سامسونگ بیکسبی

سامسونگ بیکسبی به زودی تبدیل به یک دستیار فوق هوشمند خواهد شد

سامسونگ بیکسبی در حال حاضر در مقایسه با رقبا، دستیار هوشمند چندان قدرتمندی نیست، اما این شرکت برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه دستیار مجازی خود دارد. با معرفی سامسونگ بیکسبی 3 در گوشی گلکسی اف، بخشی از قابلیت‌های جدید آن را خواهیم دید.

سامسونگ همراه با رونمایی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، در پاسخ به آمازون الکسا، گوگل اسیستنت، اپل سیری و مایکروسافت کورتانا، دستیار هوشمند بیکسبی را معرفی کرد. این دستیار متاسفانه در ابتدا با رقبایش قابل مقایسه نبود و چند سر و گردن پایین‌تر قرار داشت. متاسفانه با گذشت حدود دو سال، دستیار مجازی اختصاصی سامسونگ، هنوز پیشرفت قابل توجهی نکرده است.

اگرچه با گذشت یک سال از زمان معرفی اولین نسخه، سامسونگ به بهانه رونمایی گلکسی نوت 9 دومین نسخه بیکسبی را با تغییراتی قابل توجه همچون بهبود پردازش زبان طبیعی و آگاهی متقابل رونمایی کرد، اما هنوز بسیاری از کاربران در پی یافتن راهی برای غیر فعال کردن یا حداقل تغییر کاربری کلید اختصاصی در نظر گرفته شده برای فراخوانی این دستیار هوشمند هستند!

سامسونگ بیکسبی

سامسونگ بیکسبی 3 در دست توسعه است

سامسونگ در کنفرانس توسعه‌دهندگان اخیر خود، ویژگی جدیدی را با نام Bixby Capsules معرفی کرد تا امکان دسترسی و استفاده از دستیار هوشمند اختصاصیش برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها نیز فراهم شود. سامسونگ از آنجایی تصمیم به این کار گرفت که قصد دارد بیکسبی را تبدیل به یک پلتفرمی همه جا حاضر کند. به این ترتیب باید در آینده‌ای نزدیک، همانند آمازون الکسا، سامسونگ بیکسبی را نیز نه تنها در گوشی های هوشمند بلکه در انواع گجت‌های الکترونیکی مشاهده کنیم.

ویژگی Bixby Capsules تقریبا مشابه Alexa Skills عمل کرده و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد پیاده‌سازی‌های منحصربه‌فرد خود را داشته باشند. به عنوان نمونه می‌توان به اضافه کردن یک سری فرمان‌های صوتی جدید بر اساس قابلیت‌های اپلیکیشن‌های توسعه‌دهندگان اشاره کرد. وجود چنین قابلیتی سبب افزایش سرعت پیشرفت سامسونگ بیکسبی و پابه‌پا شدن آن با دیگر رقبا خواهد شد. یکی دیگر از تلاش‌های سامسونگ، شتاب دادن به توسعه هوش مصنوعی بیکسبی 3 است که به زودی و همراه با یکی از پرچمداران رونمایی شده در ربع اول سال 2019 معرفی می‌شود.

بر اساس گزارش جدید وب سایت The Investor طبق گفته‌های معاون اجرایی سامسونگ، اولین گوشی منعطف این شرکت به جدیدترین نسخه سامسونگ بیکسبی که هم‌اکنون در دست توسعه قرار دارد، مجهز خواهد شد. بر اساس گفته‌های این مدیر، فناوری هوش مصنوعی تا امروز در مراحل ابتدایی بعد از تولد قرار داشت، اما نشان داد پتانسیل‌های بسیار زیادی برای پیشرفت‌های فراوان طی ده سال آینده دارد.

سامسونگ بیکسبی

سامسونگ برای از دست ندادن این موقعیت انقلابی در دنیای فناوری، تصمیم دارد تا سال 2020، دستیار هوشمند بیکسبی را بر روی تمامی محصولاتش نصب کند. به این ترتیب سامسونگ بیکسبی را علاوه بر گوشی های هوشمند، تبلت ها و ساعت های هوشمند، بر روی تلویزیون‌ها، یخچال‌ها، مایکروویو‌ها و دیگر لوازم خانگی و گجت‌های هوشمند این شرکت نیز خواهیم دید.

غول کره‌ای در حال حاضر سالانه 500 میلیون دستگاه الکترونیکی تولید می‌کند، پس می‌توان تصور کرد مجهز کردن همه آن‌ها به سامسونگ بیکسبی چه هزینه سرسام‌آوری بر دوش شرکت خواهد گذاشت. سامسونگ به توسعه فناوری هوش مصنوعی طی دو سال آتی، 22 میلیارد دلار تخصیص داده است، پس بهتر است دست از مسخره کردن بیکسبی و تلاش برای خلاص شدن از شر آن برداشته و به آینده‌اش امیدوار باشیم. اگرچه آن هوش مصنوعی که سامسونگ در چشم‌اندازش درون محصولات آتی شرکت در نظر گرفته، حداقل دو سال دیگر به ثمر خواهد نشست، اما گوشه‌ای از قابلیت‌های آن را بعد از معرفی گلکسی اف در سامسونگ بیکسبی 3 خواهیم دید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. لبه های خمیده گوشی چقدر خوبه

  2. تا دوساله دیگه
    خوبه ها

  3. این بخش فرمان صوتیش بهترین بخششه✌❤👍

  4. آقا خدایی چ لذتی داره لمس کردنش نگا لامصب همش صفحس