میزان مصرف کالری در ورزش های مختلف چقدر است؟

ورزش صبحگاهی بهتر است یا ورزش عصرگاهی؟

ورزش صبحگاهی اهمیت زیادی برای سلامتی بدن دارد، اما بسیاری از محققان، ورزش عصرگاهی را مفیدتر می‌دانند. از این رو تحقیقات بسیاری برای انتخاب زمان مناسب ورزش کردن انجام شده که در ادامه از نتایج آن مطلع خواهیم شد.

محققان حوزه سلامت اخیرا گزارشی را منتشر کردند که در آن تاثیر ساعت‌های مختلف شبانه‌روز را بر مقدار کالری سوزانده شده مورد بررسی قرار داده‌اند و به نتایج جالبی دست یافتند. بر اساس این گزارش متوجه می‌شویم که ورزش عصرگاهی مفید‌تر از ورزش صبحگاهی است و علاوه بر آن باید به خواب منظم و الگوهای غذایی مناسب نیز توجه کرد؛ چرا که رعایت این موارد بر کاهش وزن تاثیر مستقیمی می‌گذارند.

ورزش صبحگاهی

سوازندن کالری در ورزش صبحگاهی و عصرگاهی

محققان دانشگاه هاروارد با انجام تست‌های مختلف بر تعدادی از داوطلبان متوجه شدند که هر فرد با انجام ورزش عصرگاهی 10 درصد بیشتر از ورزش صبحگاهی کالری می‌سوزاند. در واقع میزان کالری سوزانده شده در ساعت‌های پایانی روز بیشتر از ساعت‌های اولیه روز است. از طرفی محققان هشدار داده‌اند که عواملی نظیر اختلال خواب و بی‌خوابی طولانی‌مدت در افزایش وزن تاثیر مستقیمی می‌گذارد. در همین رابطه محققان در آینده‌‌ای نزدیک بررسی‌های بیشتری را انجام خواهند داد.

ورزش صبحگاهی