گوشی شارپ آکواس آر 2 کامپکت

شارپ آکواس آر 2 کامپکت به عنوان اولین گوشی هوشمند با ناچ دوگانه معرفی شد

کمپانی شارپ از تازه‌ترین گوشی خود با نام شارپ آکواس آر 2 کامپکت (Sharp Aquos R2 compact) رونمایی کرد. این نخستین باری است که شاهد وجود دو بریدگی روی نمایشگر یک گوشی هوشمند هستیم. برای آگاهی از مشخصات فنی برادر کوچکتر آکواس آر ۲، با ما همراه باشید.

این محصول تازه که فعلا تنها در ژاپن موجود است را می‌توان در بین گوشی های کامپکت خوب قرار داد. شارپ آکواس آر 2 کامپکت نمایشگری 5.2 اینچی و به قول کمپانی سازنده، freeform دارد که ناچ فوقانی آن از دوربین سلفی میزبانی می‌کند و در ناچ پایینی نیز، حسگر اثر انگشت تعبیه شده است.

گوشی شارپ آکواس آر 2 کامپکت

مشخصات فنی گوشی شارپ آکواس آر 2 کامپکت

صفحه نمایش دستگاه که از یک پنل IGZO (اکسید گالیوم ایندیوم زینک) ساخته شده، دارای وضوح 2280 در 1080 پیکسل و نرخ بازسازی 120 هرتز است. پیش از این، شاهد کیفیت بالای نمایشگرهای شارپ در گوشی های ریزر و اسنشال فون نیز بوده‌ایم. این صفحه نمایش از فناوری HDR10 پشتیبانی می‌کند و با گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. همچنین این گوشی هوشمند، فریمی فلزی دارد و جنس پنل پشتی آن از مواد اکریلیک است.

اما وجود تراشه اسنپدراگون 845 در شارپ آکواس آر 2 کامپکت را باید برگ برنده‌ی این محصول بدانیم؛ چرا که این روزها کمتر گوشی کامپکتی را می‌توان یافت که به یک تراشه پرچمدار تجهیز شده باشد. برای مدیریت اطلاعات، 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی نیز در خدمت کاربران خواهد بود که البته از طریق کارت microSD، امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی به میزان 512 گیگابایت نیز مهیا شده است.

در آکواس آر 2 کامپکت، خبری از حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای نیست که شاید همین موضوع، امکان تعبیه جک 3.5 میلی‌متری هدفون در آن را فراهم کرده باشد. این گوشی قابلیت پشتیبانی از فناوری صوتی Dolby Atmos را نیز دارد که خبر خوشایندی برای موسیقی دوستان خواهد بود.

در مورد دوربین اصلی 22.6 مگاپیکسلی این محصول، باید به ویژگی‌هایی چون لنز 22 میلی‌متری f/1.9، لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و همین‌طور لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر (EIS) اشاره کنیم. ناگفته نماند که دوربین سلفی آن نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی دارد.

باتری دستگاه، دارای ظرفیت نه چندان بالای 2500 میلی‌آمپر ساعتی است که البته از طریق درگاه USB-C امکان شارژ سریع آن وجود خواهد داشت. برخورداری از سیستم عامل اندروید 9 پای و استاندارد IP68 (مقاومت نسبت به آب و گرد وغبار) از دیگر ویژگی‌های قابل توجه شارپ آکواس آر 2 کامپکت به شمار می‌روند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. یگانش کم نبود دوگانش کردن؟ خیلی چرته

  2. ناچ یگانه شم جالب نیست دیگه دوگانه چرته