تولید محصولات رنو

تولید محصولات رنو توسط سایپا امکان ندارد

تولید محصولات رنو توسط سایپا به دلیل تامین نشدن قطعات مورد نیاز امکان ندارد. این خبر را نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد و گفت سایپا برای عمل به تعهدات مشتریان بر اساس قرارداد اقدام خواهد کرد.

فریدون احمدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد در روز‌های گذشته با مدیران سایپا جلسه‌ای برگزار کردیم و بر اساس گزارش آن‌ها متوجه شدیم که شرکت سایپا برای تولید محصولات رنو با مشکل مواجه شده و فقط بر اساس قرارداد مشتریان به تعهدات خود عمل می‌کند. از طرفی برخی از منابع عنوان می‌کنند قطعات اصلی ساندرو و ال 90 در انبارهای شرکت سایپا به طور انبوه وجود دارد و آن‌ها به دلایل مختلفی از تولید محصولات رنو خودداری می‌کنند که چنین ادعا‌هایی درخور شرکت سایپا نبوده و در طول فعالیت آن‌ها شاهد چنین بداخلاقی‌هایی نبوده‌ایم. وی افزود باید توجه داشته باشیم که برای تولید هر خودرو از هزاران قطعه استفاده می‌شود که نبود هر قطعه‌ موجب اخلال در روند تولید خواهد شد.

چرا تولید محصولات رنو امکان ندارد؟

فریدون احمدی در ادامه اظهار کرد در جلسه‌ای که با مدیران سایپا داشتیم از آن‌ها خواستیم خودروهای ثبت نامی خریداران را به آن‌ها تحویل دهند و با تمام وجود به تعهدات خود پایبند باشند. اگر شرایط به گونه‌ای بود که تولید محصولات رنو امکان نداشت، سایپا باید بر اساس بند‌های قراردادی که با مشتریان منعقد کرده به تعهدات خود عمل کند. البته باید به این نکته توجه داشت که خودروسازی سایپا یک شرکت دولتی محسوب می‌شود و مدیران این شرکت از سود‌های کلان بهره‌ نمی‌برند و فقط هدفشان جلب رضایت مشتریان است. شرکت سایپا فقط به خاطر نبود قطعات مورد نیاز قادر به تولید محصولات رنو نبوده و مسئولان این شرکت درصددند تا بر اساس قرداد‌ها، نیاز‌ مشتریان را برطرف سازند.

این مقام مسئول در خصوص این که چرا شرکت سایپا شرایطی را در قرارداد با شرکت رنو درج نکرد تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید، گفت شرکت خودروسازی رنو در ایران سرمایه‌گذاری‌های کلانی را انجام داده و حتی برای خرید نیمی از کارخانه کاشان بالغ بر 120 میلیون دلار هزینه کرد. همچنین این شرکت در دوره‌های تحریمی گذشته نیز همچنان با ایران همکاری داشته و به خاطر فشار‌های زیادی که از سوی آمریکا بر روی مسئولان آن اعمال شد، نهایتا همکاری خود را قطع کرده است.

تولید محصولات رنو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. بجان خودم اخرشوونه دیگه

  2. آخرشون نزدیگه بخدا

  3. خیلی راحت جایگزین برا قطعاتشون پیدا میکنن ک عمر ماشینو ۱۰ سال حداقل کمتر کنه

  4. هر بار یه چیز میگن امکان نداره

  5. مرگ بر آمریکا…