان آنها را نمادی از رع عنوان کرد.

کشف مومیایی گربه و سوسک سابقه نداشته است

کارشناسان مصری می گویند مقابر جدید کشف شده منزلگاه ابدی چندین حیوان نادر مومیایی شده هستند که تا کنون مشاهده نشده و در نوع خود بی نظیر است. در جریان مکاشفات جدید، باستان شناسان برای نخستین بار موفق به کشف مومیایی گربه و نیز دو سوسک شدند که در دو تابوت سنگی مستطیل شکل جای داده و با وسواس خاصی تزیین شده بودند. سوسک های یاد شده در پارچه مخصوصی پیچیده شده بودند تا برای زندگی ابدی آماده شوند.

این مقابر در زمان کوتاهی پس از ساخته شدن هرم بزرگ جیزه ساخته شده اند و متعلق به سال های ۲۵۰۰ تا ۲۳۵۰ قبل از میلاد و دوران دودمان پنجم پادشاهی کهن مصر هستند. مومیایی سوسک سرگین غلطان را باید یکی از بزرگترین و نادرترین کشفیات از دوران مصر باستان عنوان کرد.

تابوت های کشف شده نیز مهر و موم بوده و بر روی آنها تصاویر سرگین غلطان حک شده بود. البته این مقابر تنها ماوای سرگین غلطان و گربه های مومیایی نبودند. در این مقابر اقلام دیگری نیز کشف شد، از جمله مجسمه هایی از مارهای کبرا که رنگ آمیزی شده بود، تابوت های سنگی به شکل کروکودیل و نیز مجسمه های از حیوانات مختلف که جملگی از جنس طلا بودند.

باستان شناسان همچین در این مقابر موفق به کشف چندین گردن بند، قوطی کاسه ای، ابزار نوشتن و سبدهای پاپیروس شدند. انتظار می رود در اطراف این مقابر بتوان مقابر مشابه دیگری را نیز کشف نمود.

اخیرا حضور گردشگران در مصر کمرنگ شده است و کارشناسان و باستان شناسان مصری امیدوارند کشف مومیایی گربه و سوسک راهی برای بازگرداندن گردشگران به کشور مصر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. خدا یاچه چیزایی ادم میشنوه

  2. ادم یاد فیلم ترسناکشون میندازه

  3. گربه ها نگه بان دنیای مردگان بودن

  4. یا خدا گربه وسوسکم مومیایی می کردن