گلکسی S10

گلکسی S10 نجات‌دهنده یا نابودگر سامسونگ خواهد بود

سامسونگ این روزها فشار و استرس زیادی را متحمل می‌شود. اگر فروش سه مدل سامسونگ گلکسی S10 در حد انتظارات شرکت نباشد، سامسونگ به زودی موقعیت خود در صدر جدول پرفروش‌ترین گوشی‌سازان را از دست خواهد داد.

سامسونگ این روزها شدیدا مشغول است، چرا که در کنار توسعه اولین گوشی منعطف و مجهز به نمایشگر Infinity Flex خود، باید به زودی سه گوشی جدید سری S را معرفی کند. گلکسی S10 که دهمین گوشی از سری پرچمدار S پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا تلقی می‌شود، طبق شایعات، طراحی خاصی داشته و بر روی گوشه بالایی نمایشگر کاملا بدون حاشیه آن، حفره‌ای به منظور قرار دادن دوربین سلفی قرار خواهد داشت.

اما دلیل اصرار سامسونگ به آوردن چندین فناوری و ویژگی خاص به گلکسی اس 10 فقط جشن گرفتن معرفی دهمین گوشی پرچمدار سری اس نیست، بلکه عدم وجود قابلیت‌های چشمگیر در گلکسی اس 9 و از طرفی بروز برخی ایرادات در آن، با کاهش رغبت کاربران نسبت به مدل‌های بالارده سامسونگ، سبب عقب افتادن آن در بازار گوشی های هوشمند شده است. طبق جدیدترین تحلیل‌ها، هواوی تا کمتر از دو سال دیگر با کنار زدن غول کره‌ای، تبدیل به پرفروش‌ترین و بزرگترین گوشی‌ساز دنیا خواهد شد و این خبر زنگ خطری برای سامسونگ تلقی می‌شود.

شرکت سامسونگ

نجات بخشی به نام گلکسی S10

رییس بخش موبایل سامسونگ در تلاش است بخش موبایل این شرکت را به مسیر شکوهمندی که پیشتر در حال حرکت درونش بود برگرداند، در غیر این صورت سامسونگ مقامی که سال‌ها است در اختیار دارد را به رقیب چینی خود تقدیم کرده و مدیر عامل بخش موبایل نیز مقامش را از دست خواهد داد. بر اساس گفته‌های یک منبع داخلی، مدیر عامل بخش موبایل سامسونگ چندی پیش مورد نکوهش قرار گرفته و به خاطر نداشتن استراتژی مناسب برای دور از دسترس نگه داشتن نقاط قوت گوشی های هوشمند سامسونگ از دیگر شرکت‌ها، مقصر شناخته شده است. سامسونگ گلکسی S10 باید تبدیل به گوشی هوشمندی شود که شرکت‌های رقیب قادر به آوردن نمونه‌ای شبیه به آن حداقل در آینده‌ای نزدیک نیستند، در غیر این صورت کار برای این شرکت کره‌ای شدیدا سخت خواهد شد.

طبق گفته‌های یک کارمند دیگر شرکت، سیستم تصمیم‌گیری سخت‌گیرانه، یکی دیگر از مشکلات اساسی بخش موبایل سامسونگ تلقی می‌شود، به طوری که از یافتن ایده‌ها و راهکارهای خلاقانه جلوگیری می‌کند. بر اساس آخرین گزارش درآمد شرکت در سومین ربع سال 2018، سود عملیاتی بخش موبایل در مقایسه با دوره‌های سه ماهه قبلی 30 درصد و در مقایسه با دوره‌های یک ساله گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

شرکت سامسونگ

از جمله دلایل مهم نگرانی سامسونگ درباره موقعیتش در بازار موبایل، رسیدن سهمش در بازار چین به 1 درصد و کاهش موقعیت پیشین در بازار هند است. این دو کشور به ترتیب اولین و دومین بازارهای بزرگ موبایل در سراسر دنیا تلقی می‌شوند. سامسونگ روزگاری نه چندان دور در هند پیشتازی می‌کرد، اما اکنون شیائومی، محبوب‌ترین برند گوشی هوشمند در این کشور تلقی می‌شود. در چین نیز اکنون شرکت‌های داخلی همچون هواوی، ویوو و اوپو نبض بازار را در دست دارند. با وجود علاقه شدید کاربران چینی به گوشی های اندرویدی ساخت داخل، حتی اپل نیز در این کشور سهم بیشتری در مقایسه با سامسونگ دارد. در سومین بازار بزرگ موبایل دنیا یعنی آمریکا نیز اپل پیشتازی می‌کند.

اگرچه باید به موفقیت و جلب توجه گلکسی اف (اولین گوشی منعطف شرکت) و همچنین دو گوشی پرچمدار و یک گوشی میان‌رده سری S سال 2018 امیدوار باشیم، اما بعید به نظر می‌رسد آن‌ها سهم از دست رفته سامسونگ را به این شرکت برگردانند. طبق برآوردها، گوشی انعطاف پذیر گلکسی اف چیزی حدود 1700 دلار قیمت خواهد داشت! قیمت گلکسی اس 10 لایت به عنوان ارزان‌ترین مدل سری اس آتی نیز بین 650 تا 710 اعلام شده است که از قیمت دو مدل گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس حداقل دویست دلار کمتر است. از آنجایی که تعداد زیادی از کاربران قادر به خرید این چهار گوشی هوشمند نخواهند بود، بعید به نظر می‌رسد روال سقوط سامسونگ متوقف شود. به نظر شما، دوران پادشاهی سامسونگ در بازار موبایل به پایان رسیده و سرنوشتی همچون نوکیا در انتظارش خواهد بود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. چین دنیا رو در اختیار میگیره حالا ببین دنیا میشه چین

  2. سامسونگم دیگ بیخودی داره مقاومت میکنه …. فروشش دیگ مث قبل نیس با وجود هوآوی

  3. نجات دهنده مرده است….مطمنم اینم میترکه

  4. من کلن سامسونگ دوست ندارم

    • فدای سر سامسونگ که دوست نداری
      به هیچ وجه هیچ برندی نمیتونه چند سال پیاپی پرفروش ترین و برترین باشه
      چینی ها هم هیچ کاری نمیتونن بکنن

  5. برند اوله مگه مثل اچ تی سیه که نجات بخاد