آتش سوزی کالیفرنیا

آتش سوزی کالیفرنیا موسوم به «کمپ فایر» به روایت تصویر

آتش سوزی کالیفرنیا که با نام کمپ فایر (Camp Fire) شناخته می‌شود، مخرب‌ترین آتش سوزی تاریخ این ایالت است. در این بخش، تصاویری از این آتش سوزی مهیب را با یکدیگر تماشا خواهیم کرد.

صبح روز هشتم نوامبر 2018 (هفدهم آبان)، یک آتش سوزی گسترده، شهر پارادایز در کالیفرنیا را در غبار مشکی و دود غرق کرد. مطابق با گزارش درگاه انتشاراتی آنلاین «رصدخانه زمین ناسا»، 30 هزار نفر (یا بیشتر) به سرعت شهر را تخلیه کردند. به گزارش ناسا، این آتش سوزی بسیار مهیب، به سرعت در حال پیشروی بوده و 20 هزار هکتار را طی یک روز در خود می‌سوازند.

از آنجایی که این آتش سوزی -که هم‌چنان در حال پخش شدن است- از جاده «کمپ کریک» واقع در نزدیکی بزرگراه 70 در «دره رودخانه فیدر» آغاز شده، از آن با نام «کمپ فایر» یاد می‌شود. در ادامه، تصاویری از مرگبارترین آتش سوزی ایالت کالیفرنیا را تهیه کرده‌ایم که عمق فاجعه را به تصویر می‌کشند.

آتش سوزی کالیفرنیا

تصویر ماهواره‌ای بالا به وسیله ابزار نصب‌شده روی ماهوراه Suomi NPP ناسا در تاریخ 8 نوامبر ثبت شده است. قسمت‌های قرمز، نشانگر آتش‌های فعال هستند.

آتش سوزی کالیفرنیا

شدت این آتش سوزی فعال در کالیفرنیای شمالی، در چشم‌انداز مادون قرمز ماهواره WorldView-3 شرکت دیجیتال گلوب که در تاریخ 9 نوامبر (18 آبان) ثبت شده‌، به خوبی مشخص است.

آتش سوزی کالیفرنیا

در یکی دیگر از عکس‌های ثبت شده توسط ماهوراه دیجیتال گلوب، بخش‌های دیگر از کمپ فایر را می‌توانید مشاهده کنید.

آتش سوزی کالیفرنیا

ماهوراه WorldView-3 در تصویری دیگر، غبار و دود غلیظ بر فراز مناطقی را نشان می‌دهد که دچار حریق شده‌اند. این عکس در تاریخ 9 نوامبر ثبت شده است.

آتش سوزی کالیفرنیا

عکسی از “Jeff Gritchen” که سوختن تپه‌های “Conejo Center Drive” در «تاوزند اوکس» را به تصویر می‌کشد.

این حریق بخشی از یکی دیگر از آتش سوزی های مهیب کالیفرنیا به نام هیل فایر (Hill Fire) است.

آتش سوزی کالیفرنیا

یکی از آتش‌نشان‌های کالیفرنیا در برابر حریق مهاجم وولسی فایر (Woolsey Fire)؛ جایی که آتش در پشت خانه‌ای در “West Hills” شعله‌ور شده است. “Kevork Djansezian” این تصویر را در تاریخ 9 نوامبر ثبت کرده است.

مطابق با گزارش‌ها، به واسطه آتش سوزی های مهیب، 75 هزار نفر از مردم شهرهای اطراف لس آنجلس و ونچورا خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

آتش سوزی کالیفرنیا

در تصویر بالا به خوبی می‌توان گدازه‌های آتش را در باد، هنگام سوختن یک رستوران KFC در پارادایز در 8 نوامبر 2018، مشاهده کرد.

کمپ فایر که به سرعت در حال پخش شدن است، از بادهای زیاد و رطوبت پایین برای شعله‌ور شدن و در هم شکستن شهر پارادایز استفاده می‌کند. تا تاریخ 13 نوامبر (22 آبان)، این آتش سوزی بیش از 130 هزار هکتار زمین را به خاکستر تبدیل کرده و ظرف تنها چند ساعت، هزاران خانه را نابود کرده است.

آتش سوزی کالیفرنیا

“Matthew Simmons” در عکسی ویژه، وحشت یک اسب را در شمال غرب کالیفرنیا، هنگام حرکت وولسی فایر به طرف “Cornell Road” در نزدیکی «محل نگهداری احشام پارامونت» در “Agoura Hills” در تاریخ 9 نوامبر نشان داده است. آتش سوزی “Woolsey Fire” که در یک روز با کمپ فایر آغاز شده است، شهر ساحلی ملیبو در کالیفرنیا را تهدید می‌کند.

آتش سوزی کالیفرنیا

در عکس دیگری که در تاریخ 9 نوامبر ثبت شده، گردبادی از حریق وولسی فایر را می‌بینیم که در حال بالا آمدن از تپه‌ای در ملیبوی شمالی بوده و به بزرگراه “Pacific Coast” نزدیک می‌شود. تا تاریخ 13 نوامبر (22 آبان)، دو نفر جان خود را بابت همین آتش سوزی که تنها 40 درصد را شامل می‌شود، از دست داده‌اند.

آتش سوزی کالیفرنیا

در ملیبو، بادهای قوی، نیروی مورد نیاز برای شعله‌ور شدن را در اختیار حریق وولسی فایر و دود غلیظ آن می‌گذارند. تا 13 نوامبر، آتش بیش از 97 هزار هکتار از اراضی شهرستان ونچورا را به زغال تبدیل کرده است. هرچند به گزارش نیویورک تایمز، آتش‌نشان‌ها معتقدند در موقعیت بهتری نسبت به قبل قرار گرفته‌اند.

آتش سوزی کالیفرنیا

در این تصویر هوایی از سانتا مونیکا، کالیفرنیا، شعله‌های آتش در حال حرکت به سمت اقیانوس آرام هستند.

آتش سوزی کالیفرنیا

“Kyle Grillot” هنگام ثبت این عکس، تلاش کرده است سوختن یک موتورسیکلت و فرو ریختن یک ساختمان در پارکی تفریحی طی “Woolsey Fire” را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد.

مطابق با گزارش نیویورک تایمز، وولسی فایر تا 13 نوامبر، منطقه‌ای به اندازه شهر دنور را به خاکستر تبدیل کرده است.

آتش سوزی کالیفرنیا

شاید عکس پیش رو، یادآور فیلم‌های آخرالزمانی باشد؛ مردی در وسط خیابانی در “Seminole Springs” واقع در “Malibu Lake” ایستاده و در حال نظاره کردن خسارت‌های باورنکردنی وولسی فایر است.

آتش سوزی کالیفرنیا

اینجا در شهر پارادایز، بطری‌های ذوب‌شده در پایین یک درخت سوخته قرار گرفته‌اند.

مرگ 48 نفر در آتش سوزی کالیفرنیا تا 13 نوامبر

تخمین زده می‌شود تا تاریخ 13 نوامبر، 48 نفر جان خود را در خلال آتش سوزی کالیفرنیا از دست داده باشند. این آمار، کمپ فایر را به مرگبارترین آتش‌سوزی این ایالت تبدیل می‌کند.

مطابق با اطلاعات منتشر شده توسط نیویورک تایمز، دومین آتش سوزی مرگبار در کالیفرنیا، به سال 1933 و “Griffith Park Fire” که در اثر آن 29 نفر مرده بودند، مربوط می‌شود.

آتش سوزی کالیفرنیا

آتش سوزی های مهیبی همچون کمپ فایر می‌توانند به اندازه‌ای داغ باشند که آلومینیوم را هم ذوب کنند؛ فلزی که دمای ذوب آن، هزار و 221 درجه فارنهایت (660 درجه سلسیوس) است. در اینجا خودروهای سوخته در «جاده پیرسون» در شهر پارادایز هم در قاب عکاس جای گرفته‌اند.

آتش سوزی کالیفرنیا

در “Windermere Drive” در منطقه “Point Dume” شهر ساحلی ملیبو، کانتینرها و زباله‌های بازیافتی در کنار بقایای حداقل 20 خانه را می‌توان پیدا کرد که در خلال آتش سوزی، ذوب شده و از بین رفته‌اند. این عکس در تاریخ 10 نوامبر گرفته شده است.

آتش سوزی کالیفرنیا

این تنها خانه‌ها و مراتع نبودند که نابود شدند؛ تصویر ثبت‌شده از بخشی از بزرگراه “Pacific Coast” در نزدیکی «ساحل ایالتی لئو کاریلو» در تاریخ 10 نوامبر، آسیب‌دیدگی خطوط برق و انرژی را در خود جای داده است. «اداره آتش‌نشانی شهرستان ونچورا» نیز آسیب دیدن تپه‌های “Scorched” و امکان مشاهده آنها در بزرگراه “Pacific Coast” را تایید کرده است.

ظاهرا وولسی فایر، نیمه‌شب به این منطقه رسیده بود و آتش‌نشان‌ها در همان روز مجبور بودند از دو سمت در مقابل شعله‌های سرکش آتش مقاومت کنند. این آتش سوزی به مرگ 9 نفر و ویران شدن هزاران خانه منتهی شد و البته امیدها برای مشتعل شدن دوباره آن، بسیار پایین بود.

آتش سوزی کالیفرنیا

در این عکس، هواپیمایی را در حال ریختن بازدارنده‌های آتش در ملیبو در تاریخ 10 نوامبر 2018 می‌بینید. به گزارش واشنگتون پست، این آتش سوزی که ابتدا از «تنگه وولسی» در نزدیکی «سیمی ولی» آغاز شده بود، به واسطه بادهای «سانتا آنا» تامین می‌شود.

آتش سوزی کالیفرنیا

این، چشم‌اندازی از دودهای غلیظ ناشی از حریق وولسی فایر در نزدیکی منطقه مسکونی «لیک شروود» کالیفرنیا در تاریخ 13 نوامبر است.

آتش سوزی کالیفرنیا

در این نما هم ماشین‌های تایپ قدیمی در قفسه‌های فروشگاهی در پارادایز را مشاهده می‌کنید که در اثر کمپ فایر از بین رفته‌اند.

“CalFire” طی گزارشی در تاریخ 13 نوامبر، از کشته شدن 48 نفر، مجروح شدن سه آتش‌نشان و تخریب 6 هزار و 500 خانه در بخش شمالی شهر «ساکرامنتو» خبر داده است.

آتش سوزی کالیفرنیا

در تصویر پیش رو که توسط “David Paul Morris” ثبت شده، کارگرانی را می‌بینیم که خطوط اصلی گاز را رو به روی یک خانه در پارادایز پیدا کرده‌اند. هزاران خانه در اثر کمپ فایر نابود شده‌اند.

متاسفانه، شمار قربانیان آتش سوزی کالیفرنیا و خسارات ناشی از آن روز به روز در حال افزایش است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. ای بابا ایشالا زودتر تموم شه… الان یه عقب مونده مثل احمد رضا (همون سعید قدیمی ) میاد میگه از گناه و بی حجابی اینطوری شدن

    • خوب خودت بگو جناب روشنفکر و جهان دیده و مترقی چیست این چزا نیست شاید بگید که حادثه طبیعی است البته که هست اما کنترل طبیعت در دست کیست این چزا و عذابی است که خدا بالایشان نازل کرده «لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم» هیچ نیرو و توانى جز از سوى خداوند بلندمرتبه و بزرگ نیست‏.
      امریکا برای بدست گرفتن حاکمیت دنیا ببین چقدر کشور های دیگر را با تحریمات ایجاد تررویست و غارت منابع طبیعی بدبخت کرده
      میگن چوب خدا صدا ندارد امریکا دعوی کنترل دنیا دارد این عذاب اللهی است اگر عاقل باشند خوب درک میکنند!

      • چرا نباید تو کشور ما دموکراسی باشه و یک سری افراد داعشی مثل شما که قبلاً (چندین سال پیش تا به امروز) تقیه! کرده اند و کم کم دارند اون روی داعشی خودشون رو نمایش می دهند، بیان مملکت رو نابود کنند؟

        اگر چوب خداست (آتش سوزی کالیفرنیا)، پس شما جناب داعشی، از جون مردم چی می خواید؟

        • محترم چرا من را داعشی میخوانی چون آیه قرآن ذکر کردم در اینجا یا یلد از قدرت خدا کردم
          من افغانی هستم کشور ما توسط طالب و داعش برباد شد مردم مان آواره تا یک خادم واقعی پیدا میشه تا طالب و داعش را سرکوب کند از طرف امریکا ترور میشه امریکا آشکارا منابع ما را غارت میکنه من بشینم برایشان چه بگویم ؟ وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ و کسانی که ستم کرده اند، به زودی خواهند دانست که به چه بازگشت گاهی باز خواهند گشت؟! این عذاب اللهی است هر چه بیش ظلم کنند بیش از این خواهد شد!

          و ها من که از قرآن کریم آیت آوردم یا فساد های امریکا را نوشتم به این معنی نیست که من مخالف آزادی بیان یا دیموکراسی هستم که من را داعشی خطاب کنی داعش خودش مهره امریکا است چون تو مخالف دولت ایران هستی نمیتوانی درک کنی که منبع داعش و غیره امریکا است!
          والسلام

          • خدا خیرت بده!

            آخه خدا با ایالات متحده چه کار داره عزیز من!!!؟؟؟

            چی کار کردند؟؟؟!!!

            این همه پول سرازیر کردند تو افغانستان رو نمی بینی؟؟؟

            طالبان رو از قدرت پایین آوردند رو نمی بینی؟؟؟

            تو کشور شما شبکه های تلویزیونی خصوصی هست رو نمی بینی؟؟؟

            دسترسی به اینترنت آزاد رو نمی بینی؟؟؟

            منبع داعش شماها هستید با این افکار پوسیده 1500 سال پیش

            امریکا به کی ستم کرده؟؟؟

            اگر یکی از اقوام شما سرطان بگیره، این مجازات خداست؟؟؟

            منابع شما تو افغانستان چیه که امریکا چپاولش می کنه؟؟؟

            عزیز جان، یک مقدار بازتر فکر کن

            [امریکا برای بدست گرفتن حاکمیت دنیا ببین چقدر کشور های دیگر را با تحریمات ایجاد تررویست و غارت منابع طبیعی بدبخت کرده]

            حاکمیت بیاد دست شما، همانند داعش مردم جهان را سر می برید

            افکار شما، قطع دست و اعدام و شلاق و … هست و به هیچ صراطی مستقیم نیستید

            با سپاس

            • اولا چه منابع داریم برو تحقیق کن که ما چه منابع طبیعی داریم دوما چرا داعش را با من لینک میکنی چون نام خدا را یاد میکنم سوما برو تحقیق کن همین طالب و داعش از کی سلاح معاش و غیره میگیرند و طالبان را کی ایجاد کرده امریکا پول سرازیر کرده در بدل معادن ما را آشکار غارت میکند بیا افغانستان و ببین این سخن را من ادل خود نمیگویم چهارم دسترسی به اینترنت و تلویزیون برای چه آزاد است برای اینک هروز مردم از کشته شدن اعضای فامیل خود زودتر با خبر شوند!
              افکار من چیست که هر بار من را با داعش لینک میکنی یعنی هرکه دشمن امریکا بود داعشی است تو در ایران از حکومتت بیزاری فکر میکنی امریکا بهتر است.
              سوما در مورد منابع طبیعی افغانستان و موقعیت استراتیژیک افغانستان سرچ کن بعدا چیه چیه بگو
              اگر کمی منطق داشته باشه منبع اصل داعش را سرچ کن
              هر چه بگویم فرق نمیکنه برای امثال تو چون دشمن حکومت آخندی هستی فکر میکنی که من آخند هستم ودشمن امریکا هستم و این سخنان را میزنم!

              • [اولا چه منابع داریم برو تحقیق کن که ما چه منابع طبیعی داریم]

                یک کشور به نام ایران که دارای بزرگترین منابع نفت و گاز جهان هست، باید آرزو کنه که ایالات متحده، در این منابع سرمایه گذاری کنه (تا 10 سال آینده، التماس هم کنیم، هیچ کس نفت و گاز ما رو نمی خره)

                [امریکا پول سرازیر کرده در بدل معادن ما را آشکار غارت میکند]

                تو افغانستان دموکراسی هست و می تونی امضا جمع کنی و کشور شما یک نظرسنجی کنه و قراردادهای بهره برداری از منابع رو از چنگ امریکا دربیاری

                [دسترسی به اینترنت و تلویزیون برای چه آزاد است برای اینک هروز مردم از کشته شدن اعضای فامیل خود زودتر با خبر شوند!]

                شما در زمان طالبان در وحشت و خفقان زندگی می کردید

                [در مورد منابع طبیعی افغانستان و موقعیت استراتیژیک افغانستان سرچ کن بعدا چیه چیه بگو]

                بله، تحقیق کردم دیدم منابع نفت و گاز و آب شیرین دارید و به 4 اقیانوس مهم جهان متصل هستید

                [منبع اصل داعش را سرچ کن]
                افکار شما هاست که فعلاً تقیه کردید، تا سال ها بعد بیایید و مردم رو بکشید و دست و پا قطع کنید

                دوست گرانقدر، شما تو کشورت امنیت نداری، فکر می کنی ایران بهشت امنیت هستش، مسئله اینه که امنیت کشور ها با “فضای امنیتی” ایجاد شده و یا با ساز و کار دموکراسی؛

                ایران رو با افغانستان مقایسه نکن برو تاجیکستان و ترکمنستان و ازبکستان رو با افغانستان مقایسه کن، ببین بدون نفت و گاز و دسترسی به اقیانوس و هزاران میلیارد دلار درآمد در 15 سال گذشته، مردم چه طور زندگی می کنند و سهمشان از اقتصاد چه قدر است

                با سپاس

              • محمد جواد محترم من اینجا نیامد ایران و افغانستان را مقایسه کنم ثانیا بحث بیجا مکن و من با حکومتت خوب یا بد کاری ندارم و از کسی دفاع هم نمیکنم بحث منابع افغانستان را هم کنار بگذار امنیت نباشد در میدان نبرد امضا جمع کنیم یا اجساد را!
                تو بی مورد من را با داعش لینک میکنی
                و ها ما برباد و ناتوان شدیم و دشمن را خوب میشناسیم که کی هست
                ما توانایی انتقام و دفاع از خود را نداریم

                جز اینکه بگذاریم خداوند ج خودش انتقام مظلومین را از ظالم بستاند

                نظر تو اینست که هرکی به خدا توسل جست و از خدا برای دشمن طلب بلا کرد تقیه کرده و بعدا دست پا قطع میکند !
                و هر چه بحث کنیم فایده نداره چون تو از حکومت و تحریمات و نظام خودت بیزاری عقده اش را بالای من خالی می کنی در حال که من نه نام حکومتت را بردم و نه حمایتش کردم!

  2. یکی توییت کرده بود کار من بوده

  3. چرا می گویند مرگ بر امریکا؟

    این هم نمونه واقعی مرگ هست که برای کشور امریکا اتفاق افتاده

    سعید حشمتی حیا کن، غم و اندوه مردم جهان، خنده دار نیست!

    چرا الان باید خوشحال باشی؟

    چرا می گویند مرگ بر امریکا؟

    هر انسان با شرفی، با دیدن این صحنه ها روحش منقلب میشه

    چرا مرگ را برای سایر انسان ها طلب می کنند؟

    درود بر امریکا

    با سپاس