گوشی های توقیفی

گوشی های توقیفی در هفته آینده به بازار عرضه می‌شوند

بر اساس رایزنی‌های انجام شده با مقام‌های قضایی، گوشی های توقیفی در گمرک که با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده بودند، در هفته آینده به بازار تزریق می‌شوند و موجب به ثبات رساندن بازار موبایل خواهند شد.

بالغ بر 120 هزار دستگاه گوشی موبایل که با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده بودند، در روز 2 آبان 1397 به دلیل پرونده‌های قضایی واردکنندگان تلفن همراه، در گمرک توقیف شدند. در آن زمان اعلام شد تا زمانی که پرونده متخلفان بررسی نشود، این گوشی های توقیف شده به بازار عرضه نخواهند شد. از این رو محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص گوشی های توقیفی عنوان کرد در حال بررسی موضوع هستیم و به زودی این دستگاه‌ها به بازار تزریق می‌شوند و موجب به ثبات رساندن بازار موبایل خواهند شد، اما تاکنون این امر محقق نشده است. البته نیاز بازار ایران حدود 2 میلیون دستگاه موبایل است و حتی این تعداد از تلفن همراه نیز تغییر آنچنانی در بازار ایجاد نخواهد کرد.

گوشی های توقیفی

عرضه گوشی های توقیفی از هفته آینده

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران اظهار کرد با مقام‌های قضایی درباره آزادسازی گوشی های توقیفی و عرضه آن‌ها به بازار رایزنی‌های خوبی صورت گرفته است و انتظار می‌رود از هفته آینده شاهد عرضه گوشی های موبایل توقیف شده به بازار باشیم. درستی ابراز امیدواری کرد که با عرضه این گوشی‌ها، بخشی از نیاز بازار برطرف شود. این دستگاه‌های موبایل فقط از طریق فروشگاه‌های معتبر که دارای مجوز صنفی هستند، به بازار عرضه می‌شوند. همچنین برای کاهش قیمت تلفن همراه، به ثبات رسیدن بازار و مساعد شدن وضعیت بازار، می‌بایست از سوی دولت ارز‌های نیمایی بیشتری به واردکنندگان تلفن همراه اختصاص یابد تا در آینده بتوانیم شاهد بهبود وضعیت بازار موبایل باشیم.

گوشی های توقیفی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. من همین الان 4 اذر ساعت 13 زنگ زدم به اتحادیه موبایل فروشان مشهد گفتن همچین چیزی نیس اقا

  2. ولی مطمعنم قیمت گوشی پایین نمیاد

  3. میخوام صد سال عرضه نشه …سرمونو بخوره..نون نداریم بخوریم

  4. با قیمت خدا تومن عرضه میشه دیگ