بهترین دوربین برای عکاسان آماتور و حرفه‌ای

بهترین دوربین برای عکاسان آماتور و حرفه‌ای کدام است؟

به دنبال خرید یک دوربین جدید هستید؟ ما در این مقاله به انتخاب بهترین دوربین به شما کمک خواهیم کرد. در این راهنمای خرید کوتاه، ما دو دسته‌ی عکاسان آماتور و حرفه‌ای را لحاظ کرده‌ایم.

دوربین‌های زیادی در بازار وجود دارد، اما همه‌ی آن‌ها مناسب شما نیست. شاید شما به دنبال ساخت نمونه کار حرفه‌ای خود هستید،‌ می‌خواهید یک دوربین فیلمیرداری OG برای ساخت یک فیلم کلاسیک تهیه کنید یا شاید شما تنها می‌خواهید برای ویدیوهای اینستاگرامی از دوربین خود استفاده کنید. نخستین گام برای پیدا کردن بهترین دوربین مناسب شما این است که از خودتان سوال کنید که بیشتر از آن برای چه کاری استفاده می‌کنید و می‌خواهید چقدر برای خرید آن هزینه کنید؟

بهترین دوربین برای عکاسان آماتور

اگر دوربین آیفون یا گوگل پیکسل جدید شما نمی‌تواند نیازهایتان را برآورده کند و به دنبال گزینه‌ی پیشرفته‌تری هستید، گزینه‌ی مورد علاقه‌ی من دوربین Sony RX100 Mark IV است. با قیمت حدود هزار دلاری، این دوربین می‌تواند عکس‌هایی با فرمت RAW بی‌اندازد، خیلی سریع با گوشی شما جفت شود و ویدیوهای 4K زیبایی بگیرد. یکی از قابلیت‌های مورد علاقه‌ی من، نمایاب (Viewfinder) الکترونیکی آن است که وجود آن اهمیت دارد؛ زیرا آن می‌تواند علاوه بر فریم، نتیجه‌ی نهایی را نیز به نمایش بگذارد.

بهترین دوربین برای عکاسان آماتور و حرفه‌ای

Sony RX100 Mark IV

RX100 Mark IV دوربین خوبی برای عکاسی در شرایط مختلفی، حتی در حال سفر است. از دیگر گزینه‌های جایگزین آن می‌توان به Canon G7X II و Lumix LX100 II اشاره کرد.

بهترین دوربین برای عکاسان حرفه ای

اگر می‌خواهید پرتره‌های شگفت انگیزی بگیرید و  مفهوم «ضریب اف» را می‌دانید، در اینجا باید به دنبال دوربین های حرفه ای با قیمت حدود 2 هزار دلار بگردید (البته این قیمت فقط برای بدنه است). شما 500 تا 1000 دلار دیگر را نیز باید برای لنز کنار بگذارید.

بهترین دوربین برای عکاسان آماتور و حرفه‌ای

Canon 5D Mark III

برای عکاسی در روز، من به Canon 5D Mark III علاقه‌مند هستم و در شب، Sony Alpha A7S MKII با لنزهای کانن را می‌پسندم. من تا زمانی که بتوانم از 5D برای عکاسی استفاده می‌کنم، اما از آنجایی که در آن ISO زیاد باعث افزایش نویز می‌شود، برای عکاسی در شرایط نوری کم مناسب نیست. اما در آن سمت A7S می‌تواند بهتر روی نویزها مدیریت کند و به لطف یک نمایاب الکترونیکی، شما می‌توانید نتیجه‌ی نهایی عکسی که می‌خواهید بگیرید را مشاهده کنید.

بهترین دوربین برای عکاسان آماتور و حرفه‌ای

Sony Alpha A7S MKII

هرچند هر دو دوربین عالی هستند، اما 5D کمی بزرگ‌تر است. در واقع این دوربین یک عیب و یک فایده دارند: مناسب عکاسی در مسافرت نیست، اما کیفیت عکس‌های تولیدی آن‌ها بسیار بالا است. اما در آن سمت A7S کوچک‌تر با قابلیت حمل آسان‌تر است، اما کیفیت ویدیویی آن نسبت به 5D کمتر است. بهتر است به یک فروشگاه بروید و بین این دو، بهترین دوربین از نظر خودتان را انتخاب کنید.

ابزارهای ویرایش تصاویر

اگر از دوربین RX100 برای تهیه عکس‌های سریع با دوستانم استفاده کنم، از ابزارهای ویرایشی داخل اینستاگرام استفاده خواهم کرد.  اگر بخواهم کمی بیشتر بر روی تصاویر کار کنم، اپلیکیشن موبایلی Lightroom عالی است. این برنامه رایگان بوده، استفاده از آن آسان است و نتایج به دست آمده باورنکردنی هستند.

اگر از دسکتاپ استفاده کنم، با دوربین 5D یا A7S با فرمت RAW عکاسی می‌کنم. برای ویرایش این تصاویر، Lightroom عالی است. یک گزینه‌ی دیگر RAWTherapee است که می‌تواند فایل‌های RAW،‌ TIFF و JPG را باز کرده و ویرایش کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. من قصد خرید دوربین داشتم نخریدم تا گرون شد لعنت به این شانس

  2. این دیگه چه سوال چرتیه

  3. این جافری نیست توی گیم اف ترونز؟؟؟

  4. آدم باید از همون دوران آماتوریش هم بهترینو بخره چون یه ماه بعدش همه چی گرون میشه دیگ اونم نمیتونه بخره😂

  5. 😰😓آرزوی داشتنشو دیگ با خودم به گور خواهم برد