موبایل سامسونگ

چشم امید شاخه موبایل سامسونگ به گلکسی 10 و گوشی های منعطف برای رهایی از بحران!

با قدرت گرفتن رقبای چینی، زنگ خطر برای شاخه موبایل سامسونگ که در گذشته‌ای نه چندان دور یکه‌تاز بازار بود به صدا درآمده است؛ حالا سران این کمپانی برای بهبود شرایط، به گوشی های انعطاف‌پذیر و دهمین نسل گلکسی امید بسته‌اند.

کمپانی سامسونگ به لطف فروش بالای چیپ‌های حافظه و حضور فعال در تجارت سودمند تولید نمایشگر، اخیرا رکورد مالی تازه‌ای را به ثبت رسانده است. با این وجود به دلیل تشدید رقابت در بازار گوشی های هوشمند، موقعیت مستحکم شاخه موبایل سامسونگ به خطر افتاده است و کره‌ای‌ها، حاشیه امنیتی که در گذشته داشتند را دیگر احساس نمی‌کنند.

مشکل اصلی در بازار محصولات میان‌رده دیده می‌شود؛ جایی که گوشی های سری A و J  گلکسی، قافیه را به رقبا باخته‌اند و یارای رقابت با محصولات نوآورانه و مقرون به صرفه‌ی برندهایی نظیر شیائومی و هواوی را ندارند. از طرفی پرچمدارانی چون گلکسی اس 9 و نوت 9 نیز، حضوری توفنده در بازار نداشتند و حالا گلکسی اس 10، گلکسی نوت 10 و البته گوشی منعطف گلکسی اف باید بار رهایی سامسونگ از بحران را به دوش بکشند.

احتمال برکناری «دی-جی کو» از ریاست شاخه موبایل سامسونگ

پس از نزدیک به یک سال خوش‌بینی و تلاش برای عادی جلوه دادن شرایط، اخیرا بنابر گزارش روزنامه کره‌ای Herald، رئیس شاخه موبایل سامسونگ از وضعیت خطیر کنونی سخن گفت.

از قرار معلوم «دونگ-جین کو» واژه‌ی بحران را نیز برای توصیف آنچه که تشکیلات متبوعش با آن مواجه است به کار برد؛ اما همزمان قول داد که برای تغییر شرایط با تمام توان تلاش می‌کند و ابزار این کار را نیز گوشی های منعطف و گلکسی 10 معرفی کرد که در شُرف رونمایی هستند. او همچنین از عزم جدی خود برای شنیدن صدای مشتریان و پیاده کردن خواسته‌های آن‌ها در محصولات تولیدی خبر داد.

رئیس شاخه موبایل سامسونگ

سوالی که پیش می‌آید این است که آیا پرچمدار بعدی سامسونگ با نام گلکسی 10 عرضه خواهد شد؟ اعضای تحریریه این روزنامه که چنین احتمالی می‌دهند و حتی این نام را به صورت Galaxy X نیز تایپ کرده‌اند که بیشتر به یک جوک شبیه است؛ زیرا معرفی پرچمدار تازه سامسونگ در فوریه 2019 با نامی مشابه پرچمدار سابق اپل، چیزی نخواهد بود جز یک گل به خودی!

بر اساس این گزارش، گوشی های انعطاف‌پذیر کمپانی نیز که هنوز نام مشخصی ندارند، در ماه فوریه معرفی و در ماه مارس روانه بازار خواهند شد. البته نام بردن از «گوشی های منعطف» و نه «گوشی منعطف» جای سوال دارد؛ چرا که با استناد به گزارش‌های پیشین، به نظر می‌رسد ماه فوریه برای عرضه یکی از این دستگاه‌ها هم زود باشد، چه رسد به چند مدل از آن‌ها!

اما به بحث بحران شاخه موبایل سامسونگ بازگردیم که ظاهرا بسیار جدی است، تا جایی که گزینه تغییر رئیس آن نیز روی میز قرار دارد؛ زیرا برخی از مدیران بلندپایه کمپانی، شخص کو را در به وجود آمدن چنین شرایطی مسئول می‌دانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. گوشی هایی میره افریقا و هندوستان و پاکستان، که ما حتی مارکش رو هم تا حالا نشنیدیم و همشون مارک های چینی هستند

    قدرت آینده جهان، میاد دست چین، مگر اینکه امریکا روی محصولات انحصاری خودش مانور بده

    با سپاس

  2. هواوی هیچ غلطی نمیتواند بکند

  3. دیگ این بحران به این زودیا دست از سر سامسونگ بر نمیداره تا مرز ورشکستگی هم میبرش

  4. همین الانشم هواوی عین عقاب بالاسرشه..

  5. یه اشتباه کنه هواوی عین عقاب میرسه بالای سرش