عینک هوشمند گوگل گلس

گوگل گلس 2 در دست تولید است و سال 2019 معرفی می‌شود

ظاهرا تلاش نافرجام برای فراگیر کردن عینک‌های هوشمند، گوگل را ناامید نکرده و این کمپانی در حال آماده‌سازی شرایط برای عرضه‌ی گوگل گلس 2 (Google Glass 2) در سال آتی میلادی است.

نخستین حضور گوگل گلس در بازار به سال 2013 بازمی‌گردد که البته با موفقیت همراه نبود. قیمت بالا و نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی و امنیت، از جمله عواملی بودند که منجر به عدم استقبال مشتریان از عینک هوشمند گوگل شدند. قرار بود عملکرد این گجت پوشیدنی، مشابه هندزفری برای گوشی های هوشمند باشد؛ با این تفاوت که کاربران قادر به مشاهده اطلاعات روی نمایشگر آن باشند و از طریق صدور فرمان صوتی، بتوانند به گشت و گذار در اینترنت هم بپردازند. حالا خبر رسیده که گوگل گلس 2 به عنوان سومین مدل از این عینک هوشمند در راه است.

سال گذشته دومین نسخه‌ی آن با نام گوگل گلس انترپرایز ادیشن (Google Glass Enterprise Edition) وارد بازار شد که با وجود برخی بهینه‌سازی‌ها نسبت به مدل اورجینال، همان قیمت 1500 دلاری را حفظ کرد. ظاهرا گجت جدید با نام کامل گوگل گلس 2 انترپرایز ادیشن، هم‌اکنون تاییدیه رگولاتوری امریکا (FCC) را نیز دریافت کرده است. البته بعید به نظر می‌رسد که در سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی آن باشیم و احتمالا این موضوع به سال 2019 موکول خواهد شد.

گوگل گلس 2

وب‌سایت MySmartPrice نیز با استناد به مدارک انتشار یافته از سوی FCC، گزارش داده که پشتیبانی از شبکه 4G جزو ویژگی‌های گوگل گلس 2 نیست؛ اما قطعا قابلیت پشتیبانی از وای-فای و بلوتوث را خواهد داشت. همچنین تغییرات جزئی در طراحی این عینک هوشمند نیز محتمل به نظر می‌رسد؛ هر چند که مهم‌ترین انتظار علاقه‌مندان، بهبود وضعیت باتری و دوربین آن است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه