اندروید 9 برای گلکسی اس 9

آغاز برنامه بتای اندروید 9 برای گلکسی اس 9 + آموزش نحوه ثبت نام

برنامه بتای اندروید 9 برای گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ آغاز شد. کاربران می‌توانند با شرکت در این برنامه زودتر از بقیه به روزرسانی سیستم عامل اندروید 9 پای را برای گلکسی S9 خود دریافت کرده و از رابط کاربری جدید One UI لذت ببرند.

سامسونگ در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود که در ابتدای ماه جاری میلادی برگزار شد، چیزهای مختلفی را معرفی کرد که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها برای عموم کاربران، رابط کاربری جدید گوشی های هوشمند این شرکت با نام One UI محسوب می‌شود. قرار است این رابط کاربری در ماه ژانویه سال 2019 (دی – بهمن) منتشر شود. اندروید 9 برای گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس که به تازگی انتشار نسخه بتای آن آغاز شده، دارای همین رابط کاربری است.

نحوه دریافت اندروید 9 برای گلکسی اس 9

در این مطلب نحوه دریافت آپدیت اندروید 9 برای گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس و همچنین نکات مربوط به آن را تشریح خواهیم کرد. اگرچه در اختیار داشتن سیستم عامل جدید زودتر از بقیه بسیار هیجان‌انگیز است، اما این کار ریسک‌های خاص خود را دارد. نسخه‌های بتا به منظور تست و عیب‌یابی منتشر شده و اغلب دارای باگ‌ هستند، به همین دلیل برخورد به ارورها و مشکلات زیاد دور از انتظار نیست.

اندروید 9 برای گلکسی اس 9

رابط کاربری One UI چیست و چه مزایایی دارد؟

One UI نام جدیدی است که سامسونگ برای رابط کاربری گوشی های اندرویدی خود برگزیده است. این رابط جدید بوده و اولین نسخه آن بر پایه اندروید 9 توسعه یافته است. پیشتر، رابط کاربری دستگاه‌های اندرویدی سامسونگ اکسپرینس و قبل از آن، تاچ ویز بود. سامسونگ مدعی است با هدف فراهم کردن بستری بی‌دردسر برای کاربران به منظور کار کردن با گوشی هوشمند خود، رابط کاربری جدید را در همکاری نزدیک با گوگل و همچنین جامعه توسعه‌دهندگان اندروید ایجاد کرده است. به این ترتیب اندروید 9 برای گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، تجربه‌ای متفاوت از کار کردن با گوشی های اندرویدی فراهم خواهد کرد.

از آنجایی که گوشی های سامسونگ دارای نمایشگرهای بزرگ هستند، رابط کاربری One UI تا حد زیادی برای فراهم کردن امکان کار کردن با گوشی به وسیله یک دست بهینه‌سازی شده است. به عنوان نمونه، چیزهایی همچون منو و نوتیفیکیشن در پایین نمایشگر قرار دارند. به عنوان دیگر تغییرات این رابط که در اندروید 9 برای گلکسی اس 9 مشاهده خواهید کرد باید به لاک اسکرین جدید با فونت متفاوت، آیکون‌های اپلیکیشن دگرگون شده و دکمه‌های مسیریابی روی نمایشگر جدید، اشاره کرد. اکنون یک حالت تیره (دارک مورد) وجود داشته و نیاز به استفاده از لانچرهای جانبی را برای علاقه‌مندان به آن از بین می‌برد. در ادامه تصاویری از رابط کاربری One UI را مشاهده خواهید کرد.

کدا گوشی ها رابط One UI را دریافت می‌کنند؟

در حال حاضر تنها کاربران دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس قادر به شرکت در طرح دریافت نسخه بتای اولین سری رابط One UI هستند. کاربران گلکسی نوت 9 قادر به پیوستن به جمع تست‌کنندگان این رابط نبوده و این اتفاق هرگز نیز نخواهد افتاد. بعد از تست نسخه بتای اندروید 9 برای گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس توسط کاربران این دو مدل و سپس توسعه نسخه پایدار سیستم عامل جدید، کاربران گلکسی نوت 9 همین نسخه نهایی را دریافت خواهند کرد. بر اساس جدیدترین اخبار، رابط کاربری One UI مبتنی بر اندروید 9 پای، در نهایت برای گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 نیز منتشر خواهد شد.

اندروید 9 برای گلکسی اس 9

رابط One UI چه زمانی و برای کدام کشورها منتشر می‌شود؟

نسخه بتای این رابط از روز پانزدهم نوامبر (بیست و چهارم آبان) برای کاربران ایالات متحده آمریکا، آلمان و کره جنوبی منتشر شده است. گفته شده پنج روز بعد از این تاریخ، کاربران کشور انگلیس نیز قادر به دریافت آپدیت اندروید 9 برای گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس خواهند بود. این برنامه در ادامه برای کاربران کشورهای چین، فرانسه، هند، لهستان و اسپانیا به منظور ثبت نام در دسترس قرار می‌گیرد.

فراموش نکنید همیشه تعداد محدودی برای ثبت نام مجاز می‌شوند، به همین دلیل در صورت تمایل به شرکت در برنامه تست نسخه بتای اندروید 9 برای گلکسی اس 9 هر چه زودتر اقدام کنید.

اندروید 9 برای گلکسی اس 9

در صورت بروز مشکل چه کاری باید انجام دهیم؟

پیشنهاد می‌شود پیش از ثبت نام در طرح و دریافت به روز‌رسانی اندروید 9 برای گلکسی اس 9 و یا گلکسی اس 9 پلاس خود، با استفاده از برنامه Smart Switch از داده‌هایتان بکاپ تهیه کنید. همچنین بعد از دریافت سیستم عامل جدید، همه نرم افزارهای خود را به منظور افزایش انطباق‌پذیری‌شان، از گوگل پلی استور آپدیت کنید. اگر به مشکلی غیر قابل حل برخورد کردید، با مرکز خدمات مشتریان سامسونگ در کشور خود تماس بگیرید.

شرکت در طرح تست آپدیت اندروید 9 برای گلکسی اس 9

  • برنامه Samsung Members را از گوگل پلی استور یا فروشگاه گلکسی اپس دریافت کنید. کاربران ساکن آمریکا می‌بایست از برنامه +Samsung استفاده کنند.
  • بعد از نصب برنامه را باز کرده و بر روی گزینه “Registration of One UI Beta Program” به منظور ارسال فرم درخواست ضربه بزنید.
  • اگر دارای اکانت سامسونگ بوده و همه شرایط ذکر شده در برنامه را دارا هستید، عملیات ثبت نام به پایان رسیده است. اگر اکانت سامسونگ ندارید، برای تکمیل کردن فرآیند می‌بایست ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • بعد از اتمام قادر به نصب اندروید 9 برای گلکسی اس 9 و یا گلکسی اس 9 پلاس هستید. با رفتن به مسیر Settings -> Software update -> Download updates manually این کار را انجام دهید.

اگر متوجه شدید روحیات شما با ناسازگاری‌های نسخه بتا سازگار نیست، ابتدا حضور خود در این برنامه را با رفتن به مسیر Settings -> Galaxy Beta Program -> Deregister درون یکی از دو اپلیکیشن بالا، لغو کنید. در ادامه خواهید توانست از طریق اتصال کامپیوتر به گوشی و کمک گرفتن از نرم افزار Smart Switch، به اندروید 8 دانگرید کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چه رنگای جالبی داره