چری تیگو 7 فیس لیفت

چری تیگو 7 فیس لیفت ؛ بررسی تغییرات جدید، مشخصات و قیمت

چری تیگو 7 (Chery Tiggo 7) جزو گران‌ترین کراس اوورهای چینی در بازار ایران محسوب می‌شود که نسخه جدید آن توسط شرکت مدیران خودرو به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه تغییرات جدید، مشخصات و قیمت چری تیگو 7 فیس لیفت جدید را بررسی خواهیم کرد.

شرکت مدیران خودرو از 1.5 سال پیش، گران‌ترین کراس اوور چینی را به بازار ایران عرضه می‌کند. با افزایش نرخ ارز، قیمت خودروی چری تیگو 7 (Chery Tiggo 7) نیز با رشد چشمگیری همراه بوده است. خودرو چری تیگو 7 بدون شک بهترین محصول این خودروساز چینی محسوب می‌شود. شرکت مدیران خودرو، چری تیگو 7 فیس لیفت را در روز سه شنبه 29 آبان‌ماه 97 معرفی کرده که نسبت به مدل‌های پیشین از تغییرات زیادی به خصوص در قسمت کابین برخوردار شده است. البته به این نکته توجه داشته باشید که نسخه‌های فعلی چری تیگو 7 که در بازار به فروش می‌رسد با دو تفاوت ظاهری در مقایسه با نسخه‌های قبلی عرضه می‌شود که یکی از این تفاوت‌ها مربوط به سپر جلو با رنگ مشکلی بوده و تفاوت دیگر به سپر عقب با اگزوز دوگانه غیر واقعی مربوط می‌شود، اما چری تیگو 7 فیس لیفت جدید با تغییرات عمده‌ای در کابین همراه بوده و تنها تغییر ظاهری آن مربوط به رینگ‌های جدید است.

چری تیگو 7 فیس لیفت

تغییرات چری تیگو 7 فیس لیفت

همانطور که اشاره شد، تغییرات عمده نسخه جدید تیگو 7 مربوط به کابین خودرو می‌شود، اما استفاده از پلاستیک‌های سفت و خشک‌ روی داشبورد مورد انتقاد قرار گرفته است. این متریال در خودروهای ارزان‌تر مانند ام وی ام X22 مشاهده می‌شود که البته انتظار می‌رود شرکت چری در آینده، این نقص را برطرف کند. در ادامه تغییرات هر بخش را به صوت مستقل بررسی می‌کنیم.

چری تیگو 7 فیس لیفت

1.‌ تریم داخلی اسپورت و شیک

نسخه جدید چری Tiggo 7 از طراحی بسیار گرم‌تر و لوکس‌تری بهره می‌برد که این خودرو را به شاسی بلندهای لوکس اروپایی نزدیک کرده است. در واقع طراحان به جای تریم نارنجی (آجری) پیشین، برای بخش‌هایی نظیر داشبورد، صندلی‌ها و پانل درها از تریم قهوه‌ای استفاده کرده‌اند.

چری تیگو 7 فیس لیفت

2.‌ کنسول مرکزی

بدون شک طراحان با حذف ترمزدستی سنتی و جایگزینی آن با پارک الکترونیکی و اتو هلد، مهم‌ترین تغییر کابین را برای مشتریان ایرانی ایجاد کرده‌اند. در واقع با تغییرات جدید این بخش، نمای کنسول لوکس‌تر شده و نمای آن به خودروهای امروزی نزدیک‌تر شده است. از طرفی طراحان اهرم گردان نمایشی را حذف کرده و نوع دکمه‌های مربوط به گرم‌کن صندلی‌ها نیز عوض شده است.

چری تیگو 7 فیس لیفت

3. دستگیره درها

طراحان برای بخش پانل درها از دستگیره‌های جدید، پوشش لوکس‌تر و دوخت متفاوتی استفاده کرده‌اند که در زیباتر شدن این بخش‌ها نقش به‌سزایی داشته است.

چری تیگو 7 فیس لیفت

4. متریال نرم‌تر

طراحان با استفاده از متریال نرم‌تر برای داشبورد برای لوکس‌تر نشان دادن خودرو چری تیگو 7 فیس لیفت تلاش کرده‌اند.

چری تیگو 7 فیس لیفت

5. رینگ‌های جدید

چری تیگو 7 فیس لیفت

مشخصات فنی و قیمت

خودرو چری تیگو 7 فیس لیفت همانند نسخه‌های پیشین به یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس 6 سرعته دو کلاچه مجهز شده که قادر به تولید قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر است. لازم به ذکر است خودروهایی که از موتور توربوشارژر استفاده می‌کنند از ویژگی‌هایی نظیر افزایش شتاب، رانندگی اسپورت و مصرف سوخت کم بهره می‌برند. از این رو خودرو تیگو 7 جدید می‌تواند 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف 10.9 ثانیه بپیماید و به ازای هر 100 کیلومتر 6.5 لیتر مصرف سوخت دارد. چری تیگو 7 فیس لیفت با گارانتی 5 ساله و سرویس‌های 2 ساله رایگان عرضه می‌شود و در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای مدل فعلی آن بالغ بر 275 میلیون تومان است.

چری تیگو 7 فیس لیفت