چری آریزو 6

چری آریزو 6 به زودی وارد بازار ایران می‌شود

به زودی چری آریزو 6 (Chery Arrizo 6)، محصول جدید مدیران خودرو با مشخصات و امکانات بسیار خوب در بازار ایران عرضه خواهد شد. در ادامه، مشخصات، امکانات و زمان عرضه این خودروی چینی را بررسی می‌کنیم.

شرکت مدیران خودرو در مهرماه سال جاری برای نخستین بار از محصول جدید خود با نام چری آریزو 6 در ایران رونمایی کرد. این خودرو از لحاظ ظاهری شبیه به خودروهای اروپایی بوده و با مشخصاتی همانند آریزو 5 به بازار عرضه می‌شود. شرکت مدیران خودرو در حال حاضر با برگزاری کارشوهایی در شهرهای مختلف کشور به دنبال معرفی محصول جدید خود بوده که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است. این کارشو برای نخستین بار در پاساژ آرمیتاژ شهر مشهد برگزار شد و پس از استقبال بسیار خوب در  پاساژ ارگ تهران نیز در معرض دید عموم قرار گرفت. مدیران خودرو تصمیم دارد در مجموعه خرید خلیج فارس شیراز و سپس در شهرهای اصفهان، تبریز و بابل کارشوهایی برای معرفی محصول جدید خود برگزار کند.

چری آریزو 6

مشخصات فنی چری آریزو 6

در نگاه اول به خودرو چری آریزو 6 متوجه می‌شویم که طراحی این خودرو بر اساس پلتفرم آریزو 5 انجام شده و از نظر فاصله دو محور نیز به این خودرو شباهت زیادی دارد. اما به جز فاصله محورها، خودرو آریزو 6 از نظر طول، عرض و ارتفاع کمی بزرگ‌تر از مدل قبلی خود است. این خودرو به یک موتور 1.5 لیتر توربو مجهز شده که قادر به تولید قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتون‌متر است. هرچند این خودرو از لحاظ پیشرانه شبیه به خودروهای آریزو 5 و تیگو 7 است، اما محصول جدید چری نسبت به مدل‌های پیشین، جعبه‌ دنده متفاوتی دارد. جعبه‌ دنده CVT این خودرو نسبت به آریزو 5 ارتقا یافته و در حالت‌ تیپ ترونیک (تعویض دنده‌ی مصنوعی) می‌تواند به یک جعبه‌ دنده‌ی 9 سرعته اتوماتیک تبدیل شود. چری آریزو 6 قادر به انجام شتاب‌گیری فوق‌العاده‌ای است و می‌تواند صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف 9.2 ثانیه بپیماید. شرکت خودروسازی چری اعلام کرده این محصول جدید دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 پلاس بوده و در تست‌های انجام شده، مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر را به ثبت رسانده است.

چری آریزو 6

مشخصات ظاهری 

با بررسی تصاویری که از خودرو آریزو 6 در صفحه‌های مجازی مانند اینستاگرام منتشر شده است، متوجه می‌شویم شرکت چری در زمینه طراحی به تکامل و تجربه خوبی رسیده. محصولات جدید این شرکت با ظاهری مشتری‌پسند وارد بازار خواهند شد و به همین جهت استقبال خوبی نیز از آن‌ها صورت گرفته است. به همین علت خودرو آریزو 6 نسبت به نسخه‌های پیشین از طراحی داخلی و بیرونی ارتقا یافته‌ای برخودار بوده و در مقایسه با رقبای هم‌رده خود گزینه بهتری شناخته می‌شود. طراحان این خودرو در زمینه تزئینات بیرونی و داخلی (کابین) خودرو تمرکز خوبی داشته‌اند و به سبک خودروهای آلمانی و انگلیسی نزدیک‌تر است. برای مثال این خودرو از لحاظ طراحی بیرونی و قسمت‌هایی از کابین خودرو به خودروهای شرکت فولکس واگن و آئودی شبیه بوده و طرح مخفی دریچه‌های پرتاب باد نمایی از محصولات جگوار و لندروور را برای بازدیدکننده تداعی می‌کند.

چری آریزو 6

بر اساس جزئیاتی که در کاتالوگ اولیه چری آریزو 6 منتشر شده است، محصول جدید مدیران خودرو در دو تیپ لاکچری و اکسلنت در بازار ایران عرضه می‌شود و به امکانات رفاهی متفاوت و با کیسه‌های هوا بیشتری مجهز خواهد بود. با نگاهی به روند عرضه محصولات مدیران خودرو متوجه می‌شویم که این شرکت پس از مدتی نسخه‌های تمام‌فول محصولات خود را عرضه می‌کند و انتظار داریم این خودرو نیز در تیپ‌های اکسلنت و فول آپشن در بازار ایران عرضه شود.

چری آریزو 6

زمان عرضه و قیمت چری آریزو 6 

بر اساس شنیده‌ها، مدیران خودرو تصمیم دارد محصول جدید خود را در سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران به صورت رسمی رونمایی کند و عموم مردم می‌توانند از نزدیک با سبک طراحی چری آریزو 6 آشنا شوند. از طرفی مدیران خودرو قصد دارد پس از به ثبات رسیدن صنعت خودرو نهایتا تا پایان پاییز امسال روند پیش فروش و سپس مراحل تولید اولیه این خودرو را شروع کند. البته محصول جدید چری هنوز در کشور چین و بازارهای جهانی به صورت رسمی عرضه نشده و قیمت نهایی آن مشخص نیست، اما انتظار می‌رود این خودرو با قیمتی نزدیک به خودرهای آریزو 5 و تیگو 7 به بازار ایران عرضه شود.

چری آریزو 6

مشخصات احتمالی آریزو 6

موتور 1.5 لیتری توربو با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتون‌متر
جعبه دنده اتوماتیک CVT با حالت تیپ ترونیک 9 سرعته
مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 9.2 ثانیه‌ای
تریم داخلی چرم ( صندلی – فرمان – داشبورد )
دریچه‌ی هوای صورت برای سرنشینان عقب
بلوتوث و اتصال مستقیم به تلفن‌های هوشمند
سیستم تهویه دستی الکتریکی و لمسی
نمایشگر پشت آمپر دیجیتال و آنالوگ
آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن
سیستم کنترل پایداری و هرزگردی
رینگ‌های 16 و 17 اینچی آلیاژی
نمایشگر 9 اینچی با حافظه‌ی داخلی
4 بلندگو، 2 تیوتر و 1 ساب ووفر
شش کیسه هوای 10 نقطه‌ای
صندلی راننده 6 جهته دستی
حالت رانندگی اسپورت و عادی
سامانه‌ی رهیاب ماهواره‌ای
سنسور پارک جلو و عقب
سنسور نور و سانروف
نورپردازی کابین و اتوهلد
دی لایت و کروزکنترل
سنسور باد لاستیک
دوربین 360 درجه
ظرفیت باک 55 لیتری
فرمان کمکی برقی
ترمز پارک برقی
دیفرانسیل جلو
استارت دکمه‌ای

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. شرط میبندم کسی توان خرید نداره
    هرکی داره بگه

  2. چقدر شبیه تویتا کراول که معرفی شده